Každý chceme, aby naše auto co nejdéle vydrželo. Abychom si mohli udělat takový malý přehled, je vhodné se podívat do žebříčků spolehlivosti automobilů, se kterými každoročně přichází TÜV report. I pro rok 2020 takový žebříček sestavil.
Žebříček spolehlivosti aut za rok 2020

Články na téma žebříček nejspolehlivějších automobilů:
Tentokrát se podíváme na to, jak si auta vedla v loňském žebříčku. Pokud by vás zajímaly statistiky z minulých let, pak se můžete snadno překliknout na naše články, které se jim věnovaly: žebříček spolehlivosti aut za rok 2018 a žebříček spolehlivosti 2019.
Připomeňme si, jak se hodnocená data sbírají. Údaje přináší německé TÜV, které se dá přirovnat k české stanici technické kontroly. Jednotlivé modely jsou hodnoceny na základě procentuálních závad. Ty se následně shromažďují a vyjde z toho, kolik procent brání úspěšnému projití technickou kontrolou. Čím jsou auta starší, tím se se hodnoty samozřejmě zvyšují.
Kategorie vozů dle věku
Čím je konečné číslo procentuálně menší, tím se jedná o model, který může mít méně nedostatků a řidiči se nemusí bát, že by snad někdy technickou neprošli. Jak se číslo ale zvětšuje do extrému, až do tmavě červeného pole, pak se jedná o auta, které nemají moc velkou šanci, aby zvládly technickou kontrolu.
Spolehlivá auta dle TÜV report v nabídkách online inzerce
Z následujících tabulek můžeme vyčíst, jak si modely vedou mezigeneračně. Jedná se ale pouze o orientační tabulku, navíc zaměřenou na německé řidiče. Orientační zejména pro to, že každý model má jiný kilometrový nájezd, kdy se objevily závady, nebo auto neprošlo technickou.
V Česku takový soupis informací neexistuje. Pokud se tedy o své auto příkladně staráte, pak může jezdit mnohem lépe, než udává tabulka s procenty závad. Záleží tedy na tom, jak moc se o auto staráte a jak s ním jezdíte. Přeci jen po koupi nového auta lidé většinou dodržují nepsané pravidlo a s vozem se vždy objednávají do autorizovaného servisu, aby nepřišli o záruku.
Nejčastějšími závadami jsou: unikající olej, špatné brzdy, sjeté brzdové kotouče, problémy s výfukem nebo nápravami, porouchané tlumiče a také upravovaná světla. Proslýchá se, že by do budoucna technické kontroly měly být důslednější v měření emisí a to kvůli ekologii a přísnějším emisním normám.
Jak data v tabulkách číst? V prvním a čtvrtém sloupci se nacházejí modely aut. V druhém a pátém sloupci naleznete průměrnou míru závadnosti aut - to znamená, kolik procent aut neprojde technickou kontrolou. A ve třetím a šestém sloupci se nachází průměrný kilometrový nájezd.
Také čtěte
Hodnocení věkových kategorií
Opět jsme vytvořili tabulky o několika řádcích, ve kterých naleznete vždy název modelu, průměrnou závadnost a průměrné nájezdové kilometry. V tabulce bude vždy TOP10 nejvíce spolehlivých a TOP10 nejméně spolehlivých aut.
Spolehlivost: dvou- a tříletá auta
Na pomyslném trůnu si to hověl nekorunovaný král v podobě Porsche 911, ale realita v roce 2020 byla taková, že jej sesadil Mercedes GLC. Německé vozy v první desítce udržují velký náskok před ostatními. U nejméně spolehlivých aut se žádná velká změna nekoná, asi snadno uhádnete, jaké modely tam skončily. Vévodí jim opět vozy Dacia.
Nejvíce spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) | Nejméně spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes GLC | 2,17 | 56 | Dacia Logan | 13,6 | 51 |
Mercedes SLK | 2,20 | 30 | Dacia Duster | 11,7 | 42 |
Porsche 911 | 2,20 | 25 | Citroën Berlingo | 11,2 | 49 |
Mercedes B | 2,4 | 39 | Fiant Punto | 10,8 | 32 |
Mercedes A | 2,5 | 43 | Ford KA | 10,7 | 33 |
Mazda CX-3 | 2,7 | 36 | Hyundai Tucson | 10,5 | 47 |
Mercedes C | 2,7 | 60 | Ford Galaxy | 10,5 | 65 |
Audi Q5 | 2,8 | 61 | Dacia Sandero | 10,3 | 36 |
Audi Q3 | 2,9 | 45 | WV Sharan | 10,2 | 65 |
Mercedes E | 2,9 | 41 | Seat Alhambra | 10,2 | 60 |
Žebříček spolehlivosti čtyř- a pětiletých aut
První nejlepší desítku překvapivě rozbil vůz Opel Mokka, který se tak překvapivě dostal na druhé místo. Na druhou stranu se není moc čemu divit, protože oproti prémiovým značkám, jsou na modelu Mokka mnohem levnější opravy. V tomto stáří si Dacia vedla o něco lépe než jako nové vozy. Tuzemská značka se tradičně umístila ve středním pásmu, což není vůbec špatné, ale na ty nejlepší to ještě nemá.
