🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Výměna oleje Škoda Fabia

2. 5. 2021 1 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat olej Výměna oleje Výměna oleje dle auta Rádce motoristy Provozní kapaliny vozidla

U rodin, jednotlivců, seniorů, ale třeba i pojišťováků, je Škoda Fabia velmi oblíbeným vozem. Jaký olej do ní lít?

Fabia výměna oleje

Články na téma výměna oleje v modelu vozu:

  1. Výměna oleje Fabia - právě čtete
  2. Výměna oleje Škoda Octavia 3. generace
  3. Výměna oleje Škoda Octavia 2. generace
  4. Výměna oleje Ford Focus

Škoda Fabia první generace

Benzinové motory

U jedničkové fábky připouští výrobce tři specifikace pro zážehové jednotky. Konkrétně lze použít oleje splňující alespoň jednu z následujících specifikací: VW 501 01, VW 502 00 a VW 504 00.

Naftové motory

Tady opravdu pozor. Hodně řidičů žije v omylu, že se pod kapotu první Škody Fabie podívala i legendární motorizace 1.9 TDI s rotačkou. Není tomu tak! Jediný motor s rotačkou, který se do auta dával, byl 1.9 SDI, který je sice dost letargický, ale naprosto k neutahání. Verze 1.4 TDI a 1.9 TDI měly vždy u Fabie sdružené vstřikovače PD (Pumpe-Düse). To znamená, že každý válec má svůj vlastní vstřikovač opatřený malým, ale dost výkonným čerpadlem. To žene malá vačka a u té je extrémně důležité, aby byla dostatečně mazána. Běžný olej se na vačce nemusí udržet, pak to jde kov na kov a je jen otázka času, než bude nutné vstřikovače vyměnit. Koncern na tohle ale myslel a udělal speciálně aditivovaný olej specifikace VW 505 01. Ten je nutné lít do každého motoru s PD systémem, aby byla vačka chráněna.

Pro přehlednost shrnutí předepsaných maziv pro naftové motory, které se montovaly do Fabie první generace:

1,9 SDI - VW 505 00, VW 507 00

1,9 TDI - VW 505 01

1,4 TDI - VW 505 01

Škoda Fabia druhé a třetí generace

Dvojka i trojka opět přinesla skvělé motory, ačkoliv tedy jak které. I zde samozřejmě Škoda předepisuje maziva dle své koncernové normy. Nicméně už je to malinko jednodušší - všechny benzínové si pochutnají na oleji specifikace VW 502 00. Naftové agregáty zase chtějí VW 507 00. Do experimentování bychom se ani tady nepouštěli a ideální bude skutečně hledat oleje, které příslušnou normu splňují.

Zdroj médií: Redakce.

Podobné články