Ceník nové Škody Octavia

15. 1. 2020 3 min. čtení Tipy a rady

Pokud se vám nová Octavia líbí a zvažujete její pořízení, možná nebude od věci se podívat, jaké jsou možnosti, za co se vyplatit připlatit a co je lepší si odpustit.

Platí to samé, jako u každého auta - napřed je třeba zvážit, k čemu vlastně budete auto používat, kdo ho bude používat, kde se s ním bude jezdit, jak daleko a po jakých komunikacích. Každá položka navíc se projeví na celkové ceně a ta může ve finále pořádně nabobtnat.

Stupeň výbavy

V tuhle chvíli jsou dostupné dva základní výbavové stupně. Ambition a Style. Už v to nižším je ale automatické dvouzónová klimatizace, 8" infotainment a možnost propojit ho s telefonem přes Bluetooth. Dále tu máme základní tempomat, asistent rozjezdu do kopce, dešťový senzor, asistent jízdy v pruzích, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo vyhřívané trysky ostřikovačů. Základ za 636 900 korun tedy představuje poměrně solidně vybavené auto, u kterého jsme si jisti, že většině řidičů postačí. 16" kola bychom brali v tomto případě jako praktičtější volbu - poděkuje vám podvozek i posádka, větší vrstva gumy zajistí pohodlnější jízdu.

Ti náročnější asi budou zvažoval i výbavový stupeň Style za 687 900. Ten zvětší kola o jeden palec a centrální displej infotainmentu o dva. K tomu dostanete parádní virtuální kokpit. Dále tu máme navíc oproti Ambition LED mlhovky, multifunkční volant, vyhřívaná přední sedadla a zadní parkovací senzory. Cestující na zadní řadě sedadel pak dostanou k dispozici dva USB porty a parádu udělá osvětlení prostoru pro nohy. Navíc oproti základní Ambition zaplatíte za tuto výbavu 51 000, což není zase až tolik.

Octavia kokpit

Motor a převodovka

Zde platí obecné pravidlo, že benzín patří do města a na okresky a diesel lépe využijete na dálnicích a při delších cestách. Vznětové motory jsou na výběr dva, respektive jedná se o ten samý, ale jednou je se šestistupňovým manuálem a výkonem 85 kW a podruhé je to to stejné 2,0 TDI, ale se sedmistupňovým DSG automatem. Je to ten samý, jaký je v testovaném Superbu. Tam řadil skutečně hladce, ačkoliv jako všechny dvouspojkové převodovky nemá příliš v lásce náhlé změny režimů jízdy, navíc se nebál motor podtáčet. Kdo ho ale nebude namáhat v zácpách, kolonách a městském provozu, může počítat s finančně náročnější výměnou obou jeho spojek až po překročení nájezdu 200 tisíc kilometrů.

Zážehová jednotka je v tuhle chvíli dostupná jedna. 1,5 TSI však rozhodně není špatný motor. Dynamiku si s ním Octavia zachová i při plném obsazení a spotřeba nebude dosahovat závratných výšin. Některé série dříve trápily problémy, ale ty už zde budou vyřešeny.

Časem se dočkáme rozšíření nabídky a přijdou i hybridní verze, takže pokud vám zatím žádný pohonný agregát do oka nepadl, nezoufejte.

Doplňková výbava

Škoda nabízí velkou spoustu další výbavy. Za zmínku rozhodně stojí paket Style Plus, který za 20 tisíc korun obsahuje zadní LED světla, přední LED mlhovky s natáčením do zatáček, adaptivní tempomat, zadní parkovací kameru a především Matrix-LED světlomety. To je skutečně perfektní vychytávka, která opravdu hodně usnadní jízdu potmě.

Pokud trávíte v autě hodně času a hodláte cestovat na delší vzdálenosti, zvažte i head-up displej, případně ergonomická sedadla s certifikátem AGR. Za ta dáte sice bezmála 70 tisíc korun, ale víte jak - záda máte jen jedna. Zimomřivci si mohou připlatit rozumné tři tisíce za vyhřívaný volant a cestujete-li často s rodinou, zvažte i třízónovou klimatizaci. Za šest tisíc to není špatná nabídka. Trochu zamrzí nekřesťanská částka 6 100 korun za bezdrátové nabíjení telefonu, které už bohužel považujeme tak nějak za nutnost a pokud ne dnes, tak za dva tři roky tuhle vychytávku pravděpodobně využijete.

Bezdrátová nabíječka Škoda

Zdroj médií: škoda

Podobné články