🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Jak nastartovat s vybitou autobaterií?

27. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Jak vybrat nabíječku baterií Pomocníci startu Nastartování auta Auto-moto baterie a nabíjení

Vybitá autobaterie je problém, který zastaví třeba ranní cestu do práce a pošle vás na autobus. Naštěstí je hned několik možností, jak vybitou autobaterii řešit a vůz i tak nastartovat.

Jak nastartovat s vybitou autobaterií?

Jak poznat vybitou autobaterii?

Vybitý akumulátor má obvykle nízké napětí. Pokud nenastartuje motor, bude mít pravděpodobně pod 12 V, nicméně může se stát i to, že napětí bude například 12,6 V, a i přesto vůz nenastartuje. Za tím je třeba hledat například například stratifikaci nebo rozpad elektrod, což způsobí snížení proudu, který je akumulátor schopný poskytnout. Zcela běžný jev to ale není, většinou je skutečně autobaterie spíš vybitá.

Dalším průvodním jevem je opravdu hodně líný start motoru, tedy spíše pokus o něj. Startér nemá dostatečný proud na to, aby se roztočil rychle, takže se slyšitelně trápí a agregát zkrátka nenaskočí. V tom horším případě je slyšet jenom cvakání relátka někde z hlubin pod palubní deskou, to značí opravdu vybitý akumulátor.

Jak nastartovat auto, když má vybitou autobaterii?

  • Startovací kabely jsou osvědčenou klasikou. Je to velmi spolehlivý způsob, jak nastartovat motor a následně nechat dobít autobaterii jízdou, navíc je to způsob poměrně rychlý. Nevýhodou je, že potřebujete další auto, které poskytne energii ze své autobaterie a samozřejmě se budou hodit i kabely. Postup je takový, že se zaparkují auta ideálně čumáky k sobě, otevřou se kapoty a propojí se vzájemně baterie. Napřed kladné póly (prvně vybitá baterie, potom nabitá), poté se připojí svorka na záporný pól nabitého akumulátoru a druhá svorka se napojí na blok motoru, obvykle je tam takový kolík, případně to připojte na nějaký šroub na motoru. Poté by mělo auto s vybitou autobaterií jít nastartovat.
  • Další variantou je prostě autobaterii nabít. Nemusíte ji ani vyndávat z auta, prostě stačí natáhnout prodlužovací kabel a připojit nabíječku. Není nutné nabíjení dokončovat a nabíjet do plna. Některé inteligentní nabíječky umějí rychlonabíjení, takže třeba za hodinu až dvě můžete vyjet.
  • Štěstí přeje připraveným a pro ty, co neponechají nic náhodě, jsou tu startovací boostery, případně elegantnější varianta v podobě powerbanky umožňující start auta. Jednu takovou jsme vyzkoušeli a musíme uznat, že svůj úkol splnila zdatně a auta s vybitou baterií zvládla nastartovat dokonce dvě po sobě (jeden diesel a jeden benzinový motor).
  • Pokud není akumulátor totálně vybitý, stále je schopen přes startér otáčet motorem, ale zkrátka nemá tolik síly, aby ho nastartoval, můžete zkusit jednoduchou fintu, která funguje především v zimě. Stačí baterii vyndat z auta, ideálně ji vložit třeba do igelitky (ale není to nutnost), a ponořit ji třeba ze dvou třetin do teplé vody. To ohřeje elektrolyt, zrychlí se elektrochemická reakce a autobaterie je schopna vydat vyšší proud po opětovném zapojení do auta.

Zdroj info: autoaku.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články