🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 38,97 Kč 🇩🇪 Diesel 1,69 € Natural 95 1,86 € 🇫🇷 Diesel 1,72 € Natural 95 1,83 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 616,60 HUF Natural 95 602,90 HUF 🇮🇹 Diesel 1,76 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,54 PLN 🇸🇮 Diesel 1,51 € Natural 95 1,48 € 🇸🇰 Diesel 1,53 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Se Škoda Powerpass kartou k moři elektromobilem

25. 8. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita

Cestování elektromobilem na větší vzdálenosti má zatím svá úskalí. Problém je hlavně na straně infrastruktury (nabíječek), která ne vždy funguje tak, jak by měla. V našem případě se však objevily i trable poněkud nečekané – nemohli jsme za poskytnutou službu zaplatit.

Elektromobilem k moři s kartou Powerpass

Články na téma aplikace pro elektromobilisty:

  1. PlugShare - mapy pro nabíjení elektromobilu
  2. Co je služba PlugSurfing a jak funguje?
  3. A Better Route Planner
  4. Elektromobilem k moři s kartou Powerpass - právě čtete
  5. S nabíjecí kartou Plugsurfing v zahraničí

Co je Powerpass?

Když cestujete elektrickým autem na větší vzdálenosti, respektive tak daleko, že vám nevystačí pro cestu tam a zpět energie doplněná z domácí zásuvky, musíte někde cestou nabíjet. Nejčastěji asi u veřejných nabíjecích stanic. U nás je poskytovatelů těchto služeb několik, přičemž se dá docela dobře fungovat třeba s čipem od ČEZu a nabíjet jen v jejich síti, podobně dobře se dá fungovat s PRE a podobně. Jenže problém nastává za hranicemi – když se chystáte přejet několik zemí, narazíte na různé poskytovatele, kteří, jak jsme se sami přesvědčili, poskytují různě kvalitní služby. Jenže třeba se zmíněným čipem nebo nabíjecí kartou od ČEZ nenabijete u chorvatské nabíječky. Proto jsou zde univerzální řešení, kdy má člověk jednu kartu a ta funguje víceméně všude. A toto umí i Powerpass. Je to tedy služba umožňující dobít auto na víceméně libovolné nabíjecí stanici v jakékoliv části Evropy. Bohužel, ke kompletnímu seznamu všech poskytovatelů, kteří pod Powerpass fungují, jsem se nedostal, na webu Škody jsem to zkrátka nebyl schopen nikde najít.

Powerpass ceník

Nabíjet si napříč Evropou samozřejmě něco stojí. Ceník je řekněme „trojstupňový“ a umožňuje si vybrat mezi třemi měsíčními tarify a tedy různými cenami za nabíjení. V současné době je možné fungovat každý měsíc s jiným tarifem, což ještě v květnu letošního roku možné nebylo.

Hodnotit ceny nabíjení nebudu, to si musí každý propočítat sám. V praxi to skutečně funguje, přijedete k nabíječce, odemknete si nabíjení pomocí karty a kilowatty za nedlouho sviští. Tedy za předpokladu, že se nic nepokazí, což není úplně samozřejmost, jak jsem dostal možnost se přesvědčit na cestě do chorvatského Splitu a zpět.

Powerpass a placení

Tady bych velmi rád předal pozitivní zkušenost, ale bohužel nemohu. Platby za normálních okolností probíhají tak, že se strhnou na začátku nového měsíce z platební karty, která je s Powerpass appkou spárovaná. Zde jenom poznamenám, že veškeré nabíjení proběhlo v dubnu. 1. května mi tedy dorazily faktury, a to za každou zemi kde jsem nabíjel jedna. Trochu chaos, ale neřešil jsem to, protože jsem věděl, že si to škodovka strhne sama.

Čas plynul, za okny zuřil květen, alergici nevycházeli z domova a já čekal na to, až se automaticky z karty strhne platba. Někdy v polovině měsíce mi to nedalo a zavolal jsem na infolinku s dotazem, kdy se tak stane. Ochotný pracovník mi sdělil, že by tento okamžik měl přijít 1. června. Bylo mi to divné, ale akceptoval jsem. Když 5. června pořád bylo na účtu nápadně moc peněz, zavolal jsem znovu na infolinku. Tentokrát už byl znát na druhé straně telefonní linky jistý údiv, což mi na klidu nepřidalo. Prý se mi ozvou.

Prd, neozval se nikdo, takže po pár dnech znovu volám a dožaduji se řešení. Teď hned, neodsouvat, už mě to štve, ne, nebudete mi volat zpět, pojďme najít řešení ještě dnes! Nakonec se dozvídám, že pokud už kartu využívat neplánuji, mohou mi poslat fakturu z účetního oddělení, tu proplatím a záležitost je vyřešena. Řešení nestandardní, ale v mém případě asi nejlepší. Hle, faktura dorazila po pár dnech, okamžitě jsem ji zaplatil a tím je z mé strany hotovo.

Čím byl problém způsoben, netuším. V den psaní tohoto textu (2.8.) jsem ještě volal na support, abych se přesvědčil o tom, že skutečně platba z mé strany dorazila, byla spárována a vše je tedy v pořádku. Bylo mi sděleno, že k těmto informacím se bohužel nejsou schopni dostat hned a že budou muset poslat požadavek na jiné oddělení a odpověď mi dorazí emailem. Zároveň jsem byl velmi slušně a s omluvou upozorněn, že ne vždy komunikace z jejich strany funguje správně a je možné, že se odpovědi nedočkám. V takovém případě patrně budu muset zavolat znovu. Platební karta je údajně spárována správně a není důvod, proč by něco nemělo fungovat.

Zhodnocení služby Powerpass

„V terénu“ to víceméně funguje. Když byl problém, například nebylo nabíjení dostatečně rychlé nebo se přerušovalo, nebyl asi na straně karty. Cenovou politiku hodnotit nemohu, nemám úplně vhled do celého trhu s nabíjecími tarify. Co mě ale mrzí, je ne zcela dobře zvládnutá prezentace na webu škodovky, která je velmi povrchní a těžko se člověk dostává k nějakým podrobnějším informacím. A pak jsou tu ještě trable s platbou. Samozřejmě bych to mohl nechat vyhnít a po první upomínce hartusit na infolince, že z mé strany je vše jak má být, ať si v tom udělají pořádek oni. Ale to není úplně můj styl, takže jsem se řešení dožadoval sám od sebe. Za sebe tedy Powerpass spíš doporučuji, ale minimálně platbu první faktury si ohlídejte, ať víte, že vše probíhá, jak má.

Zdroj info: škoda.
Zdroj médií: škoda.

Podobné články