🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Kontrolka volantu (posilovače řízení)

1. 2. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Pokud zaznamenáte, že na palubní desce vašeho vozidla svítí kontrolka volantu v oranžové nebo červené barvě s vykřičníkem, je to jasný signál, že máte nějaký problém s posilovačem a servořízením. Tento problém může být buď částečný, nebo úplný. Můžete s touto kontrolkou pokračovat dál v cestě?

Kontrolka volantu (posilovače řízení)

V první řadě byste měli vyzkoušet jednoduchý postup – auto vypnout a znovu nastartovat. Pokud kontrolka stále svítí, je nezbytné navštívit autoservis a to co nejrychleji.

Rozsvítí-li se oranžová kontrolka posilovače řízení

Kontrolka volantu se může objevit na jakémkoliv vozidle, například Škoda Fabia, Fiat Punto nebo dokonce i u koncernu VW. Oranžová (nebo žlutá) kontrolka ukazuje na snížený účinek posilovače řízení. V běžném osobním automobilu není tato situace obvykle tak závažná, a tak můžete pokračovat v jízdě. Avšak je důležité se co nejdříve objednat do servisu, aby byl problém odstraněn. Pokud svítí kontrolka oranžově, je možné dál pokračovat v jízdě, ale co nejdřív se objednat do servisu.

Červená kontrolka volantu – co dělat v kritické situaci

Jakákoliv červená kontrolka většinu z nás vystraší, protože signalizuje kritickou poruchu. Jinak tomu není ani u posilovače. V tomto případě vám auto oznamuje, že celý systém posilovače řízení je mimo provoz. I přesto můžete pokračovat v jízdě. (Avšak dle odborníků jízdu s poškozeným servočerpadlem výrazně nedoporučujeme, zejména u starších aut s tímto vybavením. Může totiž dojít k ještě horšímu problému, například zadření čerpadla.) Musíte ale počítat s tím, že se vám bude hůře parkovat.

Dalším možným projevem poruchy posilovače řízení mohou být nepříjemné vibrace volantu (spolu s rozsvícenou červenou kontrolkou). Tyto vibrace mohou nastat i při otáčení volantu s vypnutým motorem a po jeho opětovném nastartování. Toto je způsobeno elektrickým posilovačem řízení.

V případě jakékoliv nově svítící kontrolky (například žhavení, ucpaný DPF filtr, případně kontrolka motoru) se obecně doporučuje stav automobilu konzultovat s odborníkem, který může poskytnout přesnější informace a rady pro konkrétní situaci s vozidlem. Nezanedbávejte varovné signály svého vozu, protože rychlá reakce může předejít vážnějším problémům.

Zdroj info: Virginia Tire & Auto, OctaviaClub, Cebia.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články