🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Elektrifikace flotil zásilkových firem v USA vázne

7. 6. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Historie a vývoj elektromobilů

Ve Spojených státech amerických podobně jako v dalších ekonomikách po celém světě aktuálně probíhá elektrifikace vozového parku. Nevyhýbá se ani zásilkovým službám, mezi které se řadí třeba FedEx či UPS. Zaznívají však obavy, že na trhu chybí baterie.

Elektrifikace flotil zásilkových firem v USA

Přechod z klasických spalovacích motorů k elektroautům se nevyhýbá ani firmám ve Spojeným státům americkým. Konkrétně jej aktuálně řeší zásilkové firmy, které mají po celých USA opravdu velmi početnou benzinovou a naftovou flotilu. Vedení těchto firem se ale momentálně zaobírá tím, že dostupných elektrododávek, které pro jejich potřeby přichází do úvahy, příliš není.

Americké zásilkové služby stále častěji vyjadřují své obavy, že nemají k dispozici dostatečný počet elektroaut, a to zejména kvůli chybějícím bateriím. Ty producentům chybí v podstatě již od koronavirové pandemie, během které nabraly výrobny téměř po celém světě vleklá produkční zpoždění.

Řada výrobců končí

Řada mladých firem, které se na výrobu elektrických dodávek zaměřují, i kvůli chybějícím bateriím postupně ukončují svou činnost. Jejich vedení často nedokáže v náročné době zajistit udržitelné cashflow a v některých případech mají tyto společnosti problém také se zajištěním ziskového podnikání.

Elektrifikace vozového parku je ale v USA velkým tématem, a to mimo jiné pro amerického prezidenta Joe Bidena, pro kterého je ochrana životního prostředí a klimatu dlouhodobě velmi důležitou otázkou. I proto přišel před pár měsíci se zákonem o snižování inflace, v rámci kterého se počítá s četným počtem dotačních pobídek, a to mimo jiné i za účelem nákupu elektrických dodávek.

Bez dotací je cena elektrické dodávky o třetinu vyšší

Se subvencemi počítají i přímo některé konkrétní americké státy. Řadí se k nim třeba Kalifornie, kde jsou již dlouhodobě k dispozici speciální poukázky. Firmy se bez nich téměř neobejdou, neboť bez dotací je cena elektrické dodávky proti té klasické se spalovacím motorem zhruba dvakrát dražší, což se následně negativně promítá do smysluplnosti a funkčnosti celého byznysu.

I proto vedení zásilkových firem aktuálně kritizuje počínání některých amerických států, včetně Kalifornie, že se rozhoduje dotační podporu pro nákup nových elektrických dodávek omezovat. Bez takové subvence totiž jedna elektrická dodávka aktuálně stojí zhruba 260 tisíc amerických dolarů, a tedy zhruba 6 milionů korun. Státní subvence dokáže cenu jedné elektrické dodávky citelně srazit, a to až o 85 tisíc amerických dolarů, což je v přepočtu zhruba 2 miliony korun.

Je každopádně zřejmé, že zásilkové firmy počítají s elektrifikací své flotily i pro příští léta a věří, že současnou poměrně těžkou situaci se jim podaří úspěšně zvládnout. Doufají, že na trhu bude baterií opět dostatek, a zároveň, že výrobci elektrických dodávek se opět dostanou do kondice. Podobná očekávání mají i v případě dotačních podpor, u kterých očekávají, že se jejich význam dokonce ještě zvýší.

Vedení společnosti UPS uvádí, že do konce roku 2024 zvládne zajistit udržitelnost zhruba u třetiny své flotily. Příští rok se tento podíl má dokonce zvýšit až na 40 procent. Elektrické dodávky ale stále mají v případě podniku spíše marginální postavení, neboť podnik se stále spíše opírá o biopalivo RNG.

Zdroj info: FedEx a UPS.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články