Test vozu Renault Clio E-Tech 140 - hybridně snadno a rychle

8. 2. 2021 11 min. čtení diskuze (0) Testy Renault

Na některé věci se vyplatí čekat, v případě hybridu od Renaultu se to vyplatilo dvojnásob. Týden testování s tímhle vozem byl zajímavý a překvapivý. Navíc, kdo nechce hybrid, má stále možnost sáhnout i po klasice - to už nabídne jen málokdo.

Test hybridního Renaultu Clio E-Tech 140

Na první pohled dospělé auto

Páni! Design auta se sakra povedl, a to by někdo mohl odporovat, že se jedná jen o "Renault". Ale vážení čtenáři, doby, kdy jste si z Renaultu mohli utahovat, jsou už dávno pryč. Pátá generace prodělala elegantní a v některých ohledech i razantní proměny. Například maska je robustnější a poskytuje prostor pro větší chladící mřížku. Stejně jako u vyšších modelů se i u Clia objevují nová světla v podobě "céček". Ta jsou stejně jako zadní světla Full LED. Znatelné jsou i prolisy na karoserii a nutno podotknout, že na první pohled auto vypadá opticky větší, než jaké rozměry mu dává výrobce papírově.

Pěkným detailem je i chromová lišta, která přechází přes celý spodní bok a nachází se na ní název modelu. Auto je obuto na 17" kolech s velmi pěkným designem. Vše nakonec podtrhuje zemitá barva - hnědá Vison, která na autě vynikne mnohem více než klasická bílá. Samozřejmě, kdo se nebojí odvázat, může sáhnout po oranžové nebo azurově modré - to je mimochodem velmi povedený odstín.

Renault Clio E-Tech v redakční recenzi Portálu řidiče

V interiéru o ligu výš

No páni! Skutečně právě sedím v Cliu? Promnout oči a štípnout se do kůže, vážně, je to realita! Po usednutí za volant si totiž budete připadat jako v úplně jiném voze. Interiér by se dal přirovnat k těm, které mají vozy vyšších tříd nejen domovské automobilky. Abyste měli tuhle pecku ve svém autě také, pak se při konfiguraci vozu ohlédněte po paketu - Packet Ambient světle šedá. Bíločerná kombinace je oku lahodící. Bílé plochy jsou navíc decentně strukturované a na dotek příjemné. Použité materiály jsou kvalitní a z měkčeného plastu.

Vůz se startuje bezklíčově. V přístrojovém štítu naskočí téměř okamžitě grafika systému. V té se dá dobře orientovat a přepínat mezi údaji, které chcete mít zobrazeny. Po stranách naleznete ukazatel hladiny palivové nádrže a v tomto autě samozřejmě také ukazatel stavu baterie. K palivovému ukazateli si dovolím ještě malou poznámku - nebo spíše všímavost ženy - u ostatních vozů jsem zvyklá, že se u symbolu tankování nachází šipka, na které straně je víko od nádrže, zde ale žádná šipka není. A tak, až pojede poprvé tankovat, raději si předem zjistěte na jaké straně je víko, ať zbytečně nepřetahujete hadici přes celé auto.

Renault Clio E-Tech - interiér testovaného vozu

Chytré vychytávky a řešení

Volant se drží v rukou dobře a neklouže v nich. Snadno z něj jednou rukou po levé straně dosáhnete na tlačítka - například pro zapnutí vyhřívání volantu. Prsty pravé ruky pak mohou sáhnout po páčce pod volantem na ovládání hlasitosti multimédií nebo zatočit kolečkem pro přepnutí písničky. Na tuto funkci jsem si nejprve u Renaultů nemohla zvyknout, ale nakonec mi to přijde i jako lepší řešení, než klasické přepínání na volantu. 

Změnila se i obrazovka multimediálního systému, která je netradičně na výšku - to můžete znát například od Tesly, ale zde není tablet tak extrémně velký. Grafika je hezká, ale občas mi přišlo, že je systém pomalejší. Nicméně je vhodné si do vozu sednout a před jízdou si všechny funkce a možnosti v infotainmentu prozkoumat a vyzkoušet. Auto je francouzské, a tak se většina funkcí nachází na jiném místě, než kde byste je hledali. Jedná se například o zapnutí režimu auta nebo změny ambientního osvětlení. Nabízí osm barev, a tak si každý dokonale personifikuje osvětlení kabiny - pěkným detailem je osvětlený tenký proužek kolem řadící páky. Jediné co v tomhle autě nesvítí, je označení jízdních režimů. Ve tmě se tak musíte orientovat maličkými písmenky v přístrojovém štítu. 

