🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Auto Hold je funkce, která pomůže nezkušeným řidičům

19. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Rozjezdy do kopců umějí potrápit i zkušenější řidiče. A v případě začátečníků, kteří si ještě nejsou v autě úplně jistí, je třeba výjezd z podzemních garáží obchodního centra skutečně dost stresová situace.

Auto Hold je funkce, která pomůže nezkušeným řidičům

Moderní auta umějí leccos řešit za řidiče. Zhruba 10 let nazpět přišel koncern VW se zajímavou vychytávkou. Bylo možné si připlatit za funkci, která doslova podržela brzdový pedál v kopci, dokud se auto nezačalo pohybovat dopředu. Bez jakéhokoliv couvnutí dozadu se tak i v prudkém krpálu mohl v podstatě kdokoliv rozjet jako starý mazák. Funkce se tehdy jmenovala „Asistent rozjezdu do kopce“ nebo „Dynamický rozjezdový asistent“, říká se jí i Auto Hold, ačkoliv to je trochu nepřesný termín.

Finta je v tom, že v kopci auto samo rozpozná, že řidič sešlápl brzdový pedál a v případě, že ho pustí, zůstanou ještě nějakou chvíli brzdy aktivní. Jakmile dojde k prvnímu náznaku pohybu dopředu, brzdy přestanou brzdit a vůz se tedy plynule rozjede.

Skutečný Auto Hold

Auto Hold má ovšem ještě jednu funkci, která je spojena s elektronickou parkovací brzdou, případně i automatickou převodovkou. Pakliže je zapnuta, což se děje nejčastěji tlačítkem poblíž voliče převodovky nebo řadící páky, zůstane po zastavení vozidlo stát, protože je zabrzděno. Ať už je to na rovině nebo v kopci, zkrátka jakmile je Auto Hold aktivní, po zastavení jakoby drží brzdu sešlápnutou za řidiče. Ve chvíli, kdy řidič chce vyrazit, sešlápne akcelerátor a vůz se odbrzdí. Pozor, na rozdíl od Asistentu rozjezdu do kopce je Auto Hold spojen vždy s aktivací ruční brzdy.

Systém Auto Hold a problémy

Elektronická ruční brzda má nepopiratelné výhody, je to nesmírně komfortní a především umožňuje její fungování do značné míry zautomatizovat. Například při stání s automatem v kopci není úplně dobrý nápad nechávat vůz stát jen zařazením P, ale je potřeba zatáhnout i ručku. Většina vozů s elektronickou ruční brzdou to zvládá sama, automaticky, případně tehdy, je-li zapnutá funkce Auto Hold.

Mezi nevýhody musíme zařadit nemožnost jednoduše uživatelsky auto odbrzdit v případě, že se třeba vybije autobaterie. Ano, jde to, ale je to spíš servisní zásah, u některých aut se dá návod k odbrzdění najít v manuálu. Další negativum je elektronická část, která je zkrátka namáhána a vystavena riziku poruchy. U některých vozů jsou elektronické ruční brzdy háklivější a závada se řeší výměnou celého systému, což je docela nákladné. Při koupi ojetiny vybavené elektronickou ručkou je tedy potřeba ji vždy řádně vyzkoušet.

Zdroj info: Volkswagen.
Zdroj médií: Volkswagen.

Podobné články