To nejlepší nakonec, jak se říká! V předchozích třech dílech seriálu a výpravě elektromobilem do Chorvatska a zpět jsem popsal cestu do Splitu a část cesty zpět. Nyní zbývá podívat se na finále, tedy návrat do vlasti. Netušil jsem, že největší past na elektromobilisty mají v Brně.
Zase ten Citroën
Jak zjišťuji cestou nazpět, navigace mě vede na další nabíječku, se kterou jsem měl tu čest cestou opačným směrem. Se 16 % k ní dojíždím v 16:14 a zjišťuji, že je obsazena elektrickým Citroënem C4. Tedy stejným autem, které mě vypeklo v Českých Budějovicích (viz. 1. díl). Jak dlouho bude nabíjet? Netuším, zatím má 36 %. Hledám tedy alternativu a zjišťuji, že když popojedu asi 200 metrů, mohu zkusit své štěstí na jiné nabíjecí stanici, který má ale výkon pouze 50 kW. Lepší než nic, ne? Vyrážím tam, v 16:20 se připojuji, baterie má 15 %, ale dobíjím. Podle toho, co mi ukazuje navigace, bych tu měl strávit 50 minut. Vytahuji tedy proviant a pouštím na notebooku seriál.
Liberec
CARGOSPRINT, s.r.o.
plný úvazek
od 65 000 Kč
aktualizováno před týdnem a více
Cheb
TRUCK UNION, spol. s r.o.
plný úvazek
34 000 - 45 000 Kč
+ 54 000 Kč n. p.
aktualizováno před týdnem a více
Litoměřice
CARGONET s.r.o.
plný úvazek
50 000 - 55 000 Kč
aktualizováno před týdnem a více
Turnov
ZIKUDA – vodohospodářské stavby spol. s r.o.
plný úvazek
naléhavé
aktualizováno včera
Říčany
Zoeller Systems s.r.o.
plný úvazek
35 000 - 45 000 Kč
aktualizováno před týdnem a více
Víceměřice
Že-Stav, s.r.o.
plný úvazek
naléhavé
aktualizováno včera

17:29 je čas, ve kterém jsem vůz odpojil s akumulátorem nabitým na 85 %. Začíná pršet. Nejprve jen tak lehce, pak déšť zhoustne a začne to být trochu nepříjemné. Uvnitř auta mi to nijak nevadí, tam je pohodička, jenom doufám, že se něco nesemele na dálnici. Projíždím Slovinskem, nabíjet nepotřebuji, to bude podle navigace až v Rakousku.
Tento článek je prémiovým obsahem pro přihlášené uživatele
Přihlášení je zcela ZDARMA a získáte díky němu přístup k množství prémiového obsahu
POKRAČOVAT ZDARMA PO PŘIHLÁŠENÍ
Roman P,
13. 6. 2023 15:32
Souhlas s tou Teslou, teď jsme jeli naší MS 100D do Itálie 1000km, 2 děti 3 a jeden rok. Nebudu psát, že cesta proběhla úplně hladce, to se s takto malými dětmi povede spíše výjimečně (ikdyž jsme jeli přes noc), ale auto za to nemohlo. Pokud bych nabíjel skutečně jen tak, abych jel co nejrychleji, stačilo by při cca 9,5h cestě strávit celkem asi 1,5h během 3-5 zastávek na nabíječkách, aspoň to tvrdila ABRP a ta má Teslu celkem zmáknutou. Protože děti, strávili jsme na nabíječkách asi dvojnásobek času, zas ale pak bylo v baterce víc šťávy a mohl jsem jet déle (pokud děti neřvaly). Tož asi tak, auto nás opravdu nezdržovalo, veškeré nabíječky bez problémů a asi bychom podobnou dávku zastávek absolvovali i se spalovákem.
Jakub Dedek,
11. 6. 2023 13:50
Díky za článek bez příkras. Chybí čas dojezdu do Splitu = celkový čas jízdy tam, dále nesedí některé údaje, nicméně na utvoření obrázku to stačí. Shrnutí: auto které stojí 2 miliony a chlubí se dojezdem 500km, reálně nutilo autora cestovat 1000km z ČR do Chorvatska žabími přískoky po 150km, na obou trasách musel 8x dobíjet, cestou tam 4 problémy, cestou zpět 3. Čas ztracený jen čistým dobíjením při každé cestě 180min = 3h. Plus hledání funkčních nabíjecích stanic, nemluvě o stresu. Celková doba jízdy domů 10:38-02:05 = 15 hodin! Tohle bych chtěl s manželkou a dětmi za zády, když honím trajekt apod. Tohle je budoucnost? Ještě prosím doplnit celkové náklady. Shodou okolností jsem jel stejnou cestu odporným planetu požírajícím Transporterem, v době svého vzniku za cca poloviční cenu. 5 lidí a v kufru několik kubíků a půl tuny vybavení (které by se do kufru Enyaqu nikdy nevešlo). Jak by vypadal můj článek? Odjezd z Prahy v 17h, za Brnem kolem 19h za 10min včetně fronty dotankováno do plna, následně naprosto klidná, ničím nerušená odpočinková jízda 110km/h až do Splitu, s 2-3 zastávkami po 5min na WC a střídání řidičů. Příjezd před 05h ranní = necelých 12h. Ve Splitu se rozsvítilo hladové oko. To samé zpět - na plnou nádrž 850km ze Splitu do Brna, a pak do Prahy. Quo Vadis, Evropo...
Jakub Mokříš,
11. 6. 2023 14:43
Díky za reakci! Zkušenější elektromobilisté mi říkali, že jsem si vybral skutečně obří dávku smůly, údajně to takto obvykle neprobíhá a tolik problémů nebývá.
Michal Ficus,
10. 6. 2023 13:36
Příště je potřeba je Teslou, a je po problému...
Jakub Mokříš,
10. 6. 2023 13:52
Můžete to trochu rozvést, prosím?