🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Cesta do Chorvatska autem – Istrie a zpět

25. 7. 2024 4 min. čtení diskuze (3) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Chorvatska Nejlepší cesta do Chorvatska

Cesta na pobřeží Istrie a poté zpět byla relativně v pohodě. Největší problém nám nachystal faktor, se kterým jsme nepočítali – nové auto.

Cesta na Istrii autem (2. díl)

Články na téma cesta do Chorvatska přes Slovinsko:

  1. Možnosti cesty do Chorvatska přes Slovinsko
  2. Cesta na Istrii autem
  3. Cesta na Istrii autem (2. díl) - právě čtete

Směrem do Puly

Zpravidla je to tak, že čím blíž jste k moři, tím lépe se jede. Česko je fakt bolest, Rakušáci by se taky měli konečně probrat a přestat řidiče šikanovat, Slovinsko bylo násobně lepší, cesta přes Ljubljanu směrem na Trieste byla absolutně v pohodě. U obce Divača jsme ovšem pokračovali po A1 směrem podél hranice Itálie/Slovinsko, abychom poprvé spatřili moře někde u Koperu.

Nejkrásnější část cesty byla podél pobřeží do Puly, kde jsme se ubytovali. Dostali jsme docela solidní pokoj poblíž parku, což jsme ocenili, hodlali jsme se pořádně vyspat.

Chcete mít náklady na cestu do Chorvatska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Apartmán jsme měli přes Booking, bylo to jednoduché 1+kk, bez stravy. Docela solidní úroveň, vše uklizené, čisté, k dispozici byly ručníky, šampon, mýdlo a povlečení. Proč to zmiňujeme – nebývá to úplně standardem a spousta nabídek právě přes Booking nebo Airbnb vypadá na fotkách fajn, ale mnohde vám nedají pomalu ani to povlečení, natož pak ručník.

Parkování v místě jsme neměli, museli jsme auto nechat zhruba 300 metrů daleko, což ale pro nás nepředstavovalo zásadní problém. V té samé budově, kde byl náš apartmán, byla i restaurace a bar, ve vedlejším vchodu pak kasino. I přesto jsme nezaznamenali nějaké hluky, ovšem v sezóně to může být jinak. A spát se zavřeným oknem bez klimatizace nechcete.

Mohlo by se vám hodit: Vyrážíte letos autem do Chorvatska? Nezapomeňte si s sebou přibalit občanský průkaz, autolékárničku a také cestovní pojištění. Pro online sjednání můžete využít kalkulačku cestovního pojištění a snadno si tak uděláte nezávislý průzkm trhu.

Spočítat cenu pojištění do Chorvatska

Hurá do Bibione

Ráno jsme vyrazili na další cestu, abychom se podívali do Rovinje. Tam by to byla po dálnici zbytečná zajížďka, takže jsme jeli kratší cestou blíže k pobřeží, pak jsme se ale napojili opět na dálniční síť a vydali se na sever. Potřebovali jsme se dostat do Bibione, což není nijak daleko. Akorát jsme tedy minuli ten správný sjezd, takže jsme si malinko zajeli.

Po koupačce následovalo ubytování v hotelu Golf, což je tříhvězda, akorát malinko skromná. Pokoj pro dva akorát, nicméně je zde možnost přistýlky, respektive přistýlek. V malém apartmánu se ale ve čtyřech vyspíte jen velmi nekomfortně.

Chystáte se do Itálie na dovolenou? Nechte si kalkulačkou spočítat náklady na cestu

Italské dálnice jsou nejlepší

Následujícího dne po snídani v hotelu, která byla mimochodem docela solidní, jsme se vydali na cestu zpět do ČR. Musíme zde vyzdvihnout kvalitu italských dálnic. Ze všech zemí: Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko byly ty italské zdaleka nejlepší. Vypadají jako nové, jsou krásně široké, každých několik kilometrů takový ten klasický ostrůvek na výměnu kola v případě defektu, prostě paráda. Jediné, co je možné jim vytknout, je špatný signál, když se vzdálíte od pobřeží a jedete skrz Alpy. Teď nemyslíme přímo tunely, ale spíš úseky dálnice zaseklé mezi horami, kde opravdu je signál většinu času slabý až žádný. Nicméně to je spíš chyba infrastruktury mobilních operátorů než problém dálnic.

Cestu zpět jsme volili přes Udine, Klagenfurt, Graz a Vídeň. Nemá asi smysl detailně popisovat, co se cestou dělo a nedělo – víceméně nic. Byla by to klasická nudná cesta domů z Bibione, nebýt drobného zpestření.

Tip pro řidiče: Ještě než vyrazíte na dovolenou do Itálie, sjednejte si cestovní pojištění. To můžete doplnit o rozšířené asistenční služby, případně krátkodobé pojištění domácnosti. Při online sjednání získáte slevu a nejvýhodnější cenu.

Kalkulkačka cestovního pojištění do Itálie

Superb dobrý, akorát ty kapaliny...

Celý trip jsme absolvovali Škodou Superb Combi třetí generace s naftovým dvoulitrem. Auto je to skvělé, má velmi komfortní podvozek DCC, který když nastavíte do komfortního režimu, tak je takový krásně houpavý. Jenže skoro v cíli, tedy po přejetí hranic se nám krátce po tankování u Ivanovic rozsvítila kontrolka stavu oleje. Nebyl ho kritický nedostatek, ale auto si žádalo o dolití při nejbližší příležitosti. To ovšem nebylo vše. Za dalších zhruba 50 kilometrů se rozsvítila i kontrolka chladicí kapaliny, které po kontrole nádržky skutečně ubylo.

Nebudeme váženého čtenáře napínat, kontrola v servisu neobjevila prakticky nic, co by mohlo být špatně. Voda do oleje nepronikala, nic nebylo oblemcané, takže neunikala asi ani ven z okruhu v nějaké významné míře. Do teď je to pro nás vlastně tak trochu záhadou. Mazivo jsme však začali vozit s sebou, naftové dvoulitry téhle poslední generace jsou docela vyhlášené tím, že sem tam trochu oleje vezmou a mezi výměnami je potřeba dolévat.

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Redakce.
Milan Mid, 25. 7. 2024 15:59
Měl jsem novou Audi A6 spotřeba oleje 3 litry i vice na 15 000 km Pak Jsem koupil Mazdu cx5 bez problému žena Mazdacx3 syn Mazda 3 bez problému a jediné poruchy teď mám CX60 bez problému
Petr Bešťák, 25. 7. 2024 12:27
Pár nových aut už jsem měl. Pravda škodovka byla poslední Felicie RV 1995. Auta měním po cca 4-5 letech s nájezdem kolem 80-90 tis km. Nikdy opakuji Nikdy jsem do žádného auta!!!!!!!! Nissan Almera Tino,Citroen C4 grand picasso, Suzuki Grand Vitara,Nissan X-Trail nikdy nic nedoléval. Nechám to tak určitě dál a koncernové vozy mě nepřekročí práh baráku!!!!!!!!!!!!!! Motor 1,5 u škody Karog se také povedl. Po třech létech od výměny do výměny skoro 2 litry. Soused si chválí a v servisu řeknou. To j eúplně normální!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
K69, 25. 7. 2024 11:40
Nové nebo staré, tyhle motory prostě žerou olej. Na to někteří z nás (kteří řídili jiné značky) prostě nejsme pripraveni 😀. Časem si zvyknete vozit litr s sebou... já už naštěstí svoji Octavii 4 odevzdal a bič podobného už nechci dlouho ani vidět...

Podobné články