Spotřeba elektromobilu Volvo C40

19. 11. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Volvo C40 je elektrickou novinkou Volva pro rok 2022, na test jsme ho měli v nejvýkonnější verzi Recharge Twin. V dnešním článku se blíže podíváme na spotřebu Volva C40.

Spotřeba Volvo C40

Volvo C40 je dostupné ve dvou verzích. V nabídce je jak verze Recharge s elektromotorem pouze na přední nápravě, tak verze 4x4 Recharge Twin s jedním elektromotorem na obou nápravách. Obě verze používají synchronní motor s permanentním magnetem. Recharge a Recharge Twin se samozřejmě liší celkovým výkonem – 231 k a 330 Nm vs. 408 k a 660 Nm. Odlišná je také kapacita lithium iontových baterií. Verze s jedním elektromotorem si vystačí s 69 kWh, „čtyřkolka“ má o něco větší baterii s kapacitou 78 kWh. Základní cena Volva C40 je 1 289 000 korun.

Volvo C40 spotřeba

Spotřeba uváděná dle WLTP činí 18-19,3 kWh, respektive 19,8-22,3 kWh u verze Recharge Twin. Spotřeba to je plně srovnatelná s konkurencí. Co je ale pro nás mnohem více důležité je fakt, že lze udávané spotřeby poměrně bez problémů dosáhnout i při běžné jízdě. A to ani nemusíte být brzdou provozu. Reálně se tak lze za určitých podmínek dostat i pod udávanou spotřebu.

Volvo C40 dojezd

Dojezd na jedno nabití Volvo uvádí 415-438 km u základní verze a 400-451 km u verze Twin. Samo Volvo doporučuje držet nabití baterie v rozmezí 20-90 %, to kvůli její životnosti. Reálný dojezd auta je tak při tomto režimu ani ne 300 kilometrů. Jak jsme ale při testu zjistili, bohatě to stačí.

Vliv na samotnou spotřebu má i to, že lze auto ovládat pouze jedním pedálem. Tato funkce totiž, místo brzdění pomocí konvenčních brzd, umožňuje poměrně intenzivně zpomalovat, a dokonce i zastavit, pomocí rekuperace elektrické energie. Při jízdě z kopce jste tak schopni razantně snížit spotřebu. Volvo C40 je navíc možné dovybavit tepelným čerpadlem, které dále snižuje spotřebu elektrické energie.

Ideální jsou krátké meziměstské trasy

A jak se se spotřebou dařilo nám při testu Volva C40 Recharge Twin? Až překvapivě dobře. Jak jsme říkali, s Volvem se dá bez problémů jezdit za udávanou spotřebu. Jako ideální se nám pro Volvo jevily krátké meziměstské trasy, kdy jsme se byli schopni dostat se spotřebou hlouběji pod 19 kWh. Cesta s kombinací město, z větší části dálnice a okresky znamenala spotřebu 23,5 kWh. Samotná jízda po dálnici ale vyústí ve vyšší spotřebu těsně pod 30 kWh. Překvapením byla delší, svižná cesta po silnicích první třídy v kopcovitém terénu. Volvo jí zvládlo se spotřebou 19,8 kWh.

Zdroj info: Volvo.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat zajímavé rady a tipy na auto-moto akce nejen na víkendy?