🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Ojetiny ze zahraničí – kam se vyplatí zajet pro auto?

14. 6. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Kontrola ojetého auta

Dovoz ojetin ze zahraničí má svá specifika, stejně jako jednotlivé země. Odkud se tedy vyplatí auto koupit a čemu se raději vyhnout?

Ojetiny ze zahraničí – z jakých zemí jsou nejlepší a nejhorší

Ojetiny z Německa

Tady už to není, co bývalo. Odsud se skoro nedalo dovézt špatné auto, jenže pak začaly vznikat bazary provozované ne tak úplně rodilými Němci. Trh se naředil vozy s pochybnou historií a v ne úplně top stavu a bohužel se tyto kousky začaly částečně přelévat i k nám.

Do Německa se však stále vyplatí zajet pro ojetinu, tedy pokud hledáte spíš zánovní auto s cenovkou kolem milionu korun. Takových je zde pořád spousta a ve skvělém stavu, doporučujeme však kupovat od rodilých Němců, kteří se zpravidla o své vozy starají vzorně.

Ojetiny z Itálie

Často je poznáte na první pohled, protože bývají omlácená ze všech stran. Italové se s tím moc nemažou a nejsou to úplně mistři světa v parkování, navíc ve spoustě měst jsou úzké uličky, kde o škrábanec není nouze. Spousta takových aut dostane v Česku pak nový lak ještě před prodejem. Můžete se tak setkat s ojetinou, jejíž historie bude naprosto čistá, ale po celém obvodu bude přelakovaná. Bohužel u aut z Itálie často chybí servisní knížka.

Ještě krátce ke korozi. Obvyklí podezřelí, jako třeba starší Mazdy a podobně, bývají v překvapivě dobrém stavu a prakticky netknuté. Auta z této země nebývají prorezlá skrz naskrz, ale je tomu přesně naopak.

Ojetiny z Belgie

Trochu specifická země co se týče ojetin, funguje zde totiž Car-Pass. Je to geniální věc, která prakticky vymýtila stáčení tachometrů, protože každý autorizovaný servis nebo obdoba místního STK přidává zápis o kilometrovém průběhu společně s datumem. Data jsou pak veřejně dostupná, takže si každý může zkontrolovat, co kupuje. Pokud tedy chcete mít jistotu najetých kilometrů, kupujte z Belgie.

Ojetiny ze Švýcarska

Ekonomicky velmi silná země má specifikum v tom, že je zde velmi vysoká koncentrace aut s nejvyššími výbavovými stupni a nejsilnějšími motory. Auta odsud jsou ve špičkovém stavu a většina servisovaná originálními náhradními díly. Není výjimkou kousek, který má najeto čtvrt milionu a poctivě vyplňovanou servisní knihu.

Ojetiny z Rakouska

Zde pozor, místní podmínky nepřejí moc autům, která nemají silnou protikorozní ochranu. V zimě se zde hodně solí a bohužel je to dost poznat, takže krom jiných věcí koukejte u ojetin i na stav podvozku a karoserie.

Ojetiny z USA

Dovézt vůz z Ameriky není levná sranda. Opravdu velké množství se jich do Evropy vozí po těžších nehodách a následně jsou zde auta opravována. Velmi často se tak děje přes Litvu, kde se jednoduše zaplatí clo, DPH a pak se to prodá. Překupník vůz doveze k nám a tady si ho nějaký nešťastník koupí.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články