Síť nabíjecích stanic Ionity. Pro koho je výhodná?

24. 6. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Elektromobilita Nabíjecí stanice Rádce motoristy

Dobíjecí stanice Ionity vlastní a provozuje skupina automobilek. Zakladatelem je BMW, členy skupiny jsou ale i Ford, Daimler, Volkswagen a Hyundai. Spolupracující firmy jsou Shell a OMV, které budují nabíječky Ionity na svých čerpačkách.

Síť nabíjecích stanic Ionity. Pro koho je výhodná?

V České republice to s dobíjecí sítí Ionity není věru slavné, máme tu jen čtyři jejich nabíječky. Může se tak zdát, že vlastně ani nemá smysl uvažovat o jejich využívání. Jenže hlavní výhoda Ionity je, že mají pokryté hlavní tahy na západ od nás. Takže kdo se vydá s elektromobilem napříč západní a severní Evropou (a uznáváme, že takových lidí asi moc není), ten to naopak může s Ionity docela vyhrát. Za vše hovoří mapka.

Ioniny pokrytí Evropy

Bez registrace drahé

Trochu odvážně má Ionity nastavené ceny. Ty jsou vcelku jednotné pro celou síť a dělá to 0,79 eura za kilowatthodinu, případně plus mínus ekvivalent v místní měně. U nás to vychází na 21 korun za kWh. To platí pro neregistrované zákazníky a cena se vztahuje na nabíjení výkonem až 350 kW, což u Ionity není nic nereálného. Třeba nabíječka v Berouně tento výkon zvládá (pravdou je, že to ale zatím nezvládá moc elektromobilů).

Nabíjecí stojany sítě Ionity

Se správnou značkou auta levněji

Zaplatit 21 korun za kilowattu, je dost drahé. Karta se ale trochu obrací, jestliže si koupíte elektromobil od některé z automobilek, které se na Ionity podílí. Tam už jsou ceny nastavené individuálně. Třeba při koupi Mercedesu na baterky dostanete i kartičku Mercedes me Charge, se kterou se cena snižuje na 0,29 eur, případně ekvivalent v korunách. S Audi e-tron to vychází na 0,33 eura za kWh. Každá automobilka to má nastavené jinak, vždy je to ale výhodnější než nabíjení bez registrace.

Ionity hodně rychle roste, ačkoliv tedy především v té západní Evropě. Do budoucna lze očekávat, že síť nabíječek ještě více zhoustne a nutno říct, že pro rychlé cesty elektromobilem je to už teď super. Drtivá většina stanic umí 150 kW a víc, což je pro rychlé doplnění energie dostatečný výkon, takže se člověk u nabíječky nezdrží příliš dlouho.

Zdroj médií: Ionity.
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články