PRÁCE 🧰

Aditiva VIF – dlouhodobé zkušenosti

16. 2. 2023 3 min. čtení diskuze (5) Tipy a rady Jak vybrat aditivum Koupě aditiva podle značky Rádce motoristy Provozní kapaliny vozidla

Abych svým autům dopřál alespoň trochu péče, používám už delší dobu aditivum VIF, které je u nás velmi populární. Nemám sice k dispozici žádná data ani laboratorní zkoušky, ale i tak se podělím o pár zkušeností.

VIF – dlouhodobé zkušenosti

Články na téma značky aditiv:

  1. VIF aditiva
  2. Metabond aditiva
  3. Aditiva BG
  4. Liqui Moly aditiva
  5. Aditiva Atomium
  6. VIF aditiva: Vyplatí se jejich koupě?
  7. VIF – dlouhodobé zkušenosti - právě čtete

Nedělám si samozřejmě iluze o tom, že jakékoliv aditivum do paliva by dokázalo zázraky. Jako spousta, dost možná většina, ostatních „uživatelů“ aditiv do paliva, činím tak zejména pro klid duše. Beru to jako prevenci a tuším, že obě auta by se dost možná bez této péče navíc obešla. Jenže třeba u takových vstřikovačů nafty, které už mají něco za sebou, může být čistota tím, co rozhodne o tom, jestli ještě nějaký čas vydrží, nebo bude potřeba je repasovat.

VIF Super Diesel Aditiv zimní a letní

Škoda Fabia 1.4 TDI první generace slouží u nás v rodině jako takový dělník. Říkám jí Soumar, protože někdy musí tahat stavebniny, jindy ji týrám na krátkých trasách, případně dálničním provozem, ale ona si to všechno nechá líbit a ač otlučená ze všech stran, jezdí pořád. Dva roky nazpět si prošla docela solidní generálkou asi za 40 tisíc korun, nicméně na motor se nesáhlo – všechno se to týkalo podvozku a vyřešení tisíce a jedné drobných závad. Na počítadle kilometrů je aktuálně nějakých 242 tisíc kilometrů, turbo, vstřiky, převodovka a zásadní věci jsou původní. Už 50 tisíc kilometrů přidávám do každé nádrže dvě odměrky VIFu, v létě letní, v zimě sáhnu po zimní. Zde jsou poznatky:

  • Spotřeba se možná malinko snížila, ale pokles o tři desetiny přičítám spíše zvolnění tempa. Poslední dobou holt nemám ve zvyku někam neustále spěchat, nepřisuzuji proto zásluhy aditivu, ačkoliv jeho drobný podíl nemohu vyloučit. Ono je taky pravda, že stačí koupit trochu jiné pneumatiky a se spotřebou to rovněž pohne.
  • Zklidnění motoru ale VIFu upřít nelze. Očividně se něco stalo. 1.4 TDI sice zní jako traktor, ale když jsem ho koupil, tak se celé auto podivně klepalo při stání na volnoběh a chod byl takový divočejší. VIF dle mého názoru asi skutečně nějakou čistící schopnost má a vystřikovače mají díky tomu vyrovnanější chod. A ještě jeden nemilý efekt zmizel – po jízdě ustáleným tempem, třeba devadesátkou, když jsem zadupnul plyn do podlahy, tak první vteřinu dvě silně vibrovala okénka, jak se motor sbíral z nízkých otáček. Toto se po cca páté nádrži s VIFem dít přestalo.
  • Výkon se podle mého názoru nezměnil, ale to je silně subjektivní zhodnocení. Auto pořád jede v rámci možností (naftový tříválec) docela slušně.

