PRÁCE 🧰

Jaká je Mazda MX-5 první generace jako ojetina?

21. 12. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta

Japonská auta jsou vyhlášená spolehlivostí. Mazda MX-5 k tomu přidává hravost a styl. V případě první generace se bavíme o cenách ojetin i pod 100 000 korun.

Jaká je Mazda MX-5 první generace jako ojetina?

První generace legendy

Když začal prodej Mazdy MX-5 první generace, bylo to něco neuvěřitelného. Krásně hravé auto s nijak výkonným motorem poměrně malého obsahu udělal na konci osmdesátých let (v Evropě začátkem devadesátých) doslova díru do světa. Miata, jak se tehdy auto jmenovalo v zámoří, měla tak obrovský úspěch, že Mazda nestíhala uspokojovat poptávku.

V současné době je první generace poměrně nízko cenově, takže pokud byste po této hravé a mrštné ojetině zatoužili, je ideální čas na pořízení. Nahrává tomu i fakt, že se jedná o cabrio a ta jsou vždy po letní sezóně levnější.

Motor je spolehlivý

Co se týče motoru, nemůžete sáhnout vedle. Ať už sáhnete pod základní 1.6, nebo po o dvě deci větší 1.8, dostanete extrémně spolehlivou japonskou techniku. Jediné, na co se zaměřte, je těsnost agregátu. Jak těsnění klikovky, tak těsnění ventilového víka může propouštět mazivo, přehřívání při jízdě zase signalizuje problémy s chlazením – většinou je vadné čerpadlo.

Věk bude asi znát

Střecha se otevírá a zavírá ručně. Zkontrolujte její stav, pokud není v pořádku, bude se do interiéru dostávat voda. Mechanismus stahování je poměrně spolehlivý, tedy pokud nejde o vůz po vážnější nehodě, měl by být v pořádku.

Samozřejmě řešte všechny problémy spojené se stářím auta. Podvozek může být unavený nejen provozem, ale třeba gumové silentbloky se po takovém čase vymačkají i hmotností vozidla samotného. A to zejména pokud auto nejezdí a třeba ¾ roku stojí. Mimochodem, stav podvozku u Mazdy MX-5 poznáte relativně snadno – vůz má nezáludné jízdní vlastnosti a je krásně čitelný, tedy je-li v pořádku.

Spousta jich je prorezlých

Největší hrozbou je koroze. Mazdy ještě do nedávna rezly prakticky před očima a MX-5 to bohužel umí potkat taky. Spousta kousků, dost možné většina, bude vyvařených, zkontrolujte si vůz ze spodní strany, řešte prahy a zkrátka se na rez a její hledání cíleně zaměřte. Mimo to nečekejte, že bude auto ve 100% originálním stavu. Trh s díly na Mazdu MX-5 je obrovský a nabídka extrémně rozsáhlá, takže se upravuje snad úplně všechno od podvozku a zavěšení přes tlumiče až po zásadní zásahy do motoru.

Kus, který jsme měli možnost vidět, byl ve skvělém původním stavu, bohužel v nedávné době absolvovat lehkou nehodu, svoji první. Po stránce koroze to nebylo nic hrozného, bídně na tom byl lak. Místy už byl vyšisovaný, což bude do budoucna potřeba řešit, má-li vůz nějak vypadat. Celkový technický stav auta však byl na ta léta perfektní.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: AutoBR.

Podobné články