Klimatizace v autě by pro své správné fungování měla mít v pořádku kabinový (pylový) filtr. Pokud je zanesený, je omezen výkon chlazení a není to ani příliš prospěšné pro zdraví posádky.
Jak vyměnit kabinový filtr klimatizace v autě?

Články na téma automobilové filtry:
- Honda bojuje s koronavirem. Nabízí příplatkový filtr, který ho má zničit
- Výměna kabinového filtru klimatizace. Jak na to? - právě čtete
- Olejové filtry: Jaký koupit a podle čeho vybírat?
- Vybíráme kabinový filtr
- Jak často měnit palivový filtr?
- Ucpaný palivový filtr
Ono je to často podceňované a hodně řidičů na to doslova kašle. Řeší akorát výměnu vzduchového a olejového filtru, ale na ten kabinový zapomínají. A přitom zrovna tenhle filtr má za úkol pochytat všechno, co by mohlo ohrozit zdraví posádky. Je-li zanesený, přestává fungovat správně.
Jak vyměnit kabinový filtr?
V zimě je to o to horší, že je vlhký vzduch, což svědčí plísním a obecně všem těm bakteriím, mikrobům a nejrůznějším breberkám. Proto je nejlepší před sezónou kabinový filtr vyměnit. Informaci o tom, kde ho najdete, naleznete v příručce k vozu. Nejčastěji je umístěn před spolujezdcem, ze spodní strany prostoru pro nohy, za kastlíkem, ale může být přístupný i z motorového prostoru. Stačí oddělat kryt, vytáhnout starý filtr a namísto něj vsunout nový a zajistit ho. Ještě než tak učiníte, hledejte někde poblíž nakreslenou šipku, která ukazuje směr proudění vzduchu. Šipka je i na filtru a je třeba, aby obě mířily stejným směrem. Poté už nasadíte kryt zpět a je hotovo.
Kabinové (pylové) filtry v nabídkách e-shopů
Nový pylový filtr pořídíte poměrně levně, jeho cena většinou nepřesahuje pár stokorun, a to ani v případě originálního dílu. Nicméně nedoporučujeme ty nejlevnější náhražky, protože nemusejí fungovat tak, jak byste si představovali. Super jsou filtry s aktivním uhlím. To má všeobecně skvělé vlastnosti. Zachycuje pachy a lépe si poradí třeba se smogem nebo spalinami. Poznáte to především třeba v tunelech, kde nebude pronikat do auta v takové míře zápach výfukových plynů.
Pro čtenářovu představu ještě přikládáme ceny kabinových filtrů pro běžné vozy na trhu:
- Kabinový filtr pro Škoda Octavia 3 a 4, Superb 3, Kodiaq, Karoq - od 170 Kč obyčejný, s aktivním uhlím od 230 Kč
- Kabinový filtr pro Hyundai i30 3. generace - od 270 Kč, s aktivním uhlím od 370 Kč
- Pylový filtr klimatizace pro Peugeot 308, 307, Citroën DS4, C4 a další - cena od 108 Kč, s aktivním uhlím od 240 Kč