PRÁCE 🧰

Paleta motorů vozu Ford Fusion

10. 6. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Ford

Ford Fusion je neúnavný pracant, který se na trhu ojetin těší poměrně slušné oblibě. Velkým dílem k tomu přispívají i nadprůměrně spolehlivé pohonné jednotky. Motory Fordu Fusion si nyní více přiblížíme.

Ford Fusion - motorizace

Články na téma Ford Fusion:

  1. Ford Fusion – rozměry
  2. Ford Fusion – motorizace - právě čtete
  3. Test ojetiny: Ford Fusion – do smrti pracující automobil
  4. Ford Fusion – konkurence

Ford Fusion se na našem trhu prodával celkem s pěticí motorů. V bazarech jednoznačně vede benzín, u kterého hrozí i menší servisní rizika. V inzercích se nejčastěji setkáte s benzinovou čtrnáctistovkou, které z pohledu ojetiny prakticky není moc co vytknout. Celkově jsou pohonné jednotky Fordu Fusion nadprůměrně spolehlivé a internetové zdroje neuvádí žádné závažné problémy.

Benzinové motory

Benzinové motory jsou u Fordu Fusion sázkou na jistotu. Všechny motorizace jsou léty prověřené a jednoduše servisovatelné. Pokud jim byla dopřávána alespoň základní péče, není u nich problém sloužit další desítky let bez problémů. Pozor si dejte pouze na elektronické ovládání plynového pedálu, které může zazlobit. Prvním příznakem je upadání do nouzového režimu a chybová hláška EAC Fail.

1,25 Duratec 16V

Nejmenší a nejméně výkonný motor je spíše raritou. Už v době vzniku byl totiž Fusion s tímto atmosféricky plněným motůrkem zoufale pomalý. Výkon 55 kW a točivý moment 110 Nm prostě na svižnější jízdu nestačí. Potěší ale spolehlivostí a příznivou spotřebou. Ačkoliv spotřebu bychom v tomto případě brali spíše s rezervou. Kvůli neexistující výkonové rezervě je totiž při potřebě akcelerace nutné tento motor točit a spotřeba rychle roste.

1,4 Duratec 16V

V bazarech nejčastěji narazíte právě na atmosférickou benzinovou čtrnáctistovku. Jejích 58 kW a 124 Nm je sice jen o trošku více než u menšího benziňáku, ale díky lepší charakteristice a krátce poskládané pětistupňové manuální převodovce je s ním Fusion o poznání živější. Krátká převodovka si ale vybere svou daň v dálničních rychlostech, kdy motor točí vysoké otáčky a značně se snižuje akustický komfort v kabině. Pokud se ale dálnicím vyhýbáte a nejezdíte často s plným autem, bude vám tato motorizace ve většině případů vyhovovat. Navíc se odvděčí levným servisem a příznivou spotřebou, která se běžně pohybuje do sedmi litrů na sto kilometrů.

1,4 Duratec 16V

1,6 Duratec 16V

Nejsilnější šestnáctistovka je dobře známá i z Focusu, kde si vybudovala pověst jednoduchého a spolehlivého motoru. Nabízí výkon 74 kW a točivý moment 146 Nm. Na lehký Fusion už je to opravdu dostatečná hodnota. Na trhu ojetin těchto pohonných jednotek moc není, ale pokud na nějakou natrefíte, tak se vyplatí do ní investovat.

Naftové motory

Dvojice naftových motorů se v bazarech vyskytuje pouze v menšině. V době vzniku Fordu Fusion nedával v takovém autě naftový motor moc smysl. Jak čtrnáctistovka, tak větší šestnáctistovka pochází ze spolupráce Fordu s koncernem PSA.

1,4 Duratorq TDCi

Pokud volit naftu do Fordu Fusion, tak tuhle. Na rozdíl od větší šestnáctistovky je tento motor považován za spolehlivý a při dodržení servisních intervalů nehrozí drahými opravami. S výkonem 50 kW a točivým momentem 160 Nm to není žádný rychlík, ale potěší svou pružností a především spotřebou. Pozor si dejte jen na kvalitní naftu, palivový systém je na to dosti náchylný.

1,6 Duratorq TDCi

Větší nafťák sice s výkonem 66 kW a točivým momentem 204 Nm poskytuje lepší dynamiku, aniž by se razantně zvyšovala spotřeba, skrývá v sobě ale některé hrozby. I tento motor je velmi náchylný na kvalitní palivo, navíc přidává ještě problémy s turbodmychadlem a rozvody. Naftovou šestnáctistovku tak volte pouze po důkladném uvážení.

Automatické převodovky

Klasický automat se podíval pouze do benzinové šestnáctistovky. Měl čtyři stupně a autu spíše uškodil, než prospěl. Do benzinové i naftové čtrnáctistovky se pak podíval pětistupňový robotizovaný manuál Durashift-EST. V tomto případě by vás ale měl odradit už jen fakt, že se jedná o robotizovaný manuál, což v automobilovém světě nikdy nevěstí nic dobrého.

Zdroj info: Ford, Ford Club.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články