Období přezouvání ze zimních pneumatik na letní se pomalu blíží. Kdy je nejvhodnější doba na to přezout? A na co si dát při přezouvání pozor?
Kdy vyměnit zimní pneumatiky za letní

Články na téma přezouvání pneumatik:
- Hloubka dezénu zimních pneumatik
- Kdy přezout na zimní pneu
- Od kdy jsou povinné zimní pneu
- Na co si dát pozor při přezouvání na zimní pneumatiky
- Kdy je vhodné vyvážení kol, jak to probíhá a co to přinese
- Nejčastější chyby řidičů při přezouvání pneumatik na zimní
- Kdy je vhodné přezout na letní gumy
- Kdy měnit zimní pneu za letní - právě čtete
- Výměna zimních pneumatik - kdy je vhodný čas?
Zákon 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích udává řidiči povinnost mít na motorovém vozidle obuté zimní pneumatiky v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza (nebo takové počasí lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat) a je mezi 1. listopadem až 30. březnem.
Výměna zimních pneu za letní
Od 1. dubna do pneuservisů nabíhají řidiči a chtějí si nechat přezout pláště ihned na letní. Rozhodujícím parametrem pro výměnu zimních pneumatik na letní ale není pouze datum. Řidiči by se měli řídit především teplotou – ta by měla pohybovat konstantně kolem 7‑8 °C. Běžně se přezouvá v období od 1. do 10. dubna – v tomto období se teploty umírní a stabilně se pohybují již nad 7 °C. Při přezouvání v brzkém jaru však nezapomínejte na ranní mrazíky, které se objevují ještě i v dubnu. Výměna zimních pneumatik za letní se rozhodně nevyplatí urychlovat. Za ten týden ježdění ve vyšších teplotách gumy opravdu nesjedete.
Jedny z nejlevnějších pneu na trhu s dopravou zdarma
Na co si dát pozor při přezouvání na letní pneumatiky?
Při přezouvání je důležitý správný utahovací moment. Šrouby by neměly být málo a ani moc dotažené. Utažení kol a šroubů je možné pomocí momentového klíče, který by měl dotahovat s přesností na Nm (newtonmetry). Zkontrolovat všechny šrouby je vhodné také po první jízdě od výměny. Uvolněné šrouby mohou nadělat nepěknou škodu, a to i při jízdě po rovné silnici.
Důležité je také dodržovat správnou rotaci u pneumatik, které to vyžadují. Rotace se vyskytuje u směrových pneumatik. Na bočnici pláště se nachází šipka, která musí být ve směru jízdy. Prohozením plášťů s rotací se mohou výrazně zhoršit jízdní vlastnosti. Každá pneumatika musí být také správně nahuštěna. Přehuštěná pneumatika se sjíždí více uprostřed a má menší kontakt s vozovkou, podhuštěná pneumatika se víc sjíždí zase na krajích a má větší valivý odpor, čímž zvyšuje spotřebu.
Zdroj médií: Depositphotos.