Renault Clio E-Tech - interiér

Pokud si znovu připlatíte, pak může své uši rozmazlovat audio systémem Bose, který disponuje devíti repráky včetně subwooferu. A komu by během jízdy byla zima nebo teplo, může se radovat, protože klimatizace se zde ovládá hezky po staru, a to otočnými kolečky. Je ovšem pouze jednozónová.

Za řadící pákou - nebo také voličem - se nachází prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu. Pokud preferujete připojení přes Apple Car Play nebo Android Auto, pak ani to není bezdrátově problém. Připojení se vám bude hodit zejména, až budete chtít používat navigaci. Ta interní má trochu občas problém najít přesná místa, protože je jednoduše nezná. Vše ale řeší telefony.

Vpředu mnoho místa, vzadu už tolik ne

Sedadla jsou pohodlná a měkká! To se moc u nových a moderních aut nevidí. Boční vedení je tak akorát a dobře podrží tělo tam, kde má. S čím si možná budete prvních deset minut lámat hlavu, je nastavení zádové časti sedadla. Kdo by hledal otočné kolečko, hledal by marně. V tomto případě musíte použít páčku po straně - tedy tu menší, tou větší korigujete výšku sezení. Všechny maminy jistě ocení, že se uchycení ISOFIX nachází jak na zadních, tak i na předních sedadlech. V prostoru mezi předními sedadly se nachází ještě jeden praktický detail, který ale údajně nikdo z mnou dotazovaných lidí nepoužívá. Je to prohlubeň hned vedle elektronické brzdy. Snadno do ní vložíte klíček od auta a nemusíte se o něj strachovat, že by někam zapadl - třeba do nekonečných útrob kabelky.

Renault Clio E-Tech - interiér vozu z recenze

Prostoru na zadních sedadlech není moc. Sama za sebe si nesednu, nebo jen s velkými obtížemi, protože mám dlouhé nohy. Bylo mi zde trochu těsno. Pro vyšší lidi je auto jen do počtu singl nebo pár, rodiny hobitího vzrůstu se mohou radovat a koupit auto pro celou rodinu. Poslední částí je zavazadlový prostor, který se nám trošku scvrknul (objem 301 litrů), protože nejvíce místa v něm zabírá logicky hybridní baterie a pokud si zvolíte ještě možnost vlastnit rezervu, pak vám zbude opravdu minimum místa. 

Kouzelný svět hybridní technologie

Konečně jsem se dostala k jádru věci, která vás asi bude zajímat nejvíce. Jak už název napovídá - Clio je hybrid, se kterým Renault přišel vůbec poprvé, zatím jsme se mohli setkat jen se spalovacími motory a elektromobilem. Co se ale týká hybridu, tak si dali inženýři v automobilce dost času, aby vše pořádně dotáhli a přišli s něčím novým a hlavně funkčním. Jak to tedy celé funguje?

Inu, pod kapotou se nachází zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který má atmosférické plnění. Tento motor má výkon 67 kW (91 koní). Dále je tu hlavní elektromotor s výkonem 36 KW (49 koní), včetně baterie s kapacitou 1,2 kWh a vysokonapěťový startér/generátor, který disponuje 15 kW (20 koní). To dohromady dává výkon 140 koní. Ohromeni? Ne? Nebojte, teď přijde to hlavní.

Renault Clio E-Tech - zadní část testovaného vozu

Kouzlem je převodovka. Autu totiž zcela chybí spojka. Spalovací motor je s převodovkou tak nějak natvrdo propojen a koexistují společně ve vzájemné symbióze. Nová multimódová nebo chcete-li sekvenční robotizovaná převodovka má dva stupně pro elektromotor a čtyři pro ten klasický. To ji umožňuje pracovat dohromady s 15 režimy. Jednotlivé stupně se kombinují a vytváří optimální prostředí pro funkčnost a spolupráci obou motorů. 

Mimo to se u řadící páky nachází volba písmene "B". Ta umožňuje vyšší a důslednější rekuperaci energie během jízdy. Kdo se už trochu vyzná v elektromobilech, tak ten může mít zkušenost jízdy tzv. na jeden pedál. I to lze docílit u našeho hybridního Clia. Znamená to, že při jízdě budete přemýšlet a používat s rozmyslem pouze plynový pedál, protože jakmile jej vyšlápnete, auto začne samo brzdit - nikdy ale ne do úplného zastavení. Baterie se v režimu B dobíjí solidně rychle. A proto není divu, že auto pracuje z největší části právě s elektřinou. Například rozjezdy budou téměř vždy jen na elektřinu. Díky tomu má auto okamžitou reakci na plyn a dokáže se ve městě proměnit ve velmi mrštné a svižné auto, které zahanbí kdejakého sporťáka. Co k tomu dodat? Z nákupní tašky se stalo zcela jiné a vyspělé auto, které budete chtít řídit a ukazovat se s ním.

