PRÁCE 🧰

Jak často měnit kabinový (pylový) filtr v autě?

5. 6. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Většina filtrů, které se v autě nachází, má určitou životnost. Dnes se podíváme na to, jak dlouho můžeme mít v autě kabinový (pylový) filtr a kdy je vhodný čas jej vyměnit.

Jak často měnit kabinový filtr?

Přes kabinový filtr prochází vzduch zvenku do kabiny vozu. Zachytává se na něm veškerý nepořádek, který nesmí projít přes ventilátor, jako například suché listí, či pyl. Laboratorní testy prokázaly, že tento filtr dokáže zachytit až 95 % prachových částic a pylu. Interval výměny filtru se může lišit v závislosti na množství prachových částic, ve kterém se auto vyskytuje. Pokud s autem jezdíte v čistém prostředí, může se ucpat až po 80 tisících km. Naopak, jestliže jezdíte v silně znečištěném prostředí (například na stavbách, nebo na prašných cestách), můžete filtr měnit mnohokrát častěji. Nový kabinový filtr přitom lze koupit poměrně levně. Jeho cena většinou nepřesahuje pár stokorun ani v případě že se rozhodnete koupit filtr originální. 

Typy kabinových (pylových) filtrů

Kabinový filtr se rozděluje na dva typy. První typem je filtr papírový, druhým je pak filtr s aktivním uhlím. Druhý typ filtru je vyroben z netkané textilie a aktivní uhlí mu dodává zásadně lepší účinek filtrace – je schopný zachytit daleko menší částice než filtr papírový. Díky aktivnímu uhlí filtr zachytává taktéž pachy a jedovaté plyny. Tento filtr taktéž pomáhá alergikům v období jarního kvetení. Zachytává taktéž veškerý pyl, a tudíž se nedostane do vozidla, proto se taktéž někdy nazývá filtrem pylovým.

Jak často měnit kabinový filtr?

Kdy měnit zanesený kabinový (pylový) filtr?

Příznakem zaneseného kabinového filtru může být například nepříjemný zápach, či zamlžená okna v důsledku toho, že interiérem neproudí dostatek vzduchu, který by jej měl vysušit. Vzduchový filtr byste měli měnit v závislosti na jeho znečištění, ne na počtu ujetých kilometrů, ty by měly být pouze orientačním bodem pro kontrolu filtru. Mnoho odborníků například tvrdí, že by se měl pylový filtr měnit spolu s motorovým olejem po 10 tisících kilometrů. To je však pro některé řidiče příliš často, nejlepší výrobci kabinových filtrů uvádí interval pod 20 tisíc kilometrů. Jak vyměnit kabinový filtr najdete v podrobném článku, zabývajícím se demontáží.

Zdroj médií: depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články