Jestli toužíte po ne úplně tradiční ojetině, kterou má před domem každý druhý, je tu několik aut, která se trochu vymykají. Jedním z nich je i Fiat Qubo.
Fiat Qubo jako ojetina
Články na téma konkrétní ojetá auta:
- Škoda Roomster – jedna z nejlepších ojetin
- Škoda Fabia 2 – nejekonomičtější současná ojetina
- Spolehlivá ojetina, která vás na cestách podrží: Mazda 3 třetí generace
- Má smysl pořizovat ojetý Ford Focus druhé generace?
- Neprůstřelné důvody, proč budete chtít ojetou Škodu Octavii 2
- Divná, ale spolehlivá ojetina – Fiat Qubo - právě čtete
- Mazda MX–5 první generace jako ojetina
- Kontrola ojetiny: Suzuki Jimny (2013)
- Mercedes-Benz třídy C (W204) Estate – stále zajímavé kombi? - již brzy
Svého času byl Fiat Qubo velmi zajímavou alternativou k menším rodinným kombíkům typu Škoda Fabia a podobně. Vycházel totiž z Fiatu Fiorino, což byla dodávka pro menší řemeslníky a podnikatele.
Vzhledově rozhodně zaujme, ale ne nutně v pozitivním smyslu slova. Přední část totiž evokuje jakousi podivnou tlamu a bachratý nárazník nechává hlavní světlomety daleko za sebou. Ano, vypadá zvláštně.
Fiat Qubo není bazarový hit. Přesto je praktický
Jenže když se přes netradiční vzhled přenesete, zjistíte, že je Qubo neskutečně praktické. Předně má boční posuvné zadní dveře. Pro každého rodiče je to výhra, protože jednak nepřekážejí při poutání dětí do sedaček a pak také při parkování třeba v obchodních domech nehrozí, že potomstvo otříská okolní vozidla. Namísto toho, aby vystoupení chtiví potomci doširoka otevřeli křídla klasických dveří a nesmazatelně se podepsali na bočních panelech karoserie sousedních vozidel, se ukázněně odsunou velké dveře posuvné, které nebezpečí pro okolí nepředstavují.
Uvnitř je vzhledem ke stavbě auta dostatek místa na výšku, cestující vzadu však mají dostatek prostoru na kolena i v případě, že jsou vyšších postav. Plasty v interiéru jsou prakticky bez výjimky tvrdé, což bereme opět jako pozitivum – lépe tak odolávají dětem. Super je i sklopná zadní řada sedadel, vznikne tak obrovský úložný prostor.
Berte benzín a diesel bez automatu
Při výběru motorizace s klidem vynechte diesely a berte ideálně základní čtrnáctistovku, nezklame vás. Je to absolutně jednoduchá technika, kde se nemá moc co pokazit. Stinnou stránkou je bohužel spotřeba při jízdě po dálnici, kde si vezme klidně osm litrů na sto. Trvanlivostí to však bohatě vynahradí.
Pokud už musíte mít diesel, tak se rozhodně vyhněte verzi s automatem. Jedná se o robotizovaný manuál a ne, není to dobré, spíš z toho budete zoufalí. A dvojnásob, až se pokazí, protože sehnat díly nebude jednoduché a už vůbec ne laciné. Jinak jsou třináctistovky MultiJet poměrně spolehlivé a jezdí za hubičku. Spolehlivostí se však jednoduché jedna-čtyřce spalující benzín nevyrovnají.
Fiat Qubo – zkušenosti majitelů
Fiaty obecně moc nemají tendence korodovat, stejně je na tom i Qubo a bylo to vidět na kousku, který jsme si byli prohlédnout osobně. S nájezdem 102 tisíc kilometrů se jednalo o typický rodinný vůz, který obstarává kratší trasy. Na volantu bylo již znát určité „oleštění“, ale jinak byl interiér příkladně zachovalý. Ze stavu podvozku šlo usuzovat, že auto bylo s největší pravděpodobností garážované a pokud by si někdo tuto ojetinu chtěl ponechat delší dobu, doporučili bychom mu rovnou udělat nástřik proti korozi.
Zdroj médií: AutoBR.