Již pár měsíců si všímáme problémů nové Škody Octavie, která se zdá být větším oříškem, než všechny ostatní automobily. Tento vůz již od začátku trápí hlavně softwarové chyby, které komplikují výrobu i prodej. Ze začátku se o většině problémů nemluvilo, ale informace o nevolajícím systému eCall v případě nehody nešly dlouhodobě ututlat.
Zahraniční weby píšou o Škodovce. Problémy s vývojem se nepodařilo utajit
Zaměstnanci začali o problémech mluvit veřejně, což se tuzemské automobilce zrovna moc nelíbilo. Vše zveřejnili v časopise Škodovácký odborář, čehož si všimla i zahraniční média. Naposledy o problému zveřejnil článek nizozemský web AutoWeek, podle kterého zaměstnanci Škody nepovažují novou Octavii připravenou pro výrobu.
Web AutoWeek se odvolává na časopis odborářů s tím, že jsou k automobilce velmi kritičtí a jejich slova interpretuje tak, že novinka stále ještě nebyla doladěna na sériovou výrobu - tudíž tuto výrobu neměli ani započít.
Největším problémem jsou údajně softwarové nedostatky, jejichž řešení zabírá neskutečně mnoho času. Aktualizace softwaru trvá u každého auta více jak 30 minut, přičemž u jiných aut je to zhruba pětiminutová práce. „Tohle jsme nikdy nezažili, příprava auta na výrobu je ve velmi žalostném stavu,” citují Nizozemci jednoho ze zaměstnanců s tím, že problémy v následujících dnech nepřestanou. Produkce aut musí být pravidelně zastavována na 3 hodiny, aby se problémy mohly odstranit. Stejné problémy očekávají zaměstnanci i v případě chystaného Enyaqu iV.
Mluvčí tuzemské automobilky se odmítli k celé věci jakkoliv vyjadřovat. Tím, že problémy řeší i zahraniční média, je vidět, že se nejedná jen o malou přeháňku, nýbrž o velký přešlap z řad mladoboleslavské automobilky.