Auto se poprvé představilo na konci roku 2017. Z kraje dalšího roku se z něj mohli těšit první majitelé. T-Roc patří do segmentu SUV. Taková auta se na silnicích objevují velmi často a jsou mezi řidiči oblíbená. Obstát v široké konkurenci by pro T-Roca mohl být tvrdý oříšek, avšak každý ví, že vozy Volkswagenu jsou pro každého těžkým soupeřem.
Ženský test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI - Moderní stylovka
Ještě než se vrhneme na samotné poznávání automobilu, bylo by vhodné zmínit jednu věc, kterou má T-Roc společnou se svým elegantnějším batříčkem Arteonem. Je to jistá dávka odvázanosti oproti ostatním konzervativním modelům značky Volskwagen. Už od prvního pohledu je vidět, že obě auta míří na mladší generaci, kterou chtějí zaujmout také svým moderním vzhledem.
Exteriér
Řidiči si mohou zvolit z velké škály barevných kombinací karoserie, kterou mohou vždy kombinovat se čtyřmi různými barvami střechy. Vyřádí se každý kreativní jedinec, přestože sama jsem názoru, že v jednoduchosti je krása. Mně se tedy do rukou na týdenní test dostal šmoulí T-Roc s bílou střechou ve výbavě Style a devatenácti palcovými koly. Nutno podotknout, že vyšší výbava Style se vždy pojí s jinak barevnou střechou, což nemusí úplně vyhovovat potřebám evropských zákazníků.
Auto po českých silnicích jezdí už nějaký ten rok, ale stále poutá pozornost. Ostatně o tom jsem se mohla přesvědčit, když jsem opouštěla garáž na Butovicích, kde jsem auto také přebírala. Byl poměrně pěkný a slunečný den, a tak se z modré barvy karoserie odrážely paprsky slunce jedna radost. Po každé, když jsem zastavila na semaforu, mohla jsem si všimnout zvědavých pohledů kolem jdoucích. Hned se vám to auto řídí o něco více pyšneji.
Netrvá dlouho a já autem zajíždím na své oblíbené místo pod dálničním mostem. Je na čase vám T-Roc představit v celé své kráse. Určitě si jej zamilujete tak, jako já. Vypnout motor a jde se na to.
Jako první vás vždy zaujme přední maska. Světla denního svícení a blinkry jsou zabudované do chladiče masky a vytváří tak jednu celistvou část. Pocit ucelenosti následně rozbíjí dominantní světla pod touto linií.
Také čtěte
Zezadu vypadá T-Roc celkem nenápadně, přestože jsem slyšela názory, že na některé lidi působí zadek poměrně sportovním dojmem, mně to tak úplně nepřijde, ale co člověk - to názor. Na pátých dveří nechybí samozřejmě napsané jméno pod znakem VW. Co vás ale možná překvapí, je pohled z boku. Můžete si všimnout, že zadní část vozu je v mírném sklonu, což může evokovat pocit, že se jedná o kupé. Ostatně této teorii nabádá i mohutný "céčkový" sloupek. Naštěstí je to jen pocit, který se při sezení vzadu úplně vytrácí. I když vzadu sedí vysoký člověk, nemusí se bát, že by si při vyjetí ďolíku na silnici, vytvořil nad hlavou díru.
Dominantou vozu jsou také blatníky, které jsou na voze mnohem viditelnější díky vytažení prolisem. Jediné na co by si lidé možná měli dávat pozor, je vystupování z auta. To je poněkud složitější kvůli užšímu průlezu, a tak se občas stane, že si otřete nohavice o špinavý prah dveří. Jednou se vám to stane, ale po druhé už si budete dávat pozor. Nic na co by se nedalo zvyknout.
Interiér
Po usednutí za volant citím příjemné pohodlí. Vzhledem k tomu, že jsem testovaný vůz vzala na menší roadtrip do Polska, tak mohu s klidem říct, že sedačky patří do kategorie mezi mé top. Po delší cestě z nich nebolí záda, což velmi oceňuji a hlavně při průjezdu prudkými zatáčkami drží tělo na svém místě a vy se zbytečně nikam nenakláníte.
Co tady máme dál? Volant. Ten je samozřejmě multifunkční, dobře se drží v rukou a hlavně neklouže. Mladé řidiče jistě potěší i virtuální kokpit. Dostal nový design palivoměru a nápadně připomíná ten z vozů Audi. Zajímavostí také je, že pokud si zapnete navigaci a přepnete si ji do kokpitu, tak mapa zcela zmizí ze středového displeje a místo ní se objeví rádio. Pokud tedy cestujete se zvědavým spolujezdcem, tak vám zřejmě bude muset koukat přes rameno, pokud bude chtít vědět, kam jedete.
