Nejčastější chyby řidičů při přezutí zimních pneumatik

19. 11. 2022 2 min. čtení Tipy a rady Jak vybrat pneu Péče o pneu Rádce motoristy

Sezóna přezouvání je v plném proudu. Víte, jak si můžete doma jednoduše zavařit při výměně letních pneumatik za zimní? Dnes se podíváme na nejčastější chyby při přezouvání zimních plášťů a poradíme, jak se jim vyhnout.

Nejčastější chyby řidičů při přezouvání pneumatik na zimní

Nedostatečné dotažení nebo přetažení šroubů

Nejčasnější chybou řidičů při postupu přezouvání na zimní pneumatiky je přetažení nebo nedotažení šroubů kol. Šrouby na kola mají u každého auta vždy daný moment v Nm (newtonmetry), na který by měly být všechny šrouby dotaženy. Zkontrolovat dotaženost kol a šroubů můžete pomocí momentového klíče.

Dotahování šroubů po první jízdě je důležité

Další častou chybou řidičů je nedotahování šroubů po první jízdě. Vždy se po výměně kol musí zkontrolovat dotažení šroubů na všech kolech. Uvolněné šrouby totiž dokážou nadělat velkou paseku, a to i při jízdě po rovné silnici.

Nestejné pneumatiky

Řidiči na své vozidla často obouvají pneumatiky různých značek. Takové pláště mohou mít zcela odlišné jízdní vlastnosti. Větší kumšt je pak kombinace obutí se zimní a letní směsí na jednom autě. Obecně se pak doporučuje mít na jedné nápravě stejné pneumatiky (což je dáno také zákonem). Podle odborníka šéfa a instruktora Polygonu Brno Norbert Mikulec by totiž například letní směs vepředu a zimní směs vzadu v zimním období mohla způsobit nedotáčivý nebo přetáčivý smyk.

Koupě ojetých pneumatik

Kupování ojetých pneumatik je velká sázka do loterie. Na použité pláště většinou nikdy nedostanete záruku. Nevíte, jak a kde se s plášti jezdilo ani za jakých podmínek. Pláště mohou vypadat pěkně po nasazení se však mohou projevit problém v podobě například porušeného kordu nebo jiných skrytých vad.

Špatná rotace

Pokud vlastníte směrové pneumatiky. Pohlídejte si jejich správné nasazení. Na bočnici pláště je vždy vyznačena šipka rotace nebo nápisy Inside/Outside. Každá strana pneumatiky je totiž určena pro jiné podmínky. Jejich prohozením se mohou výrazně zhoršit jízdní vlastnosti.

Nesprávný tlak

Kola musí být správně nahuštěna. Podhuštěná nebo přehuštěná pneumatika může být nejen nebezpečná, ale také se rychleji ojíždí, tudíž vám vydrží kratší dobu. Správný tlak pro přední i zadní kola najdete na sloupku svého auta, v manuálu nebo na internetu.

Zdroj info: ServiceMSG.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrabel

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec

Podobné články