PRÁCE 🧰

Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace (2014 - 2022)

5. 2. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Třetí Škoda Fabia vyráběná v letech 2014 až 2022, byla oproti předchozí generaci pokrok jak designem, tak i v celkovém pojetí. Stále si však zachovala praktičnost a je to velmi vyhledávaná ojetina.

Vybíráme ojetinu - Škoda Fabia 3. generace (2014 - 2022)

Stran vizuálu auto skutečně dospělo a od hravých oblin se dostalo k hranám, jak tehdy velel designový jazyk automobilky. Proti druhé generaci sice vůz nenarostl do délky, ale přibylo mu hned devět centimetrů na šířce, což bylo sakra znát. Léčilo to také jeden z neduhů předchůdkyně, které bylo vyčítáno málo místo v oblasti loktů a obecně hodně těsný vztah řidiče a spolujezdce. V roce 2018 přišel facelift, do výbavy přibyly vychytávky jako třeba hlídání mrtvého úhlu nebo full LED světlomety.

Škoda Fabia třetí generace jako ojetina

Na trhu ojetin je rozhodně z čeho vybírat. Motory rozebereme v samostatném článku, zde jenom pár základních rad a tipů k výběru ojetiny. Předně – ojetých fabií budou v zásadě dva druhy, a to z firemních flotil a soukromé. Pokud to bude jen trochu možné, vyhněte se autobazarům, raději hledejte inzeráty právě soukromníků. Spousta rodin nebo seniorů si fabie opečovává a mnohdy narazíte skutečně na zachovalý kousek bez škrábance a s velmi nízkým nájezdem. Sice bude mít pravděpodobně jenom základní výbavu, ale za to taky jasnou historii a minulost bez poskvrny. Velké množství vozů je garážovaných, firmy na nějakou péči dlabou, tam jsou to spotřebáky a auta podle toho vypadají.

Inzeráty ojetých Fabií 3. generace

Auto z druhé ruky je třeba vnímat pohledem sociální vrstvy, pro kterou je určeno. Pakliže chcete trojkovou fabii v kombíku, tak se zaměřte na stav kufru, jeho podlahy a plastového obložení. Jestliže nese hluboké vrypy a škrábance, je velká pravděpodobnost, že přetěžovaný vůz vozil stavební materiál někam na chatu a nemá za sebou jednoduchou službu. Samozřejmě se dá odpustit i sem tam nějaký škrábanec na karoserii – je lepší přiznané poškození, než zamaskovaná a zatajená nehoda. I proto doporučujeme proklepnout si auto přes Cebii nebo CarVertical.

Koroze ji netrápí

Na co fabie netrpí, nebo spíše ještě nezačala trpět (pořád jsou to relativně mladé ojetiny), je koroze. Ta potká maximálně výfuk, prahy a ostatní plechy by měly být v pohodě. Pakliže tedy někde rez najdete, pravděpodobně na dané místo vůz dostal ránu. Sem tam se rez vyskytne jen na obvyklém místě, tedy u osvětlení registrační značky, kde kombinace tepla, vlhkosti nepořádku ze silnic a soli umí začít nahlodávat plech.

Pomáhá výměna žároviček za LEDky, nicméně jak už je to jednou „načnuté“, musí se koroze co nejdříve zastavit, místo ošetřit a přelakovat. Pozor taky na kousky se střešním oknem. Má hned několik odtoků a ty vyžadují jednou za čas opatrné vyčištění, jinak se po pár letech ucpou. Kdejaký kutil se do toho pustil doma a povedlo se mu hadici svléknout z jejího uchycení. Projeví se to za deště, kdy voda kape ze stropnice.

Pořád jich ještě pár na skladě je

Škoda Fabia z roku 2022 ve variantě kombi je stále ještě v nabídce jako nový vůz. Jedná se výhradně o motorizace 1.0 TSI s výkonem 70 kW, a to buď ve spojení s pětistupňovou převodovkou, nebo se sedmistupňovým DSG automatem.

Zdroj info: škoda, autoexpress.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články