Jak už bylo řečeno, ve středovém panelu se nachází klasicky displej infotainmentu, který má 8 palců a je skleněný. Pro někoho ideální, pro mě moc ne. Vadilo mi, že když na displej ťapu prsty, zůstávají na něm ostisky a vy pak musíte plochu neustále leštit. To vše samozřejmě vyřeší ošklivé počasí, ale jakmile zasvítí sluníčko, problém je na světě. Nicméně odezva systému na pokyny je rychlá a pečlivá. Potěšilo mě i snadné ovládání navigace, kterou zvládnete nastavit i za jízdy - to mimochodem u některých konkurenčních vozů je takřka nemožné.
Také čtěte
V infotainmentu najdete také funkce AppleCar Play, Mirror Link a Android Auto, které nemusím moc představovat, protože už je mají téměř všechna moderní auta. Na displeji byla také ponechána dvě malá otočná kolečka, kterými si snadno a rychle ztišíte například hudbu. Ostatně ne vždy musí být všechno dotykové. Po pár kilometrech v autě, už se ani nebudete muset dívat, kam saháte. Voliče jsou velmi praktické a snadno si na ně zvyknete.
Co jistě potěší každého závisláka na telefonu, je i bezdrátové nabíjení. To se nachází v prostoru za řadící pákou. Pro jistotu se tu také nalézají ještě dva porty na klasické USB. Bezdrátové nabíjení je poměrně rychlé, ale pozor na přehřívání samotného telefonu. Nad touto přihrádkou najdete klasická tlačítka jako je například vyhřívání sedačky. Nechybí ani velké kulaté voliče teploty, která se následně znázorňuje v malém digitálním okénku nad kolečkem.
Interiér vozu v sobě má klasický podpis VW, tzv. je konzervativní. Avšak v tomto modelu si designér chtěl trochu pohrát a prolomit jinak zažitou nudu. Auto tak bylo vybaveno barevnými doplňky, které se táhnou v jedné linii celého vozu a také na středovém panelu. Můj T-Roc měl vnitřní dekor v barvě své karoserie - tedy modrý. Měla jsem příležitost vidět i poněkud odvážnější kombinaci jako byla žlutá s černou. Co mě ale trochu zklamalo, bylo na některých místech použití tvrdých plastů. Detail, kterého by si možná laik nevšiml, avšak působilo to na mě laciným dojmem.
Budeme-li se bavit ještě o prostoru vzadu, pak se nemusíte bát. Je třeba upozornit, že pátý pasažér bude mít poněkud menší komfort sezení než ostatní cestující vzadu. Na druhou stranu kolikrát jedete v plně obsazeném voze? Pokud budete čtyři, je to úplně ideální. I vyšší lidé si dozadu v pohodě sednou, ostatně to už jsme řešili před tím. Prostoru na nohy je také akorát, a to i když sedí někdo vysoký za stejně vysokým řidičem.
Krátce bych se zmínila také o zavazadlovém prostoru. Ten má objem 445 litrů. Nutno podotknout, že se zde nachází dvojitá podlaha, tudíž pokud se spodní prostor zaplní náhradním kolem, pak se objem kufru zcvrkne na 392 litrů. Není to moc, ale ani málo. Naložila jsem tam dva palubní kufry a ještě se nám tam vešel nákup z obchodu. Na cestování zcela ideální, kdo potřebuje víc prostoru, bude muset sáhnout po jiném modelu.
Také čtěte
Co se týká jízdních asistentů, těmi se u T-Roca nešetřilo. Všechny verze T-Rocku jsou sériově vybaveny multikolizní brzdou, asistentem pro jízdu v jízdním pruhu a systémem pro upozorňování na překážky před vozem. Tento systém umí rozpoznávat i chodce a nouzově brzdit. Další asistenti jsou za příplatek, avšak velmi doporučuji jejich zařazení do bezpečnostní armády vozu. Na výběr je například adaptivní tempomat ACC, asistent pro změnu jízdy v pruzích, který je mimochodem velmi otravný, avšak účinný. Nechybí ani asistent hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera nebo parkovací asistent. Za příplatek si také můžete dopřát bezklíčové startování.
