🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Ve Volvu definitivně skončila dieselová éra

4. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Volvo

Éra ekologické dopravy a udržitelnosti naplno dorazila do evropských automobilek. Řadí se k nim i Volvo, které před pár týdny vyrobilo své poslední osobní auto s dieselovým pohonem v historii.

Volvo vyrobilo svůj poslední dieselový model

Zdá se, že éra klasických spalovacích motorů postupně končí. Společnosti začínají i kvůli tlaku ze strany Evropské unie ve velkém investovat do elektromobility. Už za pár let nejspíš definitivně skončí významná éra v automobilovém průmyslu a u některých automobilek k tomu došlo dokonce dříve, než se mnozí odborníci domnívali.

Řadí se k nim i švédská značka Volvo. Montážní linku v belgickém Gentu totiž nedávno opustil poslední dieselový model, a to konkrétně Volvo V60 Cross Country s turbodieselovým motorem o objemu 2,0 litru. Do budoucna klasické naftové motory v případě Volva nahradí mild-hybridy, plug-in hybridy a čistě elektrická vozidla.

„Elektrické jednotky jsou naší budoucností. Představují lepší řešení než spalovací motory. Produkují méně hluku a méně vibrací. Z pohledu našich zákazníků jsou s nimi spojeny nižší náklady na servis a nulové emise ve výfukových plynech,“ uvedl Jim Rowan, generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Volvo avizovalo konec dieselů už loni

Poslední vyrobený dieselový model je v souladu s tím, co společnost avizovala již během léta loňského roku. Jde tedy o jeden z dalších kroků, který povede k úplné podnikové elektrifikaci. Do roku 2030 se totiž Volvo pokusí o splnění poměrně ambiciózního cíle. Chce se stát výrobcem, jenž nebude produkovat vůbec žádná auta se spalovacími motory. Do roku 2040 by celá firma měla zároveň dosáhnout na získání statusu klimaticky neutrálního výrobce.

„My se nyní plně soustředíme na vytvoření širokého portfolia prémiových plně elektrických vozů, které splňují vše, co naši zákazníci od značky Volvo očekávají. A jsou také klíčovou součástí naší reakce na klimatickou změnu,“ doplňuje Jim Rowan, generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Volvo k plánovaným změnám říká, že velkou měrou jde o reakci na změna spotřebitelských preferencí. Už nyní totiž elektrifikované modely této automobilky začínají na trhu dominovat, což je oproti roku 2019 výrazný posun. Tehdy totiž ještě převládala nafta, a to tedy i mezi novými prodanými auty. Trvalo však jen pět let a filozofie firmy se obrátila vzhůru nohama.

Popularita dieselů klesá v celé Evropě

Prodeje dieselových aut v celé Unii začaly klesat od doby skandálu německé automobilky Volkswagen. Ještě v roce 2015 tvořila dieselová vozidla více než polovinu nových automobilů v Evropě. V loňském roce se ale tento podíl dostal už pod hranici 15 procent a odborníci říkají, že tento trend bude přetrvávat i dál.

Švédská automobilka Volvo tak jako jedna z prvních přechází do nové éry automobilismu. Do budoucna se chce stát důležitým lídrem v oblasti inovací a udržitelného rozvoji.

Aktuálním vlastníkem společnosti Volvo Cars je čínská skupina Gelly, jež se rozhodla Volvo zakoupit od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Tři roky zpět se společnosti Volvo Cars rozhodla vstoupit na stockholmskou burzu, kde došlo k emisi podnikových akcií.

Společnost Volvo aktuálně své vozy vyrábí hned v šesti státech po celém světě. Konkrétně se jedná o již zmíněnou Belgii, dále pak Čínu, Indii, Malajsii, Švédsko a také Spojené státy americké. Volvo v minulých letech své vozy produkovalo také v Thajsku, Chile, Kanadě nebo na území Afriky.

Zdroj info: focus.ua.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články