🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Od konce roku by měl povinné ručení platit provozovatel, nikoliv vlastník vozidla

18. 9. 2023 2 min. čtení diskuze (2) Rádce motoristy Pojištění motoristy Jak vybrat povinné ručení Placení povinného ručení

Posledních několik měsíců máte možnost na povinném ručení zásadním způsobem ušetřit. To za předpokladu, že dobře naložíte s bonusy, které budou od konce roku z vlastníka na provozovatele vozidla nepřevoditelné. Co se pro řidiče změní?

Změna v povinném ručení: Nově ho bude platit provozovatel vozidla

Kdo platí povinné ručení?

Povinné ručení, chcete-li také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla po pozemních komunikacích, je pojištění, které musí mít ze zákona sjednané každý majitel vozidla. Kdo platí povinné ručení? Platbu – jako takovou – může fakticky zadat kdokoliv, nicméně obvykle se jedná o pojistníka.

Pojistník je osoba, která sjednává (a podepisuje) pojistnou smlouvu a je ve většině případů shodná s vlastníkem vozidla. Ten je vždy zapsaný ve velkém technickém průkazu. Provozovatelem vozidla pak může být kdokoliv, kdo vozidlo fyzicky užívá.

Výhody pro některé řidiče skončí

Jak už jsme uvedli výše, vlastník a provozovatel vozidla nemusí být jednou a tou samou osobou, což některým řidičům nahrává „do karet“ ve chvíli, kdy chtějí na povinném ručení ušetřit. Pokud jde totiž například o mladého a nezkušeného řidiče (typicky potomek s čerstvým řidičákem), může „jeho“ povinné ručení platit rodič, který má již nasbírané bonusy a za pojistné proto zaplatí mnohem méně. Tomu by ale mělo být od Vánoc konec.

Nově budou sankciováni provozovatelé vozidla

Nový návrh zákona, který nedávno projednala vláda, počítá zhruba od Vánoc se změnou týkající se situací, kdy jsou pokuty za nepojištěná vozidla vymáhány po vlastníkovi (např. leasingové společnosti), který auto reálně nevyužívá.

Nově se změní osoba, která bude za nepojištěné vozidlo sankciována, a to z vlastníka na provozovatele. Změna podle důvodové zprávy k návrhu zákona vychází z negativních zkušeností s dosavadní právní úpravou při vyřizování přestupků, zániku pojištění nebo využívání systému bonusů a malusů při stanovení výše pojistného.

Změny se dotknou i dalších oblastí

Návrh zákona počítá také s vyššími minimálními limity pojistného plnění v případě újmy na zdraví, smrti nebo majetkové škody. Ve všech případech by se měl limit navýšit z nynějších 35 milionů korun na 50 milionů korun. Ministerstvo financí, které návrh zákona předložilo, navrhuje jeho účinnost od 23. prosince letošního roku. Co to bude znamenat v praxi? Především skutečnost, že povinné ručení opět skokově podraží. A to s největší pravděpodobností pro všechny skupiny řidičů na našem trhu.

Zdroj info: Ministerstvo financí.
Zdroj médií: Depositphotos.
Milan, 21. 9. 2023 20:50
No, nemohu souhlasit s obsahem článku v jednom bodě. (raději si počkám na úsudek až po přečtení znění zákona, zatím je to jedna paní povídala a jsou zde uvedeny zavádějící informace). Vlastník vozidla je vždy zapsán v TP, dále je povinnost zapsat i provozovatele vozidla. Ovšem pojistníkem pro dané vozidlo mohl být kdokoliv, tudíž hlavně ten, kdo měl nejvyšší bonus. S dnešní úpravou tak asi bude platit pojistku na dané vozidlo vlastník, nebo provozovatel zapsaný v TP, dle článku asi "nebude" platit kdokoliv (jak to bylo doposud) - kamarád nebo někdo s maximálním bonusem. Pro pojištěné aut ať jiz vlastníkem nebo provozovatelem bude vcelku jedno zda v něm pojede čerstvý absolvent autoškoly, zákaz zapůjčení a řízení jakéhokoliv jiného řidiče není požadován. Ve své podstatě toto opatření vlastně nic neřeší, jen čestný člověk bude platit plnou pojistku bez bonusu, jinak vše při starém... To se soudruzi zase pochlubili nesmyslem ! Ve své podstě by toto opatření mělo v globalu snížit ceny zákonného. pojištění, nikoliv jeho zdražení, jelikož by se ve své podstatě mělo na stejný objem aut i nehod se vybre více peněz na zákonné, ale nějakým mávnutím kouzelného proutku se dle autora zdraží, což je vidět, že nechápe základní ekonomickou stránku pojistek. Je to jen další tunel na občanech ČR. Odborník žasne nad logikou dnešního odůvodňování drahoty, které je jen občany co jim to moc nemyslí a spapají takové kecy v kleci i s navijákem... Hrůza a děs třepe chlívkem!
Jirklar, 19. 9. 2023 12:13
Objev velké Ameriky ..
Doteď zákazník když si zakoupil motorové vozidlo být jen částečně přes úvěr, nikdy nebylo hrazené pojistné majitelem vozidla ale uživatelem. Měl vyšší výdaje v úhradách jelikož nebyl majitelem motorového vozidla. To byly výdaje navíc mimo úvěr, skryté poplatky. Článek o poloviční pravdě..

Podobné články