VIF Super Benzin Aditiv

Druhým autem je Toyota Avesis s motorem 1.6 Valvematic. Zde opět přidávám do každé nádrže dvě odměrky, ale tentokrát VIF Super Benzin Aditiv. Auto má najeto 130 tisíc kilometrů, přičemž aditivuji zhruba posledních 20 tisíc. Ani to nebudu rozepisovat do bodů, protože to nemá moc smysl. Omezím se na konstatování, že se nestalo vůbec nic. Spotřeba se nezměnila, motor má pořád krásně hladký chod, s výkonem je to bída stejná, jako to byla bída předtím. Až si říkám, jestli to má vůbec smysl, lít do paliva odolného japonského motoru bez turba a s nepřímým vstřikováním aditivum. Zde tedy váženému čtenáři posloužím zkušeností, že jsem žádnou změnu nezaznamenal.

Nešlo by to balit jinak?

Co bych ale VIFu jako dlouhodobý uživatel vytknul, je příšerné balení. Nevadí mi, plechovka, ale ten systém zavírání. Plastový vršek se šroubuje na velmi měkký plastový protikus. Nedá moc velkou práci, zašroubovat víčko přes závit. Vlastně je spíš kumšt to zašroubovat správně. Jenže když to neuděláte, plechovka pak propouští svůj obsah ven a jak si aditivem pocintáte nějaký textil, tak to z něj nejde dolů. Mé úvahy se tedy ubírají směrem k většímu, tedy pětilitrovému balení v kanystru, ze kterého bych si to přeléval do nějakého rozumně fungujícího obalu a ten vozil v autě.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Michal Prášek, 2. 3. 2023 6:57
Do všech svých dieselů používám VIF zimní , ať je léto nebo zima. A aktualní kára Peugeot 807 v HDi má aktuálně nalítáno 399 400 km. A vše je původní , bez čištění nebo jakéhokoliv zásahu - vstřiky , čerpadlo, turbo , FAP ... Takže smysl to určitě má. Bylo to tak i u před chozích kárách - Xsara a C5 od Andrého Citroena. HOWGH
Pavel Verner, 16. 2. 2023 23:43
Ta odměrka chce jen grif. Ze začátku jsem měl polité vše. Od hrdla nádrže, po kapotu až po špičku bot. Ale po cca jedné plechovce jsem se naučil jak na to. :D Nejdůležitější je lít VIF pouze po rysku a ne mít odměrku vrchovatou. Jinak utahuji s citem takže jsem závit nestrhnul ale stejně na tu plechovku z vrchu jako "ponožku" nasazuji igelitovou benzínkovou rukavici a dávám plechovku do tlustý igelitky z Alzy. :D
Luděk Špicera, 16. 2. 2023 21:08
Ten uzávěr na plechovém balení opravdu není vhodný.
Nejenže se k vůli dětské pojistce špatně odšroubovává, ale obsah nejde zcela vyprázdnit.
Jinak shodnou okolností jsem vlastnil Fabii1 s 1,4TDI 59Kw od nového vozu a to 16 let a 220 tis. km a to auto bylo nezmar.
VIF jsem používal celou dobu, co jsem to auto vlastnil. Určitě to používání má vliv na spoustu věcí.
František, 16. 2. 2023 20:04
Reaguji na motoristu a problémi s víčkem od plechovky aditiva.Používám to to aditivum už mnoho let ,neskoumám zlepšení chodu motoru ale mechanici mi ti doporučili tak to tam leju (Octavia PD,golf variant Benz.),ale z víčkem jsem doposud neměl žádný problém.
Václav Martinů, 16. 2. 2023 16:34
Octavia 3 2.0TDI koupená se 130t km, problém s vysokofrekvenčním poskolubavanim na tempomat při dálniční rychlosti a kovovým klapáním za studena. Po třech nádržích s VIF problémy zmizely, chod se celkově zklidnil.
Felicia 1.3 koupená se 120t km jako pracovní auto, po nastartování se chvíli dusila, při akceleraci propady výkonu na určitých otáčkách, po 4 nádržích s VIF je po problémech.
Tolik má zkušenost.

Podobné články