Vybíráme nové malé auto s automatem

5. 12. 2020 4 min. čtení Tipy a rady

Věčné téma, na které nám chodí často dotazy - jaké malé auto s automatem vybrat? Typicky pro ženu do města, která bude jezdit převážně sama nebo maximálně s jedním malým dítětem a do kufru se musí vejít kabelka a menší nákup.

Malé auto s automatem

Peugeot 208

Hodně často je Peugeot volbou zákazníků především kvůli stylu. Zvenčí vypadá auto dost dravě, částečně díky vertikálním předním světlometům. Uvnitř pak překvapí především nahoře a dole zploštělý volant, netradičně řešená tlačítka středového panelu a vůbec je to uvnitř vlastně samá hrana. Na druhou stranu, proč ne? Benzínová jedna-dvojka s výkonem 74 kW bohatě stačí. Navíc už základní bezpříplatková žlutá je vcelku pěkná a k autu sedne víc, než barvy za příplatek.

Nissan Micra

Vybíráme nové malé auto s automatem - Nissan Micra

Další, designově poměrně výrazný, městský bojovník, který ale tentokrát má převodovku typu CVT. Vzhledem k tomu, že převodovka nemá žádné stupně, respektive jich má v podstatě nekonečné množství a má také nejmenší ztráty, je Micra tak trochu černým koněm našeho výběru. Tříválec je sice trochu uklepaný, ale po zahřátí vibrace zmizí a jeho projev se stane akceptovatelně kultivovaným.

Nová auta s automatickou převodovkou v nabídce

Hyundai i10

Vybíráme nové malé auto s automatem - Hyundai i10

Korejská novinka má robotizovaný automat, což je sice levná technologie, ale s tak trochu specifickým projevem. Zkrátka jak kdyby za vás řadil někdo jiný, ale ten manuál (robotizovaný) tam je. Ve městě i10 funguje skvěle, zejména podvozkem. Jak už jsme od Hyundai za poslední léta zvyklí, je to bytelně postavený vůz, který nabízí víceméně to samé co konkurenti, ale za nižší cenu. Zamrzí akorát volant, který není vysouvatelný a ne zcela přesvědčivé zpracování interiéru. Nicméně, to asi Hyundai časem vychytá, přeci jen je i10 na trhu zatím jen chvilku.

Opel Corsa

Nové malé auto s automatem - Opel Corsa

Kolegyně Míša měla na test parádní Corsu s hydroměničovým automatem, která se ve městě rozhodně neztratí. Oranžová jí fakt sluší a GS-Line slibuje i o něco sportovnější zážitek (a s tím spojenou vyšší spotřebu). Skvěle ale fungují asistenční systémy a pochválen byl i infotainment. Pokud se smíříte se silnějším A sloupkem, což může být ve městě trochu nevýhoda, nevidíme důvod, proč do Corsy nejít.

Zdroj médií: Nissan, Hyundai, redakce
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?