V našem několikadílném seriálu jsme řešili cestu do Chorvatska elektromobilem a popsali jsme si všechny radosti i strasti, které taková cesta obnáší. Přišel tedy čas, řešit náklady, jaké jsou s cestováním elektromobilem spojeny.
Náklady na cestu do Chorvatska elektromobilem

Články na téma náklady na cestu do Chorvatska:
- Cena cesty do Chorvatska (2022)
- Na kolik vyjde cesta do Chorvatska (2022)
- Nejlevnější cesta do Chorvatska vs. nejrychlejší cesta
- Spotřeba cestou do Chorvatska
- Víte, jak při cestě ušetřit peníze i čas? Pořiďte si ENC krabičku!
- Na ubytování v Chorvatsku můžete letos ušetřit. Poradíme, jak
- Elektromobilem do Chorvatska – kolik zaplatíte? - právě čtete
- Jak na dovolenou v Chorvatsku s napjatým rozpočtem?
Podíváme se, jak vypadá cesta do Chorvatska elektromobilem, když si člověk pořídí službu Powerpass, se kterou může nabíjet po celé Evropě, a to prakticky u všech poskytovatelů nabíjení. Pakliže si pořídíte Škodu Enyaq, automobilka vám nepochybně nabídne právě i Powerpass. V aplikaci se pak můžete podívat, kde všude jste nabíjeli, a to včetně cen a poplatků. Tarify jsou aktuální ke 20. 6. a vidíte je přímo v appce Powerpass. Od 1. 6. je možné mezi nimi přecházet a měnit je každý měsíc, což není úplně standardní. Tipujeme, že jde o dočasné řešení a v průběhu několika měsíců dojde u Powerpassu ke kompletnímu překopání tarifů i cen. Jedná se však skutečně jen o spekulaci.
Kalkulačka nákladů na cestu ČR Chorvatsko 🇭🇷
Celková spotřeba Škody Enyaq
Teď k samotné cestě! Z Čáslavi do Splitu jsem dojel s celkovou spotřebou 216 kWh, zpět to bylo 276,6 kWh. Proč takový rozdíl? Je daný především faktem, že jsem po dojezdu do Splitu auto odstavil s baterií skoro prázdnou a druhý den jsem ze všeho nejdříve musel najít nabíječku. Dohromady jsem tedy dobil na nabíječkách 492,6 kWh.
Pracuj v oboru auto-moto
Nejvýhodnější cestovní pojištění do Chorvatska
Na cestách pouze rychlonabíjení
Cestou k moři asi nemá moc smysl se zabývat nabíjením pomalejší rychlostí a je potřeba hledat stanice, které zvládnou víc jak 50 kW. S vyšším výkonem totiž klesá čas potřebný pro nabití baterie. Bylo by sice fajn sosat někde za levno výkon třeba 22 kW, ale to by se cesta neúměrně protáhla. Asi nejlepší evropskou sítí je Ionity, jejíž ceny jsou u tarifů uvedeny.
V ostatních rychlých sítích je cena odlišná. Podívejme se tedy na to, jak vychází cesta do Chorvatska elektromobilem cenově se službou Powerpass. Ještě poznamenám, že nabíjet rychle se dá pouze u Ionity nebo jiných nabíječek poskytujících stejnosměrný (DC – Direct Current) proud. Když to trochu zjednodušíme, střídavý proud = pomalé nabíjení, stejnosměrný proud = rychlé nabíjení.
Kalkulačka cesty do Chorvatska
Tarif Charge Free
0 korun měsíční poplatek, za to dost drahé rychlonabíjení. Využijeme-li sítě Ionity, pak se s cestou do Splitu a zpět dostáváme na 10 345 korun, pakliže budeme nabíjet na jiných rychlých nabíječkách, bude to 9 483 korun. Kombinací obou možností se dostaneme někam mezi tyto ceny.
Také čtěte
Tarif Simple Charge
Jelikož je možné měnit u Powerpassu tarify co měsíc, není 119 korun až takový problém. Zlevní nám to nabíjení a našich 492,6 kWh doplníme u Ionity opět za 10 345 korun, při využití jiných DC sítí to bude 8 557 korun za cestu do Splitu a zpět. Pakliže k tomu připočteme zmíněných 119 korun, jsme na 8 676 korunách.
Tarif Charge Faster
349 korun za měsíc, ale za to nejnižší ceny rychlonabíjení! Budeme-li nabíjet mimo sítě vybraných partnerů, je to za 8 093 korun. Dobíjením v sítích vybraných partnerů (Ionity, Ewiwa, Audi charging hub, Aral pulse) se dostáváme na cenu 5 783 korun za cestu do Splitu a zpět. S poplatkem za tarif je to 6 132 korun.
Jaké jsou vaše náklady na nabíjení/pohonné hmoty při cestě do Chorvatska a zpět? Dejte nám vědět v komentářích!
Online kalkulačka havarijního pojištění
Zdroj médií: Škoda, Jakub Mokříš.