Test ojetiny Škoda Fabia 1.4 MPI: dělník bez velkých nároků

24. 4. 2019 8 min. čtení Testy

Na inzertních serverech a v autobazarech je spousta levných a nenáročných aut, která sice už mají něco za sebou, ale při správné údržbě zvládnou ještě nějaký čas sloužit. A student nebo senior, hledající levné přibližovadlo tak dost často skončí u první Škody Fabie s motorem 1.4 MPI. Má ještě po těch letech taková investice smysl?

Test ojetiny Škoda Fabia 1.4 MPI v provedení sedan

Představení, historie, testovaný kus 

První Fabie začaly sjíždět z výrobní linky v roce 1999. O 5 let později přišla lehce modernizovaná verze a ve výrobě se udržela až do roku 2007. Poté přišla náhrada v podobě druhé generace, které se budeme věnovat v některém z příštích testů. Dnes to bude čistě o té původní, kterou jsme měli na test s motorem 1.4 MPI v jeho nejsilnější verzi o výkonu 50 kW a v provedení sedan, které bylo vedle hatchbacku a kombíku poměrně vzácné.

Nás vůz je právě v této, často za estetickou stránku kritizované variantě. Byl vyroben v roce 2001, v jedné z těch nejchudších variant, co se týče výbavy. Všechna čtyři okna se stahují manuálně, klimatizace chybí a ani zrcátka nejsou "v elektrice". Byli jsme tak rádi alespoň za posilovač řízení. To na kratší pojížďky ve městě, či mezi vesnicemi nenáročnému řidiči bohatě postačí a na rčení, že co na autě není, to se nemůže pokazit, rozhodně něco je. Co je však třeba říct je, že testované auto bylo prosté i jakéhokoliv stabilizačního systému a chybělo dokonce i ABS. U vozů takového stáří doporučujeme zaměřit se při koupi i na tyto věci, které jsou už dnes považovány prakticky za samozřejmost a zejména mladším a méně vyježděným řidičům mohou v zimě citelně chybět.

V čem Fabie vynikaly bez rozdílu výbavy a cenovky, byl podvozek. Výrobci se podařilo najít přesně ten bod, kdy je auto ještě poměrně komfortní, ale přesto se v zatáčkách chová předvídatelně a zvládá je projíždět s jistotou. Tomu pomáhá i robustní karoserie, která částečně stojí i za faktem, že ani u těch nejstarších ojetých Fabií rozhodně není standardem nějaké povrzávání plastů v interiérů. 

Testovaný vůz Škoda Fabia 1.4 MPI

Tento článek je prémiovým obsahem pro přihlášené uživatele

Přihlášení je zcela ZDARMA a získáte díky němu přístup k množství prémiového obsahu

POKRAČOVAT ZDARMA PO PŘIHLÁŠENÍ

Podobné články