Motor a jízdní vlastnosti
Nejdříve si pojďme říct, co vše vám T-Roc může nabídnout. Je zvykem, že VW má širokou paletu možností s výběrem motorizací. Ani toto auto není výjimkou. Základ tvoří litrový benzín, který má výkon 85 kW. Pro někoho možná málo, avšak na běžné cesty a do města zcela ideální. Pokud si budete chtít dopřát něco lepšího, pak máte na výběr z benzínových motorizací ještě 1.5 TSI s výkonem 110 kW, 2.0 TSI se 140 kW a jako poslední rovněž 2.0 TSI ale s 221 kW, které se nabízí ve verzi R. VW nabízí také vozy se vznětovým motorem, kde si můžete zvolit mezi 1.6 TDI s 85 kW nebo 2.0 TDI buď s 110 kW nebo se 140 kW. Převodovka se pak nabízí jako šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická DSG. Auto stojí na platformě MQB A1, která je pro vozy s jednotkou uloženou vpředu napříč. Stejnou konstrukci má například i větší bratr Tiguan.
Testované vozidlo mělo pod kapotou benzínový čtyřválec 1.5 TSI se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Výkon vozu dosahoval 150 koní s točivým momentem 250 Nm od 1500 do 3500 ot./min. Díky tomu se vůz dostal z nuly na sto za 8,4 sekundy. Z toho lze snadno vyčíst, že se nejedná o žádný trhač asfaltu a vůz se tak hodí spíše pro klidné řidiče. Auto vás v mnoha ohledech ale i tak překvapí. Například, jak rychle reaguje při změně jízdního chování. V rozhodujících životních okamžicích vás auto nezklame a řízení je přesné, přestože se občas může zdát, že je bez výrazné odezvy.
Proč o tom ale mluvím, přestože se bavíme o autě, které je spíše pro kliďase, klidně můžete motor vytočit do vysokých otáček a užít si bezstarostnou rychlejší jízdu, aniž byste se báli jakéhokoli zádrhelu. To opravdu nehrozí. Navíc se auto v zatáčkách téměř vůbec nenaklání, a to ani když je projedete vyšší rychlostí než normálně. Pokud pojedete na dálnici, nemusíte se bát, že by v tomto prostředí došel autu dech, ba naopak. Předjíždění pomalejších vozů se stane vaší novou zábavou. Vše jde lehce a prakticky.
Pokud se budete chtít vydat na polní cestu, pak nezapomeňte, že světlá výška vozu je 161 milimetrů. Na žádný tankodrom to není, avšak klasickou suchou polňačku zvládne bez problému. Testovaný T-Roc měl náhon na přední kola, a tak jsme bahno vynechali, pokud ale máte pohon na všechny 4, mohla by to být nakonec celkem zajímavá víkendová zábava. Raději si ale vemte číslo na kamaráda, který vás v případě nouze dojede vysvobodit.
Každého řidiče také potěší kultivovanost motoru a především jeho tichý chod, který je znatelný i když je motor ještě studený. Samozřejmě pokud na to pořádně šlápnete, můžete slyšet trošku větší hluk, ale není to nic strašného, na co by se nedalo zvyknout. Všechny čtenáře jistě také zajímá spotřeba. S autem jsem jezdila celkem ekonomicky, a tak se dá dostat i pod 6 litrů. Vše záleží na tom, jak kdo má těžkou nohu a zvládá řízení. Když přidáte na dálnici nebo naopak s autem jezdíte jako blázen, lze logicky očekávat, že spotřeba bude mnohem vyšší než 7 litrů. Nelze tedy předpokládat, že by vám auto nějak výrazně lezlo do peněz. V ideálním případě se se spotřebou dostanete v průměru na 6 litrů, a to je velmi příjemná střední cesta.
Závěr
T-Roc je vhodnou alternativou pro všechny řidiče, přestože svým moderním vzhledem a pojetím zaujme zejména mladší generaci. Rozhodně to není jen další obyčejné SUV do města, kterých potkáte denně na cestách stovky. T-Roc se vždy bude odlišovat a vždy se za ním budou otáčet hlavy kolemjdoucích, a to díky nadčasovému vzhledu, který se jen tak neokouká. Při zvolení správné barevné kombinace to platí dvojnásob.
Navíc nejlevnější verzi auta pořídíte už pod 500 000 korun, přestože se bude jednat o trochu "chudou" výbavu a motor bude pouze s jednolitrovým benzínem. Na druhou stranu i v základu auta nechybí například elektrická okna, asistent rozjezdu do kopce (to je mimochodem skvělá věc - obzvlášť pro ženy) a nebo funkce nouzového brzdění.
Cena testovaného vozu včetně výbavy je 746 900 korun.
+
- Moderní vzhled a design
- Jízdní vlasnosti
- Pohodlná sedadla
- Široká škála motorizací
−
- Použití tvrdých plastů v interiéru
- Horší vystupování z vozu
- Menší kufr