Jedním ze způsobů, jak můžeme řídit turbodmychadlo, je nechat to čistě na elektronice. Jako všechna řešení, i toto má svá pozitiva i negativa.
Elektronicky řízená geometrie turba

Články na téma základní info o turbodmychadlu:
- Rozdíl mezi turbem a kompresorem
- Lopatky turbínového kola v turbodmychadle se opravdu nenatáčejí
- Turbo lag - co to je a proč se to děje?
- Tuning turba u Škody Octavia
- Jak lze bojovat s turbo lagem?
- Elektronicky řízená geometrie turba - právě čtete
- Jak změřit tlak turba
- Dieselové vs. benzínové turbo
- Jak se omezuje turbodíra
- Hybridní turbo
- Co je to BiTurbo? - již brzy
- Přeplňování - turbo nebo kompresor? - již brzy
- Kdy spíná turbo - již brzy
Přesnější a vychytanější
Toto řešení je doménou spíše novějších motorů, kde nahrazuje starší systém řízení podtlakovým ventilem.
Za táhlo nicméně tahá malý servomotorek ukrytý v kovovém nebo plastovém boxu. To, kdy a jak se geometrie otevře, je na řídící jednotce, která vyhodnocuje celou řadu údajů a podle toho se řídí. Je tak možné velmi přesně přizpůsobit otevření geometrie aktuálním podmínkám.
Není to na věky
Celé tohle řešení má jednu drobnou nevýhodu - jeho životnost je jednoduše řečeno omezená. Hodně samozřejmě záleží na výrobci, ale turbodmychadlo samotné produkuje velké množství tepla. Cokoliv, co je poblíž, je teplu vystaveno a jak elektronika, tak plastové komponenty jako převody a podobně, tím trpí. I to je jeden z důvodů, proč tahle turbodmychadla nevydrží tolik, jako turba používaná v devadesátých letech a na přelomu milénia.