🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

K moři do Polska Volvem XC40 přes Berlín (1. díl)

19. 6. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Polska Srovnání automobilů na cestu Volvem XC40 do Polska Volvo

Polsko je nové Chorvatsko, po zdražení oblíbené dovolenkové destinace se spousta mořechtivých Čechů poohlíží po alternativě. Autem se k moři do Polska dostanete poměrně rychle.

Volvem XC40 na Balt

Články na téma Volvem XC40 do Polska k moři:

  1. Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (1. díl) - právě čtete
  2. Do Polska k moři Volvem XC40 přes Berlín (2. díl)
  3. Do Polska k moři Volvem XC40 a zpět (3. díl)

Letecky ani náhodou

Když nám do redakce přišla pozvánka na press trip do Pomořanska, bylo jasné, že letecky je to pro mě nemyslitelné, raději zvolím auto. Jednak se cestování letadlem dost bojím a pak taky nerad cestuji něčím, čemu musím přizpůsobovat svůj rozvrh. Za účelem cesty na Balt jsem si tedy vypůjčil prověřeného parťáka na cesty, a to Volvo XC40. Chtít něco většího by bylo zbytečné, navíc tohle konkrétní auto už jsme jednou měli a ukázalo se, že jeho výbava je jako stvořená přesně pro překonávání delších vzdáleností.

Chcete mít náklady na cestu do Polska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Ach ty kamiony...

Abych dorazil na místo včas, musel jsem vyjíždět z Čáslavi poměrně brzy, konkrétně v čase 6:51, kdy mám první hlášení polohy z GPS lokátoru. To je mimochodem dost užitečná věc, protože se mi ukládá záznam trasy i s aktuální rychlostí. Nejdřív mě čekal úsek po silnici I/38, což je moje „oblíbená“. Tempo jízdy tam totiž určují kamiony a jakmile jeden předjedete, řídíte se zase tempem toho, který v zápětí dojedete. Nejsem v tomto odborníkem, ale docela by mě zajímalo, čím to je, že se tento jev masivně projevuje především u nás. Kterýmkoliv směrem vyjedu za hranice, problém s kamiony zmizí.

Volvem XC40 na Balt

Nicméně nějak jsem se dokodrcal k dálnici, kde jsem ještě slupnul snídani v podobě párku v rohlíku. Doufám, že mi čtenáři dají za pravdu, že na MOLkách mají hot-dogy bezkonkurenčně nejlepší. Před dlouhou cestou je prostě potřeba do sebe dostat nějaké kalorie a tento pokrm má skvělou vlastnost – dá se dobře jíst za jízdy.

Chystáte se do Polska na dovolenou? Nechte si kalkulačkou spočítat náklady na cestu

Když jsem měl po dvou pikadorech v bříšku jak v pokojíčku, najel jsem na D11. Až na jako obvykle otravnou Prahu, která by fakt už ten obchvat potřebovala, se nic zajímavého nedělo, takže jsem kolem Řípu pokračoval směrem na Ústí nad Labem. Cestu mi zpříjemnily opět jak jinak než kamiony. Já vím, znám takové ty kecy typu „bez nás by sis nekoupil v obchodě ani rohlík“, ale skutečně je nutné, aby předjížděcí manévr trval víc jak minutu a půl?

Německo není co bývalo

Hranice s Německem jsem dle lokátoru překonal v 8:46 a dost jsem se k našim západním sousedům těšil. Popravdě jsem opravdu dlouho neměl možnost cestovat po tamních dálnicích proslulých neomezenou rychlostí, jenže to jsem ještě nevěděl, že se za poslední dekádu leccos změnilo.

Zaujala mě sličná policistka s dlouhou zbraní, která se svým kolegou kontrolovala všechny dodávky, které do Německa přijížděly, respektive zejména pasažéry těchto aut. Já jsem samozřejmě jen tak projel, ale protože jsem cestoval sám. Důvod opatření asi raději rozebírat nebudeme.

Nechcete ztrácet čas výpočtem nákladů na cestu do Polska? Použijte naši kalkulačku

Hned jak byla možnost, rozhulákal jsem Volvo co to šlo. Benzínový dvoulitr o výkonu 145 kW má potenciál solidní, nicméně na 185 km/h mě zastavil omezovač. Takže nakonec jsem se musel spokojit s tím, že dvoustovku si nevyzkouším a pofrčím obligátní stošedesátkou.

Jelikož jsem správná citlivka, tak touto dobou mě už u většiny aut začíná trochu bolet tělo z dlouhého sezení. U XC40 musím ocenit sedačky, které mají pro dlouhé cesty velmi důležitou vychytávku v podobě možnosti prodloužení sedáku a podepření stehen. Pro nás, majitele vyšších postav, je to naprosto kruciální gamechanger.

Ať vás ani nenapadne vyrážet do Polska bez cestovního pojištění! Kvalitní pojistka ochrání vaši peněženku nečekaných výdajů a zároveň vás podrží v nepříjemných situacích. „Cestovko“ nyní můžete rozšířit o další připojištění (např. domácnosti nebo asistenci vozidla) a získat 20% slevu a e-book jako dárek.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Kalkulačka cestovního pojištění do Polska

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články