🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

IG-L zóny v Rakousku: Opravdu mají význam?

5. 9. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tipy a rady

O IG-L zónách toho bylo napsáno již mnoho. Tahle rakouská „specialitka“ vás může v případě ignorování vyjít pěkně draho. Kromě vysokých pokut, které se mohou šplhat až na 50 000 Kč, vám mohou rakouští policisté zabavit taky klíčky od auta! Jak moc účinné tohle „zelené“ nařízení ve skutečnosti je?

Jak moc účinné je „zelené“ nařízení v rakouských IG-L zónách?

IG-L zóny v Rakousku. Slyšeli jste o nich?

Na speciální úseky, chcete-li spíše IG-L zóny, v Rakousku narazíte především v horských oblastech. To, že je potřeba upravit rychlost, poznáte podle viditelné dodatkové tabulky. Za takovou tabulkou pak platí omezení rychlosti pro všechna auta se spalovacím motorem.

IG-L zóny byly zavedeny v roce 2017 a jsou dvojího typu. Nenarazíte pouze na ty permanentní, ale i ty dynamické. Co to znamená v praxi? To, že digitální tabule omezují rychlost dočasně na základě nějakých podmínek, kdežto některé z úseků jsou takto omezené neustále.

Vysoké pokuty i zabavení klíčků od auta

Z výše uvedeného vyplývá, že rychlost v Rakousku a zmíněných IG-L zónách musí omezit všechna auta se spalovacími motory. V opačném případě jim hrozí nejen pokuta za překročení rychlosti, ale také vysoká sankce za znečišťování životního prostředí. Kromě toho mohou policisté v IG-L zónách zakázat řidiči pokračování v další jízdě, což řeší rovnou na místě botičkou, případně odebráním klíčků od auta.

Výše uvedené opatření se netýká elektromobilů. A to nejen těch registrovaných v Rakousku, což zde dlouhé roky platilo. O rozšíření výjimky na elektro auta registrovaná i mimo zemi se významně zasloužil především německý autoklub, který se postavil za jednoho svého nespokojeného klienta. Případ se dostal až k Evropské komisi, která toto diskriminační opatření zrušila na základě nerovného zacházení.

Jak moc jsou IG-L zóny účinné?

IG-L zóny byly v Rakousku zavedeny nejen z bezpečnostních důvodů, ale také proto, že mají na vybraných úsecích minimalizovat hluk a regulovat emise. Obhájci tohoto nařízení si s odstupem času ve sledovaných úsecích pochvalují nejen nižší hlučnost a ekologickou stránku věci, ale taky nehodovost, která se podle rakouské policie snížila o celých 50 %! Jak moc účinné jsou zóny z hlediska snižování emisí, se ale člověk může jen dohadovat.

I když v médiích mnohokrát proběhly informace o tom, že mají být tyto zóny zrušeny, k žádným změnám prozatím nedošlo a při cestách do Rakouska je proto potřeba v určitých místech přizpůsobit rychlost aktuálně platnému nařízení. V opačném případě riskujete riziko vysoké pokuty, nebo dokonce odebrání klíčků od auta.

Otázka pro vás: Co si myslíte o rakouských IG-L zónách? Jsou účinné a mají elektromobily výjimku oprávněně?

Zdroj info: ADAC, autoklub, tirol.gv.at.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články