Firma E.ON s červenou barvou ve svém logu je druhým největším distributorem elektřiny v ČR a také významným hráčem na poli dobíjeních stanic pro elektromobily. Ne sice tím nejvýznamnějším, ale někomu by mohlo využívaní jeho sítě dávat smysl.
Nabíjecí stanice E.ON pro elektromobily
![Nabíjecí stanice od E.ON](/data/blog-article/illustration/orig/nabijeci-stanice-od-e-on.jpg)
Články na téma nabíjecí stanice pro elektromobily:
Ke konci loňského roku měl E.ON v České republice 103 dobíjecích stanic a jeho nabíječky byste našli na 42 místech. To není mnoho, ale třeba v některých částech Prahy se dá s tímto poskytovatelem fungovat docela slušně. Další výhodu má E.ON v pokrytí některých hlavních tahů. Což se zase hodí pro toho, kdo využívá spíš dálnice pro cesty na větší vzdálenosti. Pro bližší informace je na webu i mapa.
Firma E.ON mimochodem provozuje největší nabíjecí stanici u nás. Ta je u čerpací stanice Benzina, nedaleko Humpolce, ve Vystrkově. Krom běžných nabíječek je tam i ultrarychlá, která zvládá výkon až 175 kW, což se hodí, když člověk opravdu spěchá. Dálnici D1 má jinak pokrytou E.ON velmi dobře. A pokud pojedete z Prahy do Brna, tak se dá pak i pohodlně pokračovat na Břeclav, kde má tento poskytovatel také nabíječku, případně můžete jet opačným směrem - na Olomouc. Bohužel, třeba na východní Čechy a Vysočinu jako by E.ON zapomněl a podobné "hluché prostory" má na východ, sever i západ od Prahy.
Cena samotného dobíjení se rozlišuje podle toho, jestli máte u E.ONu registraci, nebo ne. Na běžných nabíjecích stanicích E.ON o výkonu 50 kW je pro registrované cena 6,9 koruny za kWh, neregistrovaní to mají celkem drahé a zaplatí 11 korun za kWh. Výhodou ale je, že se neplatí nic za poskytnutí čipu nebo karty a stejně tak nemá E.ON ani žádný měsíční poplatek za poskytnutí služby. I když budete nabíjet jednou za čtvrt roku, neplatíte nic navíc.
Povedená je také aplikace E.ON Drive, která najde nejbližší dobíjecí stanici a přes kterou se dá i aktivovat samotné nabíjení.