PRÁCE 🧰

Konkurence vozu Škoda Fabia II Combi

28. 12. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Škoda Fabia II Combi je dobrá ojetina. Nabízí úsporný provoz a vysokou spolehlivost. Není to ale jediná volba. Dnes se podíváme, jaké má Fabie druhé generace konkurenty.

Škoda Fabia II Combi - konkurence

Kategorie malých hatchbacků je dnes silně na ústupu. Malé modely buď končí nebo je nahrazují moderní městské crossovery. A když už hatchbacky ve výrobě zůstanou, většinou nenabízí verzi kombi. Je to koneckonců i případ nejnovější, čtvrté generace Fabie. Tím spíše se zájemci o koupi takového vozu uchylují k ojetinám. Volba často právem padá na Fabii druhé generace, která je v naších končinách klasikou. Právě vůz Škoda Fabia II Combi jsme měli na test, kde jsme uznali, že se jedná o dobrou ojetinu. Nejširší nabídka Fabií druhé generace je v cenovém rozpětí 125 000 – 150 000 korun. Ale co její konkurenti?

Volkswagen Polo

První logickou volbou je koncernový sourozence Fabie. Pátá generace Pola se vyráběla od roku 2009. Kupodivu toho má ale více společného s Rapidem než s Fabií. Na rozdíl od Fabie totiž Polo stojí na novější platformě PQ24. Polo je oproti Fabii objektivně hezčí auto. Interiér potěší hodnotnějším vzhledem a mnohdy lepší výbavou. Za tu už si ale na trhu ojetin připlatíte. Nevýhodou ovšem je, že Polo nenabízelo variantu kombi.

Ford Fiesta

Ford Fiesta vždy platil jako zábavný malý hatchback pro řidiče, kteří si rádi užijí jízdu v zatáčkách. V cenovém rozpětí Fabie druhé generace lze pořídit šestou generaci Fiesty. Ta se vyráběla od roku 2008. V inzercích nejčastěji narazíte na verze před faceliftem, v horní hranici našeho cenového rozpětí se ale pomalu začínají objevovat i kusy po faceliftu s výraznou přední maskou. Interiér nepůsobí tak hodnotně jako u koncernových aut, ani nemá takovou kvalitu. Kdo ale hledá nadprůměrně dobrý podvozek, je u Fiesty na správné adrese. Ani Fiesta ale nenabízela verzi kombi.

Renault Clio

V našem cenovém rozpětí se překrývají dvě generace Clia. Třetí generace, která se vyráběla už od roku 2008, a čtvrtá generace, která se začala vyrábět v roce 2012. Třetí generace se nevyznačovala zrovna hodnotným interiérem, za to ale potěší nízkou cenou. Naopak za čtvrtou generaci si lehce připlatíte, ale interiér vypadá mnohem lépe. Výhodou ale je, že se obě generace nabízely i ve variantě kombi.

Dacia Sandero

Dacie je tajný tip pro ty, kteří za auto nechtějí dávat velký obnos peněz, ale zároveň chtějí novější auto. Sandero druhé generace je na trhu od roku 2012, v našem cenovém rozpětí ale bez problému seženete auta z roku 2016. Sandero je jednoduché auto, které vyžaduje pouze běžnou údržbu. Kromě toho, že to je novější auto ale oproti Fabii nenabízí nic navíc.

Dacia Logan MCV

Stejný případ je i Dacia Logan MCV. Ta ale jedno eso v rukávu má. Právě verze MCV neboli kombi totiž nabízí zavazadlový prostor o objemu 573 litrů. To je bezkonkurenční hodnota a je to tak naše tajná volba pro ty, kteří touží po velkém zavazadlovém prostoru. Jen si u obou Dacií dejte pozor a skutečně vybírejte dobrý kus s jasnou servisní historií.

Něco pro příznivce MPV

Pro rodiny s dětmi může být dobrou volbou i koupě MPV. I Škoda Fabia Combi II jednoho takového sourozence má. Je jím Škoda Roomster. Až na rozdílnou zadní nápravu je to technicky naprosto totožné vozidlo. Nabízí ale variabilnější interiér.

I Roomster má ale alternativy. Jmenujme například Opel Meriva s netradičním otevíráním zadních dveří do protisměru. Zajímavé mohou být i dvojčata Kia Venga a Hyundai ix20. Alternativou z Francie je Citroën C3 Picasso.

Závěr

Konkurence pro Fabii druhé generace je samozřejmě mnohem více. Namátkově jmenujme například Seat Ibiza, Hyundai i20 nebo Kia Rio. Trh ojetin ale nabízí i jiné možnosti. Za cenu Fabie jdou pořídit i stejně stará vozidla o třídu vyšší kategorie. Ta mnohdy nabízí více prostoru, lepší základní výbavu a lepší jízdní vlastnosti. V inzercích jsme narazili například na Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra a další. Doporučujeme tak před koupí otestovat více modelů.

Zdroj info: Škoda, VW, Dacia.
Zdroj médií: Škoda, Ford, Dacia.

Podobné články