Renault Clio E-Tech v testu Portálu řidiče

Téměř dokonalé městské auto

Co se týká spotřeby, tak ta je proměnlivá a hodně záleží, jak budete jezdit a jestli u jízdy budete používat hlavu. Majitel takového vozu by neměl zapomínat, že se jedná především o hybrid, jehož přirozeným prostředím je město, případně předměstí. V takových podmínkách bude spotřeba blízko ke 4 litrům, nebála bych se ani hodnoty 3,5. Zde se dokonale ukáže, jak auto využívá při jízdě co nejvíce elektřinu. Jenže, co když budu chtít jet někam dál a po dálnici? Pak už chuť auta papat benzín pocítíte výrazněji. Navíc palivová nádrž je jen 39 litrů. Z mé zkušenosti se u delší trasy spotřeba vyšplhala až na 6 litrů, ale nutno podotknout, že jsem auto vůbec nešetřila. Taková hodnota není sice drastická, ale když už si koupím hybrid, chci jezdit levněji. Jestliže jste ale městský tvor, pak není co řešit, jezdit budete opravdu levně.

Jízdní vlastnosti jsou dle mého osobního názoru solidní. Tlumiče jsou pravda trošku tvrdší a poznáte to zejména až přejedete retardér. Nicméně malé díry na silnici nejsou takovou hrozbou a ve městě jsou většinou silnice v dobrém stavu. Auto si tak zachová určitý komfort. Na co ale zapomeňte, je to, že se s cliem stanete závodníkem roku. Znovu připomínám, je to hybrid, ne sporťák, a přestože má nastavení i do sportu, tak to pro samotnou jízdu znamená pouze fakt, že se motor bude zbytečně jen trápit ve vysokých otáčkách a bude hlučný - což je nezvyk pro jindy dobře odhlučněné a téměř neslyšitelné projevy vozu. Sázka na jistotu jsou klidné a jisté cesty s jasným cílem.

Téměř po celou dobu testování jsem měla nastavený režim MySense a nebylo na co si stěžovat, přepínání mezi motory bylo téměř neznatelné - pokud tedy zrovna nepřišla na řadu ona dálnice. Jediné, co nefunguje na 100 % je funkce EV - tedy vynucené přepnutí do elektro režimu. V tomto případě je multimódová převodovka dost tvrdohlavá a o všem si ráda rozhoduje sama. Což je vlastně na jednu stranu dobře, a proč měnit něco, co funguje.

Renault Clio E-Tech

Parametry recenzovaného vozu Renault Clio E-Tech 140

Motorhybridní systém - kombinuje benzínový čtyřválec 1.6 s elektromotorem a startérgenerátorem
Pohonpřední 
Výkon103 kW / 140 koní při 3 200 ot./min.
Naměřená spotřeba4 - 6 litrů/100 km dle stylu jízdy
Rozměry vozu (v. x š. x d.)1 440 x 1 798 x 4 050 mm
Převodovkamultimódová automatická
Baterie1,2 kWh
Palivová nádrž39 litrů
Zrychlení z 0-100 km/h9,9 s
Cena testovacího auta, včetně výbavy622 600 Kč

Závěr k testu hybridního Clia

Na týdenní testování jsem dostala nejprodávanější francouzské auto. Malou krabičku, která už rozhodně nemůže být podceňovaným kouskem nákupní tašky. Tohle auto v páté generaci výrazně dospělo a navíc dostalo nejen spalovací motor, ale i hybridní ústrojí. Zástupci pro snižování emisí prosím do řady, tohle auto se vám bude líbit. I mně dokázalo v určitých ohledech vyrazit dech. 

Hybridní Clio se může stát vhodnou variantou pro uživatele, kteří uvažují, že si do budoucna koupí elektromobil, ale zatím na něj nemají dostatek financí. Tohle auto rozhodně neutáhne potencionální majitele jen na spotřebu, ale má v rukávu i jiné trumfy. Samozřejmě malé nedostatky, které jsem v testu zmínila, se najdou, ale ruku na srdce, žádné auto není ani v dnešní době perfektní. 

Co se týká ceny tak v tomto případě hraje velký prim právě hybrid, kvůli kterému auto vystřelí na počáteční cenu 515 tisíc korun v případě akční ceny. Pokud byste volili klasiku v základu, pak je cena téměř o 150 tisíc nižší. 

Zdroj médií: redakce, hlavní foto: Milan Veselý

+

  • Dospělý vzhled
  • Úchvatný interiér s Packetem Ambiente
  • Spotřeba
  • Výbava
  • Odhlučnění

  • Menší kufr kvůli bateriím
  • Méně místa vzadu pro vyšší lidi
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?