PRÁCE 🧰

Jaká jsou auta s nejnižší spotřebou paliva

18. 11. 2020 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Nikomu se nechce platit zbytečně velké částky za benzín nebo naftu, proto se při koupi nového vozu zaměřujeme často na spotřebu. Kolem tohoto parametru se pak točí velká část nákladů na provoz vozu.

Auta s malou spotřebou paliva

Vycházet z tabulkových hodnot by se nemuselo vyplatit, proto se zaměříme spíše na praxi, která je často diametrálně odlišná. Zaměříme se i na tipy, které můžeme dát sami za sebe, protože při testování občas umí některé vozy opravdu hodně mile překvapit.

Škoda Octavia 2.0 TDI

Nové oktávce jsme mohli vytknout leccos. Provedení s dvoulitrovým turbodieselem mě ale obrovsky pozitivně překvapilo spotřebou. Motor jako takový je skvěle pružný, kultivovaný a především umí být až neuvěřitelně úsporný. Bez jakéhokoliv většího seznamování jsem se s autem dostal na hodnotu 3,6 litru na sto. A to ne na pár kilometrech, ale na trase, která měla bez mála 200 kilometrů a vedla i skrz kopcovitou Vysočinu. Reálně se s autem dalo jezdit kolem 5 litrů v rámci předpisových rychlostí.

Honda Jazz

Hybridní vozy mají v tomhle zkrátka a jednoduše navrch. Systém Hondy je sice trochu komplikovanější, ale umí být velice úsporný. Test teprve připravujeme, ale už teď mohu prozradit, že kolegyně Míša jezdila po městě za 3,4 a mimo město za 4,6 litru na sto. To jsou jednoznačně velmi dobré hodnoty spotřeby.

Lexus ES 300h

Připojím ještě jednu redakční zkušenost, která je svým způsobem trochu zvláštní. Lexus ES 300h se mi dostal do rukou jako auto, které oplývá luxusem, pohodlím, skvělým podvozkem, ale rozhodně jsem nečekal, že bude excelovat i ve spotřebě. 178 koní pod kapotou umí rozhýbat vůz poměrně elegantně a snadno. Benzinovému motoru o objemu 2,5 litru sice sekunduje elektromotor, ale že budu schopen jezdit pod 6 litrů, to mě lehce šokovalo. A kdybych se na to opravdu zaměřil, tak si troufám říct, že i pod těch 5 bych se dostal.

Abychom se ale neomezovali jen na naše redakční tipy, podívali jsme se i do tabulky známého německého webu spritmonitor.de. Zkušenosti uživatelů hovoří zcela jasně. 

Hyundai Ioniq Hybrid

Ioniq je k dostání jak v elektrické variantě, tak jako plug-in hybrid, ale i jako mild-hybrid. A pomineme-li čistě bateriový pohon, tak obě hybridní verze vynikají efektivitou. Zejména v případě plug-inu bude hodně záležet na použití, jakmile totiž dojde baterie, tahá s sebou auto zbytečně její "mrtvou" váhu a to konzumaci paliva zvyšuje. Vůz jezdí ale v průměru za 4,8 litru na sto, což je výborná hodnota!

Toyota Yaris Hybrid

Toyota těží ze svých dlouholetých zkušeností s hybridním pohonem, a je to znát. Yaris se umí dostat i pod 4 litry na sto, což je skvělá hodnota. Nejlépe mu samozřejmě bude v městském a příměstském provozu. Na dálnici to bude horší, tam to poleze při běžné jízdě i přes hodnotu 6, ale průměrně se s Yarisem jezdí za 4,8 litru.

Škoda Citigo

Abychom tu neměli jen hybridy, tak musíme zabrousit i malinko do historie. Citigo se spalovacím motorem se nové bohužel už neprodává a je to trochu škoda, protože 1.0 MPI je jednoduchý, spolehlivý a především úsporný motor. S malým, lehkým autíčkem není problém jezdit za čtyři litry, což je na čistě spalovací vůz super hodnota! Když se nebudete snažit o úspornou jízdu, čekejte, že se budete pohybovat kolem průměrné hodnoty, která je podle spritmonitoru 5,3 litrů.

Jestli toužíte spíše po ojetině, a to co nejlevnější, máme tip i pro vás!

Cokoliv s motorem SDI

Ať už to má být Volkswagen Golf, Caddy nebo třeba Škoda Fabia, tak SDI je sice nepříliš dynamický, ale velmi trvanlivý a úsporný motor. Je to vlastně klasická 1.9 TDI bez turba. Ano, jízda bude spíše pomalejší, ale málokdo se umí dostat přes pět litrů nafty na sto. Většina řidičů bude spíš někde kolem 4,5, ti co nespěchají klidně pod 4. Měňte mu olej v intervalu 15 000 km a ten motor vás přežije. V inzerci není problém najít vozy s cenovkou i pod 30 tisíc korun. Na nájezd moc nekoukejte, 300 tisíc natočí SDI jak nic.

Zdroj médií: Pxhere.

Podobné články