🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Vybíráme ojeté auto s automatickou převodovkou

15. 6. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Automatické převodovky Auto s automatem Koupě ojetého auta Tipy pro koupi ojetiny

Ojeté auto s automatickou převodovkou je čím dál žádanějším artiklem. Problém je, že automat není vždy neprůstřelně spolehlivý, jako většina manuálních skříní. A velmi také záleží na tom, jak se o převodovku předchozí majitel staral.

Ojeté auto s automatem – které vybrat?

DSG převodovky

Škodovky už se dělají výhradně s dvojspojkami, což jsou sice skvělé převodovky, ale vyžadují určitou údržbu a chování. Údržba spočívá především v pravidelných výměnách oleje – jakmile zjistíte, že u vybraného kousku to nikdo nikdy nedělal a má najeto třeba 180 tisíc nebo více, je to v podstatě past. Minimálně s výměnami spojek tedy pro jistotu u takové ojetiny počítejte.

Pokud však předchozí majitel měnil mazivo co 60 tisíc kilometrů a auto jezdilo převážně delší trasy, není moc důvod se DSG převodovky bát. Jak poznáte, že funguje bezvadně? Předně sjetější spojky poznáte tak, že řídící jednotka opotřebení kompenzuje a auto má tendence se po zařazení D samo na neutrál rozjet poměrně prudce. To právě kvůli omezení prokluzu spojek. Pokud jsou v pořádku, žádné cuknutí se nekoná a rozjezd je krásně hladký a plynulý.

Co se týče konkrétních typů, vyhýbejte se snad jedině DQ200, která má spojky suché, které se rychleji opotřebují. Smysl má tuhle převodovku zahrnout do výběru jedině v případě, že chcete vyloženě zánovní ojetinu. Cokoliv s DQ200 a nájezdem nad 80 tisíc kilometrů, je obrovské riziko.

Naopak za držák platí starší šestikvalt, který je třeba ve dvojkových superbech s motory 2.0 TDI, 2.0 TSI a 3.6 FSI. Dále pak jsou skvělé sedmistupňové převodovky DQ381 a DQ500, ale ty jsou určené pro vyšší kroutící momenty, najdete je tedy ve výkonnějších vozech koncernu VW.

Hydroměničové převodovky

Klasický automat s hydroměničem je většinou spolehlivý tak, jak se o něj staral jeho majitel. Pakliže jste tedy narazili na ojetinu, u které byl měněn olej v převodovce co 60 tisíc kilometrů, s velkou pravděpodobností to past nebude. Nejlepší ojetiny s automatem jsou tedy ty, které mají klasickou samočinnou převodovku. V životnosti překonávají i ostatní typy.

Pozor u BMW. Tahle značka totiž uvádí, že automatické převodovky ZF, které používají, mají doživotní náplň. Je to pravda! Jenže konec životního cyklu takové převodovky může snadno nastat třeba ve 150 tisících kilometrech, případně kolem čtvrt milionu. Když však bude majitel uvědomělý a nechá měnit mazivo včas, nebude mít převodovka problém klidně 600 tisíc kilometrů.

Ještě je jedna disciplína, ve které jsou hydroměniče fantastické. Jedná se o tahání vleků. DSG i variátory na toto vhodné nejsou, protože tam dochází k mechanickému tření, respektive proukluzům. Hydroměničová skříň však postrádá mechanické spojení motoru a převodovky, takže rozjezdy se zátěží mu nevadí. Hledáte-li tedy něco, za čím budete třeba tahat karavan nebo víkend co víkend vozík s tunou cementu na stavbu chaty, raději sáhněte po ojetině s hydroměničem.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články