Možná se taky čas od času potýkáte s tím, že nevíte, jak rychle umýt sklo auta zevnitř bez zdlouhavého leštění. Zvenčí to žádná věda není, ale v interiéru přeci jenom nechcete nic potřísnit a tak přichází většinou řada na hadřík a decentnější postup.
Test: sprej na sklo od Liqui Moly
Články na téma testování autodoplňků:
- Test: Držák na telefon do auta od Swissten
- Redakční test: Sada na leštění světel
- Test: sprej na sklo od Liqui Moly - právě čtete
- Test: plašič kun VyplašTo
- Test výstražného LED světla na auto
- Test: ultrazvukový plašič zvěře
Každé sklo se časem ušpiní
Čas od času se asi každému řidiči stane, že potřebuje vyčistit přední sklo auta zevnitř. Způsobuje to více vlivů, od výparů uvolňujících se z plastů v interiéru, přes nikotinový povlak, až po prach a mastnotu kterou tam dostane lidská ruka ve snaze odstranit vlhkost v případě, že se sklo zevnitř orosí. V mém případě to bylo hlavně faktem, že jsem seděl v prakticky novém autě, které stálo v letních vedrech venku. Vonělo novotou, ale neumělá ruka, která sklo leštila přede mnou, nebyla patrně příliš zručná. Výhled jsem měl v pořádku, ale jakmile se slunce dostalo nízko nad obzor, měl jsem všechno v lehké mlze a jakmile se spustil déšť bylo to ještě mnohem horší. Ono totiž dost záleží na tom, pod jakým úhlem na sklo dopadá světlo, samozřejmě když je sklo opravdu hodně špinavé nebo orosené zevnitř, tak je to úplně jedno a vidíte prd tako jako tak.
Pomoc od kuřáka
Nicméně měl jsem před sebou delší cestu, kterou jsem chtěl absolvovat s pokud možno ideálním výhledem ven. Dva dny před ní jsem se před kamarády mezi řečí zmínil o tom, že potřebuji vyleštit vnitřní stranu skla auta a jestli na to nemají nějakou fintu. Obvykle jsem totiž vzal jarovou vodu, celé sklo s ní odmastil pak několikrát leštil a leštil. Vyžadovalo to zásobu utěrek, ale po několika pokusech se dalo dobrat solidního výsledku. Jedno sklo však zabralo odhadem deset minut až čtvrt hodiny. No prostě otrava!
Jeden z mých kamarádů, mimochodem silný kuřák, který běžně dýmil v autě, se tématu chytl a půjčil mi sprej, kterým to řeší on. „To akorát nastříkáš na to sklo a pak to setřeš hadrou.“ pravil. Nevěřil jsem, že by to šlo řešit tak snadno, ale nádobu s nepřehlédnutelným logem Liqui Moly a nápisem „Scheibenreiniger-schaum“ jsem si odnesl domů. Druhého dne ráno přišel čas na test.
Za minutu je hotovo
Sedl jsem do auta, nastartoval a vyjel kousek na sluníčko, aby byly šmouhy dobře vidět. Protřepal jsem dle instrukcí na nádobě obsah, namířil na sklo a stisknul. Vytryskla bílá pěna, ze které jsem udělal asi 30 cm dlouhou čáru na skle a tu pak rozleštil běžnou domácí utěrkou, která nepouští chlupy. Opakoval jsem proces několikrát na jedné polovině, abych pak měl porovnání s tou druhou – špinavou. Světe div se, ono to fakt fungovalo! Tam, kde jsem přípravek aplikoval a následně setřel několika tahy hadrem, nebylo po šmouhách ani památky. Vyčistil jsem takto nakonec sklo celé a pak ještě skla v obou svých autech, přičemž každé zabralo zhruba minutu. Žádné leštění, prostě jen rozetřít pěnu, která po chvíli sama začala mizet.
Od teď už nikdy jinak
Nevím, jestli má Liqui Moly nějakou unikátní recepturu, nebo je na trhu podobných sprejů víc, ale v mém motoristickém životě je to jednoznačně revoluční produkt. Neoblíbenou, vždy několikrát odkládanou činnost jsem povýšil na magii a spreje zakoupil v přívalu nadšení pro vlastní potřebu rovnou dva. Při aplikaci to nezalíská půl interiéru, pěna netvoří kapky a nesetřené zbytky po chvíli zmizí beze stopy. Co mi trochu vadí, je lehce zvláštní zápach, ale chápu, že parfemace by mohla být právě tím, co by mohlo zanechat povrch ne zcela dokonale čistý. Taky bych přidal nějakou mini variantu, kterou bych mohl vozit v autě v sadě společně s hadříkem. Jinak jsem žádné „ale“ nenašel. Cenově vychází jedna nádoba asi na 150 korun, přičemž přípravku není potřeba mnoho. Počítám, že dvě balení mi budou stačit na příštích 10 let, protože sklo čistím zevnitř asi jednou za čtvrt roku.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.