🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

K moři do Polska Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

20. 6. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Polska Srovnání automobilů na cestu Volvem XC40 do Polska

Minule jsem se rozloučil krátce po překonání hranic s Německem, přes které jsem cestoval na Balt. A cestování to bylo poměrně pomalé, bohužel.

Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

Články na téma Volvem XC40 do Polska k moři:

  1. Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (1. díl)
  2. Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl) - právě čtete
  3. Do Polska k moři Volvem XC40 a zpět (3. díl)

Výhody německých záchodů

K Drážďanům a kousek za toto město, ubíhala cesta solidně. Problém však hlásil močový měchýř, holt vypitý litr kafe z termosky musel ven. Na první čerpačce jsem zastavil, abych očekával typický problém s nedostupností toalet.

Totiž v Rakousku, ale i dalších evropských zemích se rozhodli, že by bylo fajn WC zpoplatnit. Nic proti tomu, ostatně člověk dostane své peníze (buď 50 centů, nebo 1 euro) obratem zpět, pokud si na čerpačce něco zakoupí, případně platí palivo. Trable jsem však měl obvykle s hotovostí. Za hranice vyjíždím vyzbrojen pouze platební kartou Revolut nebo Wise, abych mohl platit a neřešit nějaké převody mezi měnami, protože tyto dvě služby mají asi nejlepší kurzy, daleko výhodnější než běžné banky. Ale třeba ve zmíněném Rakousku vyžadují turnikety před toaletami mince. A shánějte si půleuro, když spěcháte, žejo… Sakra, je rok 2024, kdo nebere karty, nepatří do tohoto století!

Chcete mít náklady na cestu do Polska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

Německo však musím halasně ocenit za to, že krom mince funguje turniket právě i na kartu, a to nejen na jedné čerpačce, ale na všech, kde jsem zastavoval. Takže se vyčůrá skutečně každý, bez rozdílu na preferenci způsobu platby.

120 km/h, jako vážně?

Co však naopak musím zkritizovat, jsou dlouhé úseky, kde je rychlost omezená na 120 km/h. Ano, vím, že mýtus neomezené rychlosti na dálnicích v této zemi se už docela dlouho týká cca čtvrtiny až třetiny úseků. Na zbytku je limit na 130 km/h. Ale jít ještě o deset kilometrů za hodinu níž? První takový kus cesty přišel ještě daleko před Berlínem, kam jsem si to valil po dálnici A13. Krásná dálnice s rovným povrchem, ale zničehonic zkrátka zpomalení.

Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

Několik kilometrů jsem se tak musel spokojit s výrazně nižším tempem. Toto se opakovalo při cestě přes Německo několikrát, pokaždé značka omezení rychlosti a k ní dodatková tabulka, jak dlouhý úsek to bude. Docela mě dorazilo, když na tabulce bylo 24 kilometrů… Upřímně netuším přesně, proč tohle Němci vyvádějí, ale předpokládám, že to bude něco s ekologií. Už je to takovým hezkým německým zvykem, že oni se vždycky v něčem doslova najdou, vyhrotí to do extrému a následně do toho mají tendence zatahovat zbytek Evropy. Ta o to ale málokdy stojí.

Chystáte se do Polska na dovolenou? Nechte si kalkulačkou spočítat náklady na cestu

Kolem Tesly směr Polsko

Abychom to ale hodili zpět na pozitivní kolej, potěšilo mě, že navigace volila cestu kolem Tesly Berlín. I tam mají jisté zkušenosti s šikanou ze strany ekologů, v souvislosti s tím mě napadá, co vlastě tedy chtějí, když jsou schopni blokovat stavbu továrny na elektromobily? Každopádně areál je to obrovský a cestou kolem jsem potkal několik tahačů naložených Teslami, vše mimochodem Model Y, tedy nejprodávanější auto na světě. Někdy bych se do Gigafactory rád podíval, nicméně teď na to nebyl čas. Musel jsem dál pokračovat pozvolným tempem k polským hranicím.

Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

Konečně u moře

Za nimi jsem objel Štětín a frčel po S6 směrem na Kolobřeh, přičemž jsem zvládnul ještě jednu zastávku ve fastfoodu, kde jsem doplnil energii pomocí dvou hamburgerů a zmrzliny. Cestou k polskému pobřeží jsem si pochvaloval velmi malý provoz na to, že bylo úterý odpoledne. Vystřízlivění přišlo až u Koszalinu, kde ještě není hotová dálnice (nicméně má být dokončená ještě letos), takže jsem si vyžral odpolední špičku. Volvo XC40 sice disponuje vestavěnou navigací Google Maps, která si stahuje aktuální data o dopravě, ale i tak to byl poměrně očistec takhle v závěru cesty.

Nechcete ztrácet čas výpočtem nákladů na cestu do Polska? Použijte naši kalkulačku

Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)

Nějak jsem se prokousal k obci Slawno, kde jsem si to namířil už rovnou k Ustce, což byl i cíl cesty. Motor jsem vypnul na parkovišti u hotelu krátce před pátou odpolední. Za sebou jsem v tu chvíli měl 833 kilometrů a devět a čtvrt hodiny jízdy.

Praktický tip: Aby vás na cestách nic nepřekvapilo, sjednejte si kvalitní cestovní pojištění s dostatečnými limity. Pojistku můžete rozšířit o nejrůznější připojištění, které zajistí klidnou a pohodovou dovolenou v Polsku. „Cestovko“ nyní sjednáte online20% slevou a e-bookem zdarma.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Kalkulačka cestovního pojištění do Polska

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články