Asi každý majitel auta touží po tom, aby se mu nesypalo pod rukama, sloužilo spolehlivě a vyžadovalo jenom základní servis a údržbu. Consumer Reports je americká nezisková organizace, která nedělá žádné pseudoprůzkumy, ale na názor se ptá přímo uživatelů. Ti jako každý rok ukázali na nejspolehlivější auta.
Spolehlivá auta? Sáhněte po Toyotě nebo Hondě
Články na téma žebříček nejspolehlivějších automobilů:
- Žebříček spolehlivosti aut 2018
- Žebříček spolehlivosti aut 2019
- Žebříček spolehlivosti aut 2020
- Žebříček spolehlivosti aut 2021
- TÜV zná vítěze! Jaká jsou nejméně poruchová ojetá auta roku 2022?
- Tohle jsou nejbezpečnější auta roku 2022. Tipnete si vítěze?
- Žebříčky spolehlivosti aut nejsou příliš objektivní
- Nejspolehlivější auta roku 2023 jsou Toyoty a Hondy - právě čtete
Consumer Reports se ptal majitelů aut na to, jestli jim jejich vůz vydržel alespoň 200 000 mil, tedy 321 000 kilometrů, a pakliže ano, co přesně to bylo za model. Průzkum vyústil v žebříček 12 „most problem-free“ automobilů, tedy těch, se kterými mají jejich majitelé nejméně problémů. Překvapivě v něm není ani jedno Porsche, ani jedno BMW, ba dokonce ani jeden elektromobil.
Nejspolehlivější auta roku 2023
- Toyota Camry
- Honda Accord
- Toyota Prius
- Honda CR-V
- Toyota Sienna
- Toyota Highlander
- Toyota 4Runner
- Toyota Corolla
- Toyota Tacoma
- Honda Odyssey
- Honda Pilot
- Ford F-150
Tak, teď k čemu je českému řidiči žebříček amerických aut, že? Když si to pročistíme, abychom dostali vozy dostupné jak v USA, tak u nás, dostaneme sice prořídlý, ale stále velmi použitelný seznam doporučení hodných aut.
Také čtěte
Nejspolehlivější auta, která koupíte v ČR
- Toyota Camry
- Toyota Prius
- Honda CR-V
- Toyota Highlander
- Toyota Corolla
Consumer Reports bohužel neuvádí modelové ročníky, nicméně třeba u Toyoty Prius nebo modelu Corolla je to víceméně jedno. V seznamu jsou auta, o kterých je všeobecně známo, že jejich majitelé řeší technické závady jenom výjimečně. Jak ale web upozorňuje, je důležité dodržet servisní plán, který může být jedním z důvodů, proč se do žebříčku dostala s výjimkou posledního místa jenom japonská auta. U nich totiž výrobci nepodlézají fleet managerům a obvykle trvají na dost přísných servisních intervalech. Když jsme testovali Hondu Jazz, podivovali jsme se nad tím, že manuál uváděl při náročnějších podmínkách nutnost výměny maziva už po 5000 kilometrech.
Olej a ještě jednou olej
K tomu, aby se auto nekazilo a negenerovalo drahé závady, musí mít jednak předpoklady už z vývoje, kde musejí být důležité komponenty ideálně naddimezovány. Pak je ale třeba se o něj také dobře starat, což znamená především měnit včas olej. Ten je alfou a omegou prevence těch opravdu drahých závad. U motoru je ideální bez ohledu na manuál a automobilkou doporučený prodloužený interval najet na 10 000 kilometrů nebo jeden rok. Samozřejmě když manuál přikazuje interval kratší, řiďte se podle něj. V případě automatické převodovky, což už dnes není nic výjimečného, doporučují odborníci pro planetové, dvouspojkové a eCVT skříně interval 60 000 kilometrů, u CVT 30 000 kilometrů.
Když k oleji zvládnete měnit i filtry, to znamená olejový při každé výměně, kabinový jednou za rok, stejně filtr sání, snížíte riziko, že budete muset vydávat částky vysoko přes 100 000 korun za velmi drahé závady, případně za nový motor/převodovku.
Zdroj médií: Depositphotos.