PRÁCE 🧰

Jaký zvolit kabinový filtr?

23. 3. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Řidiči obvykle mění filtr olejový a filtr sání, ale občas se trochu zapomíná na filtr, který čistí vzduch proudící do interiéru vozidla. Přitom jeho výměna je triviálně snadná.

Jaký zvolit kabinový filtr?

Články na téma kabinový filtr:

  1. Jak často měnit kabinový filtr?
  2. Výměna pylového filtru
  3. Výměna a výběr kabinového filtru
  4. Výměna kabinového filtru klimatizace. Jak na to?
  5. Výměna kabinového filtru a jeho výběr - právě čtete

Kabinový filtr má za úkol čistit vzduch, který jde z klimatizace, respektive vzduch, který distribuuje ventilační systém auta. Samotnému vozidlu nijak nevadí, že to bude třeba vzduch aditivovaný plísní, pyly a nehezkým zápachem. Odskáčou to ti, co autem cestují.

Co dělá kabinový filtr?

Filtr vlastně odstraňuje ze vzduchu vše, co tam nechceme. Od prachu a hmyzu až po zmíněné pyly, které jsou zejména na jaře zdrojem nejrůznějších alergií. Bez kabinového filtru bychom měli v autě násobně více prachu, protože by ho nic nezastavilo. Proto je také fajn tento filtr jednou za čas vyměnit. Optimální interval je jednou ročně nebo co 20 až 30 tisíc kilometrů. Je to záležitost opravdu jednoduchá.

Výměna kabinového filtru

Pro podrobnější informace doporučujeme prolistovat návod k autu, nicméně obecně je filtr vždy umístěn tak, aby se dal vyměnit co nejjednodušeji a nebyly k tomu potřeba žádné odborné znalosti. Typické místo, kde ho naleznete, je v prostoru, kde má spolujezdec nohy. Zde je umístěn obvykle někde za kastlíkem, pro přístup se musí buď kastlík samotný vyjmout, nebo stačí odšroubovat pár šroubů. Filtr se dá jednoduše vyndat a nahradit novým, dejte si akorát pozor na směr proudění vzduchu. Je většinou šipkou označen i na filtru, tak ať ho nedáte opačně. Výměna je záležitostí na deset, možná spíše pět minut práce.

Jaký filtr vybrat?

Zde se budeme jednoznačně zastávat originálních dílů, eventuálně kvalitní druhovýroby. Zdraví máme jen jedno a nejdražší filtr na jedničkovou fabii jsme našli za 650 korun jako originál. Škoda Economy filtr vyjde zhruba o dvě stovky levněji, s klidem bychom brali i ten. Pokud bychom opravdu chtěli ušetřit, tak Bosch vychází asi na 350 korun, rozhodně bychom nekupovali filtr z Číny nebo no name polskou produkci.

Určitě stojí za to si připlatit za kabinový filtr s aktivním uhlím. Poznáte ho tak, že je tmavý, buď do šeda, nebo dokonce do černa. Aktivní uhlí na sebe váže pachy a toxické látky. Není to samozřejmě všelék, ale příplatek není velký.

Zdroj info: Škoda.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články