Jaké je nejlepší rodinné kombi? Známe ty nejlepší kousky za 100, 200 i 300 tisíc

20. 10. 2020 4 min. čtení Tipy a rady

Ojetý rodinný kombík v třech cenových hladinách je jedním z nejčastějších témat v českých hospodách. Podíváme se na to, po čem koukat v nabídkách a inzerátech.

Jakou ojetinu vybrat?

Články na téma koupě ojetiny:

  1. Nejspolehlivější ojetiny - po čem koukat v inzerci a bazarech
  2. Nejlepší ojetá SUV za slušnou cenu
  3. Nejlepší ojeté vozy do 100 000 Kč
  4. Koupě ojetého vozu vyjde v zimě výhodněji
  5. Jaké je nejlepší rodinné kombi? Známe ty nejlepší kousky za 100, 200 i 300 tisíc - právě čtete
  6. Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
  7. Známe nejlepší ojetiny do 200 000
  8. Jaké malé auto pro ženu, do města nebo na dojíždění?
  9. Existuje malé a úsporné kombi? Poradíme, jaké vybrat
  10. Nejlepší ojetá MPV - již brzy
  11. Ojeté auto pro pětičlennou rodinu - již brzy
  12. Malé auto s automatem - jaké vybrat? - již brzy

Kombi do 100 000

Tady je sice rozpočet trochu omezený, ale kupující nemůže čekat zánovní vůz a dost možná přijdou časem i nějaké nutné investice. I tak se ale dá vybrat solidní auto.

Ford Focus Combi Mk 2

Perfektní podvozek, solidní prostornost a celkově bytelné auto. Z motorů se vyhněte dieselům, které nepatří mezi nejspolehlivější a budou mít nalítáno kdoví kolik. Jezdíte-li rozvážněji, klidně hledejte zážehovou čtrnáctistovku. Z jedna-šestek se vyhněte té silnější (Duratec Ti-VCT), která umí být hodně žíznivá. Berte raději tu slabší s výkonem 101 koní. 1.8 a 2.0 pocházejí od Mazdy a jsou spolehlivé (rozvod řemenem), ale jen v případě, že jim původní majitel měnil pravidelně olej. Protikorozní ochrana karoserie byla oproti první verzi Focusu značně vylepšena, ale jak je u Fordů z té doby zvykem, tak výfuky holt prorezaví dřív. Za 100 tisíc korun seženete buď hodně zachovalý kousek nebo vám alespoň zbyde na případný první servis.

Škoda Fabia Combi 2

Tak trochu logická volba velké části kupujících. Fabia sice neposkytne nijak extra velkou porci prostoru, ale některá řešení jsou opravdu praktická. Je to robustně a solidně postavené auto, které navíc opraví v našich končinách každý vesnický autoservis a prakticky neexistuje díl, který byste na ni nesehnali do druhého dne.

V inzerátech hledejte buď základní nesmrtelný motor 1.4 16V nebo 1,2 TSI. U druhého jmenovaného si ale ověřte, že prošel svolávací akcí, anebo byl vyroben po červnu 2011 a má pevnější rozvodový řetěz. U dieselů se vyhněte obloukem problematické 1.4 TDI, vzácné 1.2 TDI a nebrali bychom ani 1.6 TDI, kterému odchází filtr pevných částic. Uvidíte-li 1.9 TDI s dobrým a doložitelným nájezdem a bez filtru pevných částic (kód BSW), berte ji.

Kombi do 200 000

Výběr se rozšiřuje a dostaneme se i k novějším kouskům, od kterých lze čekat, že s přehledem a správnou péčí vydrží klidně další dekádu.

Škoda Octavia Combi 3

Škoda Octavia 3

U trojkové řady se dívejte ze zážehových jednotek po 1.4 TSI. Je to krásně tichý, pružný a trvanlivý motor, který běžnému řidiči postačí a neztratí se ani na dálnici. Dvanáctistovka je spíš pro klidnější řidiče, s velkým kombíkem má hodně práce. Vznětové motory 1.6 TDI jsou pak v našich očích lepší než dvoulitry, protože nemají dvouhmotové setrvačníky.

Kia Ceed 1.6 CRDI

Jak se u nás stále ještě korejskými auty tak trochu pohrdá, tak je nabídka široká. Stočených kousků je málo a cenově vycházejí obvykle o něco lépe než koncern. Tip na dieselový kombík? Určitě Kia Ceed s jedna-šestkou. Když budete měnit olej v předepsaném intervalu, najedete tři sta tisíc bez poruchy jako nic. Bytelně postavený je podvozek a odolností vyniká i interiér. 

Kombi do 300 000

Od této ceny už se to trochu láme. Za tři kilča sežene jak voňavou ojetinu, tak i úplně nové auto se zárukou.

Hyundai i30 Kombi

Hyundai i30 kombi

V našem testu vyšel kombík od Hyundai jako opravdu nudné auto, které ale rodince poslouží nadmíru dobře. Do cenového limitu seženete krásný kousek, ale budete muset hledat, moc jich zatím není. Většina jich bude s litrovým tříválcem, kterého se nebojte, pokud ho nebudete mučit s plně obsazeným autem na dálnici. Narazíte-li na benzínovou jedna-čtyřku, je to lepší volba, ale těch bude opravdu jako šafránu.

Toyota Avensis

Základní pravidlo - vyhněte se dieselům. Ne všechny jsou u Toyoty špatné, to vůbec ne. Ale automobilka proslula především trvanlivostí svých benzinových motorů, takže vsaďte spíše na ně. Určitě to neberte jako doporučení, ale snesou i přejíždění servisních intervalů. To se ve finále projeví rachotícím rozvodovým řetězem, který ale málokdy přeskočí. Rozhodně olej měňte včas, dopřejte Avensisu trochu péče a máte auto na věky věků.

Nová Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Za ceníkových 247 400 korun máte výbavu Arctica. Připlaťte si 6 000 za automatickou klimatizaci, 2 500 za loketní opěrku a zbyde vám na parádní dovolenou. Stinnou stránkou je tříválcový litrový motor, který zvládne pouze 73 koní. Je to ale pohon bez turba a s nepřímým vstřikováním, takže vás možná přežije. Dacie jsou navíc postavené jednoduše a případné poruchy majitele finančně nezruinují.

Zdroj médií: Škoda, Dacia, redakce

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?