🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Nejčastější podvody s ojetinami

12. 6. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Kontrola ojetého auta

Ojeté auto je zajímavější prodejní artikl než vozidlo nové. U ojetiny lze totiž leccos zamaskovat, což se děje velmi často.

Nejčastější podvody u ojetin

Maskování nehody

Zcela běžně se u ojetých vozů řeší, jak zamaskovat dopravní nehodu, je to asi nejčastější prohřešek, se kterým se můžete setkat. Praktiky prodejců jsou různé, takové ty slepence, kdy se ze dvou nabouraných aut udělalo jedno nové, už naštěstí nejsou úplně časté. Obvykle se maskují jak menší ťukance, tak i totálky, které na první pohled tak strašně nevypadají. Totální škodu však může způsobit třeba i jenom střet v malé rychlosti, kdy to odskáče náprava, blatník, dveře a kapota.

Jak poznat zamaskovanou nehodu?

Bylo by naivní se domnívat, že třeba sedmileté auto bude bez škrábance. Menší odřeniny se týkají nejčastěji nárazníku a blatníků a je to poměrně běžné. U obchodního centra jsou holt parkovací místa malá a může se stát leccos. Pakliže tedy nesedí barva laku na těchto dílech, nemusí to ještě znamenat fatální střet, který se dotkl i pevnostních částí karoserie.

Co je samozřejmě problém, jsou nehody, při kterých to neodnesou jenom vnější panely, ale i strukturální části. Hledejte jakékoliv podivné sváry nebo třeba nestandardní šrouby, obojí značí, že docházelo k opravě. Oblíbené mezery mezi třeba dveřmi a sloupkem nebo kolem krytu víka prostoru, mohou naznačovat poškození v minulosti, ale u levnějších vozů to není jednoznačné vodítko. Ano, u dražších a luxusnějších značek by mělo být slícování perfektní a mezery všude stejné.

Půjdeme-li do detailu, vyplatí se zkontrolovat sériová čísla skel, měla by se shodovat. Pakliže tomu tak není, bylo některé z nich měněno. Důvodem nemusela být přímo nehoda, to je třeba poznamenat.

Zánovní ojetá auta by měla mít původní vše, včetně dílů podvozku. Když se tedy podíváte na tlumiče třeba u Volkswagenu, naleznete na nich logo automobilky. Pakliže původní nejsou a nájezd vozidla je třeba 40 tisíc kilometrů, je to krajně podezřelé. Pozor, ne všechny automobilky mají na těchto dílech své logo, třeba u Dacie tomu tak být nemusí.

Maskování nájezdu

Druhým obvyklým nešvarem je snaha zatajit skutečný nájezd. Tady je to složitější, vstupuje do hry totiž celá řada faktorů. Někdo má třeba agresivnější pot, takže volant ohmatá dřív, jiný řidič může mít výraznější tělesnou konstituci, takže zase rychleji prosedí sedačky.

Můžete si samozřejmě vybranou ojetinu prověřit online, ale ani to není stoprocentní. Z „dohledu“ autorizovaného servisu se totiž většina vozů ztratí hned po záruce a vesnický autoservis samozřejmě do žádné databáze nic nezanáší. A jsou vykuci, kteří si nechají tachometr stočit klidně před každou STK, aby kilometry přibývaly mnohem pomaleji, než jak tomu reálně je.

Zde se těžko radí, zákazník tahá za kratší konec provazu a že něco nesedí, má šanci poznat jenom odborník, který se na trhu ojetých aut pohybuje. Většinou ví, jak vypadá třeba Škoda Octavia při 80 tisících a jak vypadá, když má za sebou čtvrt milionu kilometrů.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články