🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Dálnice D6 se má kompletně zprovoznit již v roce 2028

4. 4. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Už léta řidiči čekají, až se konečně otevře kompletní dálnice D6 mezi Prahou a západočeskými městy. V posledních měsících se ale začalo blýskat na lepší časy, kompletní zprovoznění je odhadováno za čtyři roky.

Dálnice D6. Kdy se dočkáme dokončení?

Západočeská dálnice D6 se momentálně řadí k nejvíce rozestavěným dálnicím v České republice. Aktuální stavební práce totiž probíhají hned na třech místech a tyto trendy budou nejspíš pokračovat i dál. Pokud půjde vše podle plánu, mělo by být v roce 2025 rozestavěno celkem padesát kilometrů této dálnice v Ústeckém, Karlovarském i Středočeském kraji.

Současná vláda Petra Fialy do budování dálniční infrastruktury hojně investuje a týká se to právě i dálnice D6, která ve směru od Prahy nyní končí po čtyřiceti kilometrech u Krušovic. Navazující tři úseky, přeložka u Krupé a obchvaty Hořesedel a Hořoviček včetně jesenické křižovatky, se staví.

V letošním roce je zároveň zahájení stavby 12,1 kilometru dlouhého úseku od jesenické křižovatky až do Lubence. Zároveň se počítá s počátkem výstavby zhruba osmikilometrového úseku mezi Bošovem a Knínicemi. V roce 2025 se přidá také úseky Žalmanov – Knínice a Karlovy Vary – Olšová Vrata. O rok později má dojít k zahájení stavebních prací mezi obcemi Žalmanov a Olšová Vrata.

Na své si přijdou i archeologové

Mezi obcemi Bošov a Knínice došlo před pár dny k částečnému ukončení archeologického výzkumu. Jelikož některé oblasti poskytly cenné nálezy, mají práce v dalších měsících ještě pokračovat. Celkový harmonogram stavby by to však zbrzdit nemělo. Jedná se kupříkladu o pozůstatky někdejšího osídlení z doby pozdního středověku nebo raného novověku, a to konkrétně v místech křižovatky Hvězda, kde se nachází odbočka na Žlutice.

V každém případě platí, že ze zhruba 130 kilometrů dlouhého stávajícího silničního spojení zbývá ještě dokončit asi 63 kilometrů. I proto se termíny mohou zdát na první pohled šibeniční a bude zajímavé sledovat, jestli zhotovitel své slovo dodrží a zdá dálnice bude v roce 2028 opravdu předána do užívání.

Na dokončení D6 čekají obce i firmy

Na kompletní dálnici D6 totiž už řadu let čeká spousta obyvatel, které v blízkosti této dálnice žijí. Cesta mezi Prahou a městem Karlovy Vary by se totiž díky tomu zkrátila asi na polovinu. Nyní řidiči na cestě v případě solidního provozu tráví asi 2 hodiny. Na dokončení dálnice čekají i firmy, jedná se totiž o důležitou spojnici směrem na Německo, a to mimo jiné i pro podniky, které na Karlovarsku či Chebsku vyrábí či jinak fungují.

Dálnice D6 po svém plánovaném kompletním dokončení nejen odvede dopravu z obcí, kterými nyní prochází tah I/6, ale přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.

Plánované dokončení však mohou zkomplikovat vlastníci soukromých pozemků, kteří by se rozhodli blokovat odprodej státu. Zdá se, že stavitelé by mohli mít konkrétně problém s výstavbou mostu v Šemnici a celá věc by se mohla v krajním případě až k soudu, který by musel rozhodnout o vyvlastnění.

Dálniční síť České republiky se několik let zpět příliš nehýbala. České investice do této důležité infrastruktury v porovnání s okolními zeměmi zaostávaly, a to hlavně se sousedním Polskem, které vzalo výstavbu nových dálničních úseků za posledních několik let hopem.

Ředitelství silnic a dálnic odhaduje, že ke kompletnímu dokončení plánované dálniční sítě v České republice má dojít již za devět let, a to mimo jiné díky podpoře současné vlády, která řadí výstavbu dálnic mezi své jasné priority. Aktuálně zbývá dobudovat ještě zhruba 650 kilometrů. V letošním roce by se mělo otevřít kolem 120 kilometrů nových dálničních úseků, a zároveň se spustí výstavba dalších 93 dalších kilometrů dálnic.

Zdroj info: mdcr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články