Češi kupují především ojeté vozy, nová auta jsou doménou spíše firemního segmentu. Trh je však zaplavený „stočenkami“, ale i pochybně opravenými ojetinami po bouračce.
Jak vybrat ojeté auto bez problémů
Články na téma na co si dát pozor při koupi ojetiny:
- Jak na prověření auta před koupí
- Kradené auto: Víte, jak jej poznat?
- Co se vyplatí zkontrolovat na nově koupené ojetině?
- Jak poznat bourané auto
- Recenze a hodnocení autobazarů: Jak se nenechat napálit
- Jak koupit auto a nenaletět
- Koupě bouraného auta
- Rizikové ojetiny aneb co nebrat z bazaru
- Na co si dát pozor při koupi auta
- Kde koupit ojeté auto
- Prověření auta před koupí – automatická převodovka
- Karbon v motoru je past především v ojetinách
- Jak zjistit korozi u ojetiny?
- Vytopené ojetiny – jak je poznat?
- Jak vybrat bezproblémovou ojetinu - právě čtete
- Nejčastější podvody u ojetin
- Jak poznat dobrou ojetinu
- Ojetiny ze zahraničí – z jakých zemí jsou nejlepší a nejhorší
- První servis ojetiny
- Ojetina po tuningu
- Vytopené auto – po povodních jich bude hodně
Jak nenaletět při koupi ojetiny?
Už samotný výběr auta může snížit riziko, že se setkáte s podvodníkem, stočeným tachometrem nebo zmíněnou bouračkou po opravě. Vyhněte se nejčastějším podezřelým a klidně vybírejte auto mimo značky koncernu VW. Méně se podvádí třeba s vozy Fiat nebo Opel, nejvíc se naopak stáčejí vozy Škoda, BMW, Audi, Volkswagen nebo Ford. Sháníte-li obligátní oktávku, s velkou pravděpodobností narazíte na kousek, který má zcela jinou minulost, než vám tvrdí prodejce.
Co řešit předem?
Dopředu vás může varovat už samotný inzerát. Nezvládnutí základních pravopisných a stylistických jevů a popisek skoupý i na základní informace může varovat. Hodně také prozradí telefonický kontakt s prodejcem. Pozitivní přístup, sdílnost a příjemný přístup obvykle ukazují na slušného člověka (nebo zkušeného bazaristu). Tím se dostáváme k otázce, jestli vybírat spíše v bazarech, nebo raději pátrat po inzerátech soukromých majitelů. Je to víceméně asi jedno, bazar však většinou o prodávaném autě neví víc, než kolik prozradí tvrdá data nebo záznamy v databázích. Tatík od rodiny, který hýčká rodinný povoz dlouhé roky, bude vědět, co se kdy opravovalo, s čím byly problémy a co vás čeká do budoucna.
Nabídka ojetých vozů od soukromých inzerentů
Solidní zdroj informací je i servisní knížka. Samozřejmě nejlepší je vzít ji a obvolat všechny servisy, které podle ní prováděly údržbu a opravy. Podívejte se i na štítek v servisce, který by měl obsahovat údaje o konkrétním vozidle, ke kterému patří servisní knížka. Někdy se stane, že je od úplně jiného auta. Může se jednat o omyl, ale také vás možná prodejce zkouší podvést.
Prohlídka ojetiny na místě
Určitě zkontrolujte, jak moc dobře jsou slícované panely karoserie, ale i plasty v interiéru. Zaměřte se i na skla – boční by měly mít podobná sériová čísla. Dobrou fintou, jak poznat bouračku, je zkontrolovat štítek na chladiči a na silentbloku motoru. Měly by být vyrobené zhruba v rozmezí dvou měsíců.
Na podvozku se zaměřte na korozi a opotřebení. Pozor na to, jestli je na dílech náprav, nebo na karoserii. Pokud už je chycená „kastle“, je to problém, jehož řešení je násobně náročnější, než výměna ramene.
V interiéru řešte celkový stav, který napoví, jak se předchozí majitel o vůz staral a jak celkově přistupoval k údržbě. Prošlapané koberečky nejsou pro něj dobrou vizitkou, odřená stropnice naznačuje, že kombík vykonal kus práce i jako stěhovák. Pakliže jsou k tomu unavené zadní tlumiče, s velkou pravděpodobností vůz vozil cement a tvárnice na stavbu chaty nebo rodinného domu.
Zdroj médií: Depositphotos.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Poraďte se s námi při koupi ojetého vozu, jsme odborníci na slovo vzatí. Auto před koupí profesionálně zkontrolujeme a také Vám rádi pomůžeme s výběrem konkrétního modelu. Využijte našich služeb a přidejte se ke stovkám spokojených zákazníků.