Historie a komplexní pohled na Volkswagen Passat B6 a B7(2005 - 2010)

22. 2. 2021 6 min. čtení Tipy a rady Volkswagen

Šestá generace populárního Volkswagenu Passat přinesla řadu změn a modernizací. Ne všechny se podařilo implementovat bezchybně. Mnoho majitelů předchozí generace tak nákupu novinky později litovalo.

Volkswagen Passat B6

Články o historii vozů a pohled na konkrétní modely:

  1. Vše o voze Škoda Octavia 3. generace
  2. Vše o voze Mazda 6 1. generace
  3. Vše o voze VW Passat B6 a B7 (2005 - 2010) - právě čtete
  4. Vše o voze Škoda Fabia 2. generace

Generační chaos

Ještě pár slov k těm generacím - B6 existovala vlastně do roku 2007, kdy přišel facelift. Tedy facelift by to byl u jiné automobilky, VW to trochu sebevědomě vydává za novou generaci, ačkoliv jsou úpravy spíše kosmetického rázu. Text tak pojme obě dvě "generace", tedy B6 i B7, ačkoliv v základu je to prakticky stejné auto.

Motor napříč

Tou hlavní změnou byl přechod na uložení motoru napříč. Designově byla změna znatelná na první pohled, vůz dostal oblejší a aerodynamičtější karoserii, díky čemuž přestal působit tak mohutně. Zejména kombík to opticky hodně odlehčilo.

Platformou vozu byla PQ46, což byla modifikovaná PQ35, která nesla třeba pětkový Golf. Jestli něčím "čtyřicetšestka" vynikala, tak torzní tuhostí, která byla skutečně neuvěřitelná. Dokonce se lze setkat i s názorem, že v tomto měl Passat blíž k tehdejší generaci Porsche 911 než ke Golfu.

Online inzeráty VW Passat 6. generace

Z motorů si vybere každý

Objem agregátů, se kterými se vůz vyráběl se pohyboval od 1 400 do 3 600 kubických centimetrů. Tím se nepříliš kvalitním oslím můstkem dostáváme k ostatním verzím, pomineme-li obligátního sedana a kombík pojmenovaný Variant. U nás policie neslavně proslavila onu nejobjemnější variantu "R36". V případě novější B7 generace bylo označení 3,6 FSI, navíc na rozdíl od B6 už nebyl opticky tolik odlišný od "civilnějších" verzí. To byl skvělý sleeper, jehož 220 kW ale umělo na dálnici divy.

Staňte se součástí facebookové skupiny této značky vozů

Pro příznivce této značky jsme na Facebooku založili speciální stránku - klub Portálu řidiče. Podpořte značku na této sociální síti. Více informací v této novince.

Z menších benzinových motorů byl skvělou volbou jak dvoulitr, tak i 1.8 TSI. Jedna-čtyřky měly zpočátku známý problém s rozvodovými řetězy. Od roku 2012 je problém plus mínus vyřešený, ale s těžkým autem má agregát spoustu práce, což se projeví buď na spotřebě nebo na tempu jízdy v závislosti na prioritách řidiče. Navíc to byla základní fleetová motorizace a kdejaký nižší manažer drtil chudáka pašíka v pravém pruhu co to šlo klidně hodinu v kuse. Na malý čtyřválec to kolikrát bylo moc a tyhle jednotky jsou dost často vylítané, žerou olej a vůbec mají dnes už většinou to nejlepší dávno za sebou.

U naftových motorů je jistotou 1.9 TDI PD v případě B6. 77 kW nikoho neoslní, ale je to držák a má skvělou spotřebu. 2.0 TDI je spolehlivý, pokud se jedná o osmiventil s výkonem 103 kW a vstřikováním Bosch. Šestnáctiventil se stejným výkonem a vstřikovači Siemens je velice citlivý na kvalitu paliva, stejně jako varianta se 125 kW. Vznětová jedna-šestka u Passatu B7 je spolehlivá a ani spotřebou neurazí.

Spolehlivý Haldex

Pokud narazíte na čtyřkolku označenou 4Motion, nebraňte se jí. Systém je spolehlivý a Haldex umí v zimě na namrzlé vozovce někdy opravdové divy. Zejména rozjezdy do kopce na sněhu mu opravdu hodně jdou. Pokud se mění olej po 60 tisících, jak nařizuje servisní plán, vše funguje jak má, tedy bez poruch. Co naopak často Passaty trápí, je elektronická ruční brzda. Při koupi ojetiny je proto ideální ji několikrát vyzkoušet, jestli dělá to, co dělat má.

Překvapivá bolístka

Jak sedan, tak kombík si kupovali i soukromí majitelé, kteří chtěli dostatek prostoru a pohodlí pro rodinu. Podvozek vydrží 200 tisíc obvykle bez problémů, ale kde je trochu bolístka generace B6, ale částečně i B7, je interiér. Designově strohý, účelný, s trochou elegance, potud v pořádku. Ale někdy i kolem nájezdu 120 tisíc kilometrů se začaly ozývat různé pazvuky a povrzávání. Není to nic šíleného, ale u tak drahého a jinak povedeného auta to umí překvapit.

Volkswagen Passat CC

Nakonec ještě musíme zmínit Passat CC. Přišel v roce 2008, měl karoserii typu fastback a byl to širší, nižší a o něco méně praktický Passat. Jeho tvary ale uměly přitáhnout kupující. Trochu se lišil i interiér a naladění podvozku. Model CC měl zkrátka působit o něco dynamičtějším dojmem, což se mu ostatně také docela dařilo.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články