🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 € 🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 €

Jaký je rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou?

5. 4. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat pneu Typy pneumatik Rádce motoristy

Chystáte se přezouvat zimní pneumatiky na letní? Víte, čím se liší zimní pláště od těch letních? Poradíme vám, proč je lepší přezout později než hned 1. dubna.

Zimní vs. letní pneumatiky - jaké jsou rozdíly?

Články na téma pneumatiky:

  1. Nízkoprofilové pneumatiky - výhody a nevýhody
  2. Typy dezénů pneumatik
  3. Rozměry pneumatik a disků
  4. Z čeho se vyrábí pneumatiky
  5. Kam vyhodit staré pneumatiky?
  6. Tipy a rady, jak vybrat pneumatiky
  7. Letní a zimní pneumatiky na jednom voze
  8. Rozměry pneu na Škoda Octavia 1
  9. Zimní vs. letní pneumatiky - jaké jsou rozdíly? - právě čtete
  10. Hlučnost pneumatik - tabulka
  11. Jak poslat pneumatiky
  12. Continental WinterContact TS 870
  13. Celoroční pneumatiky Barum Quartaris 5 - již brzy
  14. Hlučnost pneumatik: dá se snížit a jak to udělat? - již brzy
  15. Michelin Alpin 6 - již brzy
  16. Pneumatiky Hankook Ventus Prime3 K125 - již brzy
  17. Pneumatiky Nokian WetProof - již brzy
  18. Letní pneu Barum Bravuris 5HM - již brzy

Jaro je nevyzpytatelné, nikdy se nedoporučuje přezouvat na letní pneumatiky hned, jak opadne sníh a začne být teplo, protože jeden den může být venku sluníčko vhodné na první opalování a za týden můžete od garáže odhazovat i metr sněhu.

Hlavní rozdíly mezi zimními a letními pneumatikami

Zimní pneumatiky mají oproti letním pneumatikám výrazně měkčí směs. Zimní pneumatiky jsou vyrobeny ze směsi, která je vhodná do nižších teplot – v létě by se zimní pláště při vysokých teplotách víc „ojížděly“. Zimní plášť dále disponuje větším počtem lamelek pro lepší trakci a odvod sněhu.  Zimní vzorek je tedy na první pohled oproti letnímu „jemnější“. Zimní plášť je nejúčinnější při teplotách pod 7 stupňů. Zimní pneumatiky mají větší podíl křemičitanu a přírodního kaučuku, proto zůstávají pružné i v nižších teplotách. Minimální hloubka zimních pneumatik je stanovena na 4,0 mm.

Letní plášť je tvořen z „tvrdší směsi“, a to zejména proto, aby se v létě ve vysokých teplotách nerozpínal, nadbytečně neojížděl a v extrémním případě, aby nedošlo k vyboulení kordu. Je přizpůsoben tak, aby byl pružný při teplotách nad 7 °C (pod touto teplotní hranicí jsou pak letní pneumatiky tvrdé a křehké). Dezén letních plášťů má sice méně drážek, ale za to jsou širší, a to především pro lepší odvod vody a minimální riziko aquaplaningu.

U letních pneumatik je zákonem stanovená minimální dovolená hloubka dezénu 1,6 milimetrů. Obecně pak ale odborníci doporučují, že je vhodné plášť vyměnit, pokud má již 3 mm. Na mokrém povrchu totiž 1,6 milimetrový vzorek brzdí až o 44 % hůř než 3 mm vzorek – s tím je taktéž spojen fakt, že čím hlubší vzorek, tím vyšší odolnost vůči aquaplaningu.

Jedny z nejlevnějších zimních pneu na trhu s dopravou zdarma

Zdroj info: Pneumatiky, Oponeo, odborník, Barum, Pneuteka.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články