🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Výměna lambda sondy a jak se projevuje vadná lambda sonda

8. 9. 2022 2 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady

Výměna lambda sondy není složitá. Dá se to zvládnout v řádu minut a obvykle je to bez komplikací. Někdy se ale mohou drobnější problémy přeci jen vyskytnout.

Výměna lambda sondy a jak se projevuje vadná lambda sonda

Články na téma lambda sonda:

  1. Co je lambda sonda
  2. Výměna lambda sondy - právě čtete
  3. Jak poznat vadnou lambdu sondu
  4. Jak se projevuje vadná lambda sonda?

Jak se projevuje vadná lambda sonda?

Projevy toho, že lambda sonda odešla, případně už je to s ní hodně nahnuté, jsou vcelku typické. Tím nejobvyklejším je rozsvícená kontrolka motoru, společně se zápachem benzínu z výfuku. Odér paliva se line proto, že lambda dodává nesprávné údaje řídící jednotce a ta kvůli tomu není schopná správně dávkovat palivo a optimalizovat spalování. Trocha nespáleného benzínu se tak dostává do výfuku.

Kterou lambda sondu vyměnit?

Většina aut má lambda sondy dvě. Jedna je blíž motoru - před katalyzátorem. Druhá je obvykle za ním. Není to pravidlem, ale obvykle dříve odejde ta první, kterou systém řídí. Druhá je jen kontrolní. Obě se nicméně mění stejným způsobem.

Výměna lambda sondy

Obvykle není úplně problém se k lambda sondě dostat, bývá umístěna tak, aby její výměna nebyla komplikovaná více, než je nutné. Je ale možné, že bude potřeba odmontovat nějaký z krytů podvozku, což se týká zejména moderních vozů, které bývají zespodu zakrytované dost mohutně, a to kvůli lepší aerodynamice. Lambda vypadá trochu jako svíčka, je to zkrátka malá tyčka trčící z výfukového potrubí, ze které vedou dráty. Ty jsou připojené do nějakého konektoru a je asi nasnadě, že ze všeho nejdřív je nutné odpojit tento konektor.

Poté už se můžete pustit do povolení lambda sondy. Existuje na to sice speciální přípravek, ale bohatě postačí i běžný klíč velikosti 22. Vyplatí se nejdřív závit prostříknout trochou WD-40 a pět minut počkat. Tady se totiž dostáváme k největšímu problému, kdy lambda sonda jednoduše nemusí jít vyšroubovat tak snadno. Rozhodně to nezkoušejte "utrhnout" moc velkou silou, můžete poškodit samotný závit, ve kterém je sonda našroubovaná. Spíš vyzkoušejte delší páku (umožňují-li to podmínky) a opatrně přidávejte na síle.

Pokud se vám podaří sondu povolit, vyšroubovat ji, by neměl být už problém. Poslední krok je jednoduchý - na její místo našroubujete novou a připojte ji do konektoru. Kontrolka závady by měla zmizet a rovněž můžete pozorovat snížení spotřeby paliva.

Zdroj info: Web, wiki.
Zdroj médií: Depositphotos.
Rudolf Malý

Autor článku
Rudolf má rád dobré jídlo, sport a nekorektní humor. Nebrání se elektromobilitě, ale taky jí nijak zvlášť nefandí. Ve volném čase se rád vrtá v autech a obecně vlastně v čemkoliv.

Miroslav Čech, 6. 12. 2023 0:00
Ahoj já sem si měnil zadní sondu mám škoda fabia 2 1.4 16v 63 kW a osciloskop mě druhou sondu nezaznamená že by měla fungovat vyhřívání šlape ale kyslíkový senzor ukazuje stále 0% je to normální jak to vlastně funguje funguje jen ta první mají obje dvě fungovat ale ta zadní jen napůl děkuji za rady
Miroslav Čech, 6. 12. 2023 0:02
Nebo by se měla ještě načíst v řídící jednotce ?

Podobné články