🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Autonabíječka s funkcí pomocného startování není všespásná

3. 1. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Jak vybrat nabíječku baterií Základní info k nabíjení Auto-moto baterie a nabíjení

Některé nabíječky umí nejen nabíjet, ale i nastartovat auto v případě, že jeho baterie je vybitá. Může se to hodit, ale ne vždy to bude fungovat, jak má.

Autonabíječka s funkcí pomocného startování není všespásná

Klasická nabíječka umí pomoci, když je akumulátor auta vybitý, ale to chvíli trvá. Řešením pro takové situace skutečně může být startovací autonabíječka. Není to nijak složité zařízení, obvykle krom nabíjení umí i startovat. Funguje to tak, že se tato funkce zvolí na nabíječce namísto nabíjení a při pokusu o nastartování vozidla pak nabíječka poskytne potřebných 12 V, bohužel často při nižším proudu, než jaký zvládá autobaterie. Často ani menší naftové motory taková nabíječka nezvládne nastartovat, protože požadovaný proud přesáhne třeba 200 A, na které má přístroj pojistku.

Nabíječky s vestavěnou baterií

Jsou i nabíječky, které mají vestavěnou svoji vlastní baterii. Její kapacita nebývá nikterak oslnivá a povětšinou to bývá baterie lithiová, což má prostý důvod. Lithiové akumulátory totiž umí poskytnout velmi vysoké proudy oproti klasickým NiMH, které by nezvládly tak vysokou proudovou zátěž, jakou vyžaduje start auta. I pro nastartování teplého motoru totiž startér potřebuje kolem 150 A, u studeného naftového agregátu se bavíme o hodnotách třeba i přes 400 A. Sice třeba jen na vteřinu a půl, nicméně pro NiMH články o malé kapacitě a tedy i ploše elektrod by to bylo dost možná fatální. Proto mají tyto nabíječky většinou i ochranu proti přetížení.

Nenechte ji zmrznout

Autonabíječka s funkcí pomocného startování, která je vybavena vlastním akumulátorem, bude jen tak užitečná, jak moc bude nabitá. Což je obecně problém všech těchto přenosných zdrojů energie pro auta. V zimě totiž s teplotou klesá i kapacita baterie, respektive rychlost v ní probíhajících chemických reakcí. Skladovat jakýkoliv bateriový zdroj ve vymrzlé garáži, nebo dokonce v autě a pak od něj čekat plný výkon, je tedy poněkud naivní.

Powerbanka, která nastartuje auto

V neposlední řadě musíme zmínit ještě powebanky, které krom obligátního dobití smartphonu, umějí poskytnout svoji energii pro start auta. Uvnitř takového zdroje energie je většinou opět několik lithiových akumulátorů. I při kapacitě třeba jen 10 000 mAh umějí na velmi krátký čas vydat velké proudy a tedy nastartovat motor auta. Zde z vlastní zkušenosti doporučujeme vyhýbat se levnějším produktům z Aliexpressu, u kterých vlivem vysokých proudů a s tím spojeného tepla, hrozí doslova utavení nekvalitně pájených vodičů. Stačí malý přechodový odpor, během dvousekundového startu auta vteřin se z výrobku zakouří a je po něm.

Zdroj info: Honoris.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články