🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Náklady na cestu do Chorvatska elektromobilem

5. 8. 2023 3 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Chorvatska Cena cesty

V našem několikadílném seriálu jsme řešili cestu do Chorvatska elektromobilem a popsali jsme si všechny radosti i strasti, které taková cesta obnáší. Přišel tedy čas, řešit náklady, jaké jsou s cestováním elektromobilem spojeny.

Elektromobilem do Chorvatska – kolik zaplatíte?

Podíváme se, jak vypadá cesta do Chorvatska elektromobilem, když si člověk pořídí službu Powerpass, se kterou může nabíjet po celé Evropě, a to prakticky u všech poskytovatelů nabíjení. Pakliže si pořídíte Škodu Enyaq, automobilka vám nepochybně nabídne právě i Powerpass. V aplikaci se pak můžete podívat, kde všude jste nabíjeli, a to včetně cen a poplatků. Tarify jsou aktuální ke 20. 6. a vidíte je přímo v appce Powerpass. Od 1. 6. je možné mezi nimi přecházet a měnit je každý měsíc, což není úplně standardní. Tipujeme, že jde o dočasné řešení a v průběhu několika měsíců dojde u Powerpassu ke kompletnímu překopání tarifů i cen. Jedná se však skutečně jen o spekulaci.

Kalkulačka nákladů na cestu ČR Chorvatsko  🇭🇷

Cena cesty do Chorvatska je ovlivněna dálničními poplatky, mýtným, placenými tunely aj. Vyzkoušejte naši online kalkulačku, která vám vypočítá náklady na cestu do Chorvatska.

l/100km
litrů

Prosím vyberte trasu a další parametry pro kalkulaci cestovních nákladů.

Spočítáme vám orientační náklady na cestu, poradíme kde tankovat, zobrazíme mapu trasy i tipy na zajímavá místa, která stojí za to navštívit.

Výslednou kalkulaci vám zašleme na e-mail.

Celková spotřeba Škody Enyaq

Teď k samotné cestě! Z Čáslavi do Splitu jsem dojel s celkovou spotřebou 216 kWh, zpět to bylo 276,6 kWh. Proč takový rozdíl? Je daný především faktem, že jsem po dojezdu do Splitu auto odstavil s baterií skoro prázdnou a druhý den jsem ze všeho nejdříve musel najít nabíječku. Dohromady jsem tedy dobil na nabíječkách 492,6 kWh.

Tarif Charge Free

Tarif Simple Charge

Tarif Charge Faster

Ať vás ani nenapadne vyrážet do Chorvatska bez cestovního pojištění! Kvalitní pojistka ochrání vaši peněženku nečekaných výdajů a zároveň vás podrží v nepříjemných situacích. „Cestovko“ nyní můžete rozšířit o další připojištění (např. domácnosti nebo asistenci vozidla) a získat 20% slevu a e-book jako dárek.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Kalkulačka cestovního pojištění do Chorvatska

Na cestách pouze rychlonabíjení

Cestou k moři asi nemá moc smysl se zabývat nabíjením pomalejší rychlostí a je potřeba hledat stanice, které zvládnou víc jak 50 kW. S vyšším výkonem totiž klesá čas potřebný pro nabití baterie. Bylo by sice fajn sosat někde za levno výkon třeba 22 kW, ale to by se cesta neúměrně protáhla. Asi nejlepší evropskou sítí je Ionity, jejíž ceny jsou u tarifů uvedeny.

V ostatních rychlých sítích je cena odlišná. Podívejme se tedy na to, jak vychází cesta do Chorvatska elektromobilem cenově se službou Powerpass. Ještě poznamenám, že nabíjet rychle se dá pouze u Ionity nebo jiných nabíječek poskytujících stejnosměrný (DC – Direct Current) proud. Když to trochu zjednodušíme, střídavý proud = pomalé nabíjení, stejnosměrný proud = rychlé nabíjení.

Kalkulačka cesty do Chorvatska

Tarif Charge Free

0 korun měsíční poplatek, za to dost drahé rychlonabíjení. Využijeme-li sítě Ionity, pak se s cestou do Splitu a zpět dostáváme na 10 345 korun, pakliže budeme nabíjet na jiných rychlých nabíječkách, bude to 9 483 korun. Kombinací obou možností se dostaneme někam mezi tyto ceny.

Tarif Simple Charge

Jelikož je možné měnit u Powerpassu tarify co měsíc, není 119 korun až takový problém. Zlevní nám to nabíjení a našich 492,6 kWh doplníme u Ionity opět za 10 345 korun, při využití jiných DC sítí to bude 8 557 korun za cestu do Splitu a zpět. Pakliže k tomu připočteme zmíněných 119 korun, jsme na 8 676 korunách.

Tarif Charge Faster

349 korun za měsíc, ale za to nejnižší ceny rychlonabíjení!  Budeme-li nabíjet mimo sítě vybraných partnerů, je to za 8 093 korun. Dobíjením v sítích vybraných partnerů (Ionity, Ewiwa, Audi charging hub, Aral pulse) se dostáváme na cenu 5 783 korun za cestu do Splitu a zpět. S poplatkem za tarif je to 6 132 korun.

Jaké jsou vaše náklady na nabíjení/pohonné hmoty při cestě do Chorvatska a zpět? Dejte nám vědět v komentářích!

Kalkulačka havarijního pojištění

Zdroj info: Škoda, Powerpass.
Zdroj médií: Škoda, Jakub Mokříš.
Libor, 5. 8. 2023 17:09
Když sleduji poslední roky nesmyslné články o elektro autech, musím se smát kam nás to loby dovedla. Vypočítávání tras elektro aut dle tarifů a případná její rentabilita je k smíchu. Elektrická loby nás tlačí do ekonomické absurdity za každou cenu. Posledních 15 let používám výhradně auta na CNG, které se již podařilo skoro vyhnat z portfolia výrobců. Nejen to, že mají minimální spaliny jsou navíc velmi ekonomické...Cena 1 Kg CNG se pohybuje v celé Evropě kolem 1,3 EU to znamená při průměrné spotřebě 4-5 Kg/100 km je cena cca kolem 1,20 - 1,50 / 1km !!!!!! Tedy pokud na cestě do Splitu ujedu cca 2000 km je cena za palivo cca 2500,- Kč. Může mně nějaký chytrý rozumbrada z řad novinářů a jím podobných expertů vysvětlit, proč se nevyvíjí tlak na opravdu ekonomické a ekologické smysl dávající palivo. Odpovím si sám.... není to zajímavé téma, protože je to úsporné a ekologické, tudíž nezajímavé pro ekonomické loby....
Jakub Mokříš, 6. 8. 2023 11:29
Dobrý den, nepovažuji se sice za „chytrého rozumbradu z řad novinářů“, ale pokusím se v krátkosti o vysvětlení. Sám za sebe úplně nesouhlasím s tím, tak se celý automobilový průmysl ubírá, ale není úlohou novináře, aby se snažil věci ovlivnit. V tu chvíli by to nebyl novinář, ale lobista. Prací novináře je přinášet informace o tom, jak se věci mají a popisovat skutečnost, maximálně může předložit svůj názor – komentář, úvahu. Na to, proč se neubírá vývoj racionálnějším a méně ideologicky fanatickým směrem, se ptejte spíše politiků, a to hlavně těch bruselských, z velké části nikým nevolených. Automobilka nám novinářům předloží produkt, my ho hodnotíme. Pakliže nám budou předkládány produkty jiné, budeme hodnotit je. Zkráceně – pracujeme s tím, co máme.

Podobné články