PRÁCE 🧰

Ionity - síť dobíjecích stanic a pro koho je výhodná?

24. 6. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita Nabíjecí stanice Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o nabíjecích stanicích Nabíjecí stanice od společností

Dobíjecí stanice Ionity vlastní a provozuje skupina automobilek. Zakladatelem je BMW, členy skupiny jsou ale i Ford, Daimler, Volkswagen a Hyundai. Spolupracující firmy jsou Shell a OMV, které budují nabíječky Ionity na svých čerpačkách.

Ionity

Ionity v ČR

V České republice to s dobíjecí sítí Ionity není věru slavné, máme tu jen čtyři jejich nabíječky. Může se tak zdát, že vlastně ani nemá smysl uvažovat o jejich využívání. Jenže hlavní výhoda Ionity je, že mají pokryté hlavní tahy na západ od nás. Takže kdo se vydá s elektromobilem napříč západní a severní Evropou (a uznáváme, že takových lidí asi moc není), ten to naopak může s Ionity docela vyhrát. Za vše hovoří mapka.

Mapa dobíjecích stanic v Evropě

Ionity je bez registrace drahé

Trochu odvážně má Ionity nastavené ceny. Ty jsou vcelku jednotné pro celou síť a dělá to 0,79 eura za kilowatthodinu, případně plus mínus ekvivalent v místní měně. U nás to vychází na 21 korun za kWh. To platí pro neregistrované zákazníky a cena se vztahuje na nabíjení výkonem až 350 kW, což u Ionity není nic nereálného. Třeba nabíječka v Berouně tento výkon zvládá (pravdou je, že to ale zatím nezvládá moc elektromobilů).

Design dobíjecích stanic Ionity

Ionity dobíjí auta se správnou značkou levněji

Zaplatit 21 korun za kilowattu, je dost drahé. Karta se ale trochu obrací, jestliže si koupíte elektromobil od některé z automobilek, které se na Ionity podílí. Tam už jsou ceny nastavené individuálně. Třeba při koupi Mercedesu na baterky dostanete i kartičku Mercedes me Charge, se kterou se cena snižuje na 0,29 eur, případně ekvivalent v korunách. S Audi e-tron to vychází na 0,33 eura za kWh. Každá automobilka to má nastavené jinak, vždy je to ale výhodnější než nabíjení bez registrace.

Ionity hodně rychle roste, ačkoliv tedy především v té západní Evropě. Do budoucna lze očekávat, že síť nabíječek ještě více zhoustne a nutno říct, že pro rychlé cesty elektromobilem je to už teď super. Drtivá většina stanic umí 150 kW a víc, což je pro rychlé doplnění energie dostatečný výkon, takže se člověk u nabíječky nezdrží příliš dlouho.

Zdroj médií: Ionity.

Podobné články