Během koronavirové krize se Volkswagen s příbuznou automobilkou Škoda potýkaly nejen s jedním problémem. Zatímco musely na nějakou dobu zavřít továrny, největším problémem dnešních dní je nefungující software, přičemž bylo nutné pozastavit dodávky Škody Octavie čtvrté generace spolu s Volkswagen Golf a také elektromobilem ID.3.
Koncern se potýká s krizí. Trápí ho špatný software a nedostatek odborníků

Personální krize
Podle německých médií bude Volkswagen brzy hledat nového šéfa softwarových vývojářů. Tím současným je Christian Senger. I přesto, že automobilka tyto zprávy nechce nijak komentovat, důvod odchodu je jasný – nová generace infotainmentu pro Golf a Octavii se prostě vůbec nepovedla. Volkswagen zatím nechce odchod Sengera nijak komentovat. V poslední době totiž proběhly velké změny. Herbert Diess přišel o funkci šéfa značky Volkswagen, šéf převodovkárny ZF Stefan Sommer zde také už není, Andreas Renschler odešel z funkce šéfa divize Traton (se zaměřením na nákladní vozy), k poslednímu červenci Škoda Auto oznámila, že končí i její předseda představenstva Bernhard Maier. A to vůbec není poslední změna v nejvyšších řadách.
Software, který nefunguje
Koncern Volkswagen využívá přes dvě stovky dodavatelů softwaru a u různých značek používá různou elektroniku. To ústí v řadu problémů, kdy spolu jednotlivé systémy nekomunikují a vykazují chyby. Následně na poruchový systém není dostatečný počet odborníků, kteří by tyto problémy zvládli vyřešit.
Už před časem se automobilka potýkala se stížnostmi z řad jejich zákazníků na nefunkčnost systému. Koncern nakonec přerušil dodávky některých vozů (Octavia, Golf a další zpoždění elektromobilu ID.3), což odůvodnili nespolehlivým přenosem dat ze softwaru řídicí jednotky online konektivity (OCU3). Následkem toho nelze garantovat plnou funkčnost v EU systému eCall, asistenta pro tísňové volání. ECall musí být přítomný v nových vozech od roku 2018.
Pomůže odborník z BMW?
Christian Sanger přišel do koncernu, jako externí specialista z BMW, na pomoc s vývojem platformy MEB určené pro elektromobily. „Dnes produkujeme na deset milionů aut ročně. Jenže tyto vozy využívají zhruba osm různých elektronických platforem,“ řekl magazínu Ars Technica Christian Senger loni v září. Sengerovým záměrem bylo proto celý systém zjednodušit a zredukovat tak, aby vše fungovalo. Jak ale ukázal letošní rok, cíl je stále ještě v nedohlednu.
Další změna ve vyšších postech Volkswagenu nakonec opravdu naznačuje, že automobilka čelí krizi ve vedení. Na to před časem upozornil odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer. Navíc tato krize přichází v docela nepříjemném období, kdy automobilky řeší nejen následky pandemie koronaviru, ale hlavně nákladný vývoj elektromobilů.