Nejvíce spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) | Nejméně spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche 911 | 3,5 | 40 | Chevrolet Spark | 24,2 | 50 |
Opel Mokka | 5,0 | 60 | WV Sharan | 20,2 | 97 |
Audi TT | 5,1 | 56 | Seat Alhambra | 19,9 | 91 |
Mercedes B | 5,1 | 60 | Fiat Punto | 18,7 | 56 |
Mercedes SLK | 5,1 | 47 | Ford Galaxy | 18,2 | 103 |
Audi Q5 | 5,3 | 90 | Dacia Logan | 17,3 | 77 |
Mitshubishi ASX | 5,7 | 71 | VW Passat | 17,2 | 118 |
BMW X1 | 5,9 | 71 | Dacia Sandero | 16,7 | 59 |
Mercedes GLK | 5,9 | 78 | VW Passat CC | 16,6 | 92 |
Toyota RAV4 | 5,9 | 71 | Ford Ka | 16,4 | 50 |
Hodnocení spolehlivosti: šesti- a sedmiletá auta
Tabulka se nám lehce promíchala. Čestné místo si vysloužily japonské vozy. Ačkoli v čele je tedy opět Porsche 911, které starším vozům kraluje každoročně. Poslední desítka je promíchaná různými značkami, které jsou ve směs stejné jako v tabulce výše. Škodovka zůstává stále ve středovém - neutrálním poli spolehlivosti.
Také čtěte
Nejvíce spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) | Nejméně spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche 911 | 6,1 | 52 | Chevrolet Spark | 31,9 | 68 |
Audi TT | 6,6 | 79 | Dacia Logan | 31,0 | 102 |
Mercedes SLK | 6,8 | 60 | Renault Kangoo | 29,7 | 96 |
Mercedes B | 7,5 | 79 | Dacia Sandero | 28,5 | 79 |
Audi Q5 | 8,5 | 118 | Ford Galaxy | 26,9 | 132 |
Mazda CX-5 | 8,8 | 92 | Fiat Panda | 26,8 | 72 |
Mini Countryman | 9,5 | 82 | Renault Twingo | 26,6 | 68 |
Audi A6 | 9,8 | 139 | VW Passat CC | 25,2 | 119 |
Mitshubishi ASX | 9,9 | 100 | Peugeot 207 | 25,1 | 77 |
Honda CR-V | 10,0 | 87 | Fiat Punto | 25,0 | 79 |
Osmi- a devítiletá auta
Pomalu se dostáváme k těm starším autům, u kterých se očekává, že bude výšší míra poruchovosti už jen podle věku. Zajímavostí je, že například škodovácký Superb se pomalu s věkem prokousává do předních příček. Místo průměrného místa se nyní ocitá na hezkém 23. místě s mírou poruchovosti 23 %. První příčku opět okupuje už pověstná 911. Králem opačného konce zůstává stále Chevrolet, i když s jiným modelem.
Nejvíce spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) | Nejméně spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche 911 | 8,2 | 65 | Chevrolet Matiz | 38,8 | 71 |
Audi TT | 11,7 | 98 | Dacia Logan | 38,5 | 122 |
BMW X1 | 13,1 | 117 | Renault Kangoo | 34,9 | 113 |
Audi Q5 | 13,5 | 143 | Dacia Sandero | 34,7 | 97 |
Mercedes E | 14,6 | 104 | Fiat Pando | 34,3 | 84 |
VW Golf Plus | 14,6 | 91 | Renault Clio | 33,4 | 93 |
Honda CR-V | 15,1 | 115 | Fiat Punto | 32,7 | 98 |
Audi A3 | 15,3 | 145 | Kia Picanto | 32,4 | 82 |
Mazda 3 | 15,3 | 99 | Citroën C4 | 32,0 | 106 |
Mercedes SLK | 15,5 | 79 | Peugeot 207 | 31,9 | 93 |
Deseti- a jedenáctiletá auta
Poslední kategorií, na kterou se dnes podíváme, jsou ta nejstarší auta. Tedy nejstarší hodnocená auta dle TÜV. Samozřejmě, že může mít někdo doma i dvacet let starý vůz a bez problému. Podle poslední tabulky si uděláte hezký obrázek o tom, jaká auta se vyplatí koupit jako ojetiny a která už raději ne. Snadno lze odhadnout, že nejspolehlivějšími ojetinami budou vždy Mercedesy, které si napříč léty vedly poměrně dobře a objevovaly se v tabulkách na vysokých příčkách.
Nejvíce spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) | Nejméně spolehlivá auta | Míra aut ( v % ) | Průměrný nájezd km (v tisících) |
---|---|---|---|---|---|
Porsche 911 | 11,1 | 75 | Dacia Logan | 43,1 | 142 |
Audi TT | 15,6 | 115 | Chevrolet Matiz | 43,1 | 87 |
VW Golf Plus | 17,6 | 116 | VW Sharan | 39,6 | 180 |
Mercedes SLK | 19,5 | 91 | Dacia Sandero | 39,5 | 104 |
VW Eos | 21,2 | 128 | Ford KA | 39,0 | 91 |
Ford Fusion | 21,8 | 100 | Renault Megane | 38,6 | 140 |
Toyota Auris | 22,0 | 114 | Citroën Berlingo | 38,4 | 143 |
Honda CR-V | 22,6 | 138 | Mazda 5 | 37,9 | 146 |
Mercedes A | 23,1 | 108 | Citroën C4 | 37,5 | 125 |
Audi A4 | 23,2 | 163 | Peugeot 207 | 37,1